• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • Lenblo
    Chicita: Uppsagd, migrän, dubbelpass, förkyld och matförgiftad. Tuff vecka! Krya på dig!
  • Chicita
    Lenblo skrev 2013-04-09 22:00:03 följande:
    Chicita: Uppsagd, migrän, dubbelpass, förkyld och matförgiftad. Tuff vecka! Krya på dig!
    Tja uppsägningen och migränen var ju faktiskt förra veckan om man ska hårddra det Oskyldig
    Men det är ju bara att köra, allt på en gång. Så kan man kanske njuta av tillvaron sen Flört
  • daniiel

Nej, men vad säger du! Sikken osis, men skönt att du känner dig bättre idag ändå. Just magen är så väldigt jobbigt att må dåligt i tycker jag. Avskyr det verkligen! Och så en enveten förkylning på det också, hua. Här är det kors i taket, varken jag, maken eller dottern känner sig det minsta förkyld. Nä, hoppas att den ger med sig, så du slipper :)

Ja, rökare har jag inte mkt till övers för faktiskt. För min del får dom mer än gärna förbjuda cigaretter!

• snowstars

Usch, cigarettrök är inte kul. Ska bli spännande att se vad vi har för grannar i sommar..

Kan man ha en grå soffa och en brun fåtölj?

• TheD
    snowstars skrev 2013-04-10 16:27:10 följande:

Usch, cigarettrök är inte kul. Ska bli spännande att se vad vi har för grannar i sommar..

Kan man ha en grå soffa och en brun fåtölj?

Rök i huvudtaget är inte trevligt ;)

Ang soffan och fåtöljen...njaaaa.. Beror mycket på om det ena finns i det andra och hur resterande av rummet ser ut men min spontana tanke var :nej. Vad taskig jag känner mig nu haha oops sorry
  • snowstars
    TheD skrev 2013-04-10 17:14:21 följande:
    Rök i huvudtaget är inte trevligt ;)

Ang soffan och fåtöljen...njaaaa.. Beror mycket på om det ena finns i det andra och hur resterande av rummet ser ut men min spontana tanke var :nej. Vad taskig jag känner mig nu haha oops sorry

Hehe, det är lugnt, jag har ju inte köpt soffan än ;) Jag skulle helst vilja ha en grå men fåtöljen vi har nu är brun och den var min farfars.. Jag älskar den, för den är skön också.

• daniiel

En grå soffa kan absolut funka med en brun fåtölj. Det beror helt och hållet på rummet möblerna står i och vad man har för accessoarer till möblerna. Det beror dessutom på modell av soffa/fåtölj, nyans på färgen och material.

• snowstars
    daniiel skrev 2013-04-10 18:55:38 följande:
    En grå soffa kan absolut funka med en brun fåtölj. Det beror helt och hållet på rummet möblerna står i och vad man har för accessoarer till möblerna. Det beror dessutom på modell av soffa/fåtölj, nyans på färgen och material.

Jag gissade att jag skulle få ett sånt svar ;) Men det är ju så det är , det beror på liksom )

Fåtöljen är mörkt brun, i skinn. Jag vill ha en tygsoffa i ljus eller mörk grå. Rummet har grå väggar och ett ljusbrunt trägolv :P

Sen beror det väl på hur mycket man bryr sig om vad folk tycker, antar jag. Jag gör ju som jag vill i mitt eget vardagsrum ;)

• Chicita

Jag kan tycka att det är snyggt när möblerna inte är supermatchiga faktiskt...
    Men om det stör massor så köp en snygg grå filt och lägg över fåtöljen (från nackstöd och hela vägen ner till sitsen) så löser du ju liksom problemet Flört 

• daniiel

Om fåtöljen är i skinn, så kan du definitivt ha en grå soffa i tyg till tycker jag :) Jag tycker det funkar bättre att mixa om det är med naturmaterial, så som skinn eller trä. Och om du/ni tycker om fåtöljen, så är ju det trots allt huvudsaken. Jag tycker inte heller att det behöver vara väldigt matchat, oftast blir det mer personligt och mysigt om det inte är det, utan att man väljer sådant man tycker om :)