• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • daniiel

Nu behöver jag hjälp.. men jag vet inte riktigt med vad.. haha

Jag vill så gärna göra en drastisk förändring. Just nu har jag mörkbrunt, rakt, axellångt hår med mittbena som är extremt tråkigt. Jag vill inte ha det längre.. jag vill ha något snyggt, något roligt. En helt annan frisyr och/eller färg.

Vad ska man göra?

Gå till en frisör, jag vet, men jag har absolut inte råd öht.

Jag har klotrunt ansikte tycker jag och är en tjockis, har ni några tips på vad som kan passa mig och ändå bli en förändring? Så jag vet vad jag ska rikta in mig på när jag väl får råd att gå till "frissan". Vart kan man leta reda på frisyrer som kan passa då?

• Chicita

Om jag vågade klippa av mig mitt långa hår så skulle det nog bli den här frisyren eller liknande
    Den passar om man har ett runt ansikte, fortfarande lite längd man kan slänga upp håret i en tofs om man vill. Men man kan också jobba med håret och få en fin volym och form när det är utsläppt.
    Jag gillar färgen också Glad

• snowstars

Tack för råd med soffan, det blir nog en grå någon gång i höst

Håller med Chicita om frisyr, jag skulle också göra nåt sånt om jag vågade klippa av mitt hår :)

• daniiel

Jag har kikat på liknande frisyrer, men jag tycker det är lite tamt nästan :P Ganska likt det jag har nu, men aningen kortare, mer uppklippt och med lugg bara. Jag har inga problem med att våga göra saker med håret. Har haft allt från helrakat till grönt, rosa och jättelångt och halvrakat, permanentat osv :)

• Chicita
    daniiel skrev 2013-04-10 21:00:59 följande:
    Jag har kikat på liknande frisyrer, men jag tycker det är lite tamt nästan :P Ganska likt det jag har nu, men aningen kortare, mer uppklippt och med lugg bara. Jag har inga problem med att våga göra saker med håret. Har haft allt från helrakat till grönt, rosa och jättelångt och halvrakat, permanentat osv :)
    Då skulle jag nog gått till frisören och sagt "gör vad du vill, men det får inte kosta mer än....." och se vad som händer Flört
  • daniiel
    Chicita skrev 2013-04-10 21:07:47 följande:
    Då skulle jag nog gått till frisören och sagt "gör vad du vill, men det får inte kosta mer än....." och se vad som händer Flört
    Jag funderar på att göra det, men är rädd för att det ska bli för vanligt ändå. Det var ju så jag fick den här frisyren som jag har nu :P haha Jag kände mig ju visserligen rätt nöjd när jag gick därifrån då...

Svårt också när man inte har pengar. Skulle ju hemskt gärna vilja klippa mig och färga håret, ordentligt hos en frisör, men jag har absolut inte 1000 - 2000kr att slänga iväg på ett frisörbesök.

Jag har försökt anmäla mig till såna "Gör om mig"-reportage i lokaltidningar osv, men där blir man ju aldrig vald. Dom väljer snygga, smala tjejer och/eller kompisar. Alltid. Så det sket sig ju.
  • Chicita
    daniiel skrev 2013-04-10 21:19:45 följande:
    Jag funderar på att göra det, men är rädd för att det ska bli för vanligt ändå. Det var ju så jag fick den här frisyren som jag har nu :P haha Jag kände mig ju visserligen rätt nöjd när jag gick därifrån då...

Svårt också när man inte har pengar. Skulle ju hemskt gärna vilja klippa mig och färga håret, ordentligt hos en frisör, men jag har absolut inte 1000 - 2000kr att slänga iväg på ett frisörbesök.

Jag har försökt anmäla mig till såna "Gör om mig"-reportage i lokaltidningar osv, men där blir man ju aldrig vald. Dom väljer snygga, smala tjejer och/eller kompisar. Alltid. Så det sket sig ju.
    Har ni ingen gymnasieskola med frisörutbildning i närheten?
    Där kan du både bli klippt och färgad för en billig slant - ibland gratis - vissa betalar till och med för möjligheten att eleverna får träna på riktiga människor Glad 

Det vore väl perfekt för dig som inte är rädd för förändringar Glad 
  • daniiel

Jo, vi har John Bauer här i närheten med frisörutbildning och dom har en salong. Det kostar ju dock ändå ca 600kr + ca 200kr för buss dit och hem. 800kr, vilket är lite i sammanhanget, absolut!, men ändå för mkt för mig just nu. Speciellt nu i samband med flytten, då vi behöver byta ut och införskaffa lite nya möbler.

Jag har dock funderat på att jag ska pröva åka dit när det väl är dags :)

• Chicita

Du kan inte hitta någon att samåka med så kanske du kan få ner kostnaden lite på resan också? Glad
    Men ja annars är det ju betydligt billigare än en vanlig salong.

Om du vill göra något just nu (bara en hemmafix) så skulle jag ju rekommendera att bara byta hårfärg.
    Varför inte haka på Ombre-trenden (L'oreal har ju för hemmafärgning)