• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • daniiel

Precis. Jag har faktiskt en kompis som blev biten av en lös hund en gång. En hund som aaaldrig gjorde något, som var sååå duktig och lydig och kunde gå lös utan problem. Ägaren till hunden sa bara att min kompis måste ha gjort något mot hunden eftersom hans hund minsann var alldeles för snäll för att göra något sådant, men det tvivlar jag väldigt starkt på. Hon cyklade påväg till skolan och från motsatt håll kommer hunden springandes, byter sida på vägen och hugger henne i foten/längst ner på benet. Ägaren syntes inte ens till då, han kom runt hörnet precis efter det hade hänt.

Min make var också hundrädd tills han träffade mig, så han kan också relatera till det att se en okopplad hund och tycker inte om det. I skogen brukar vi ha vår hund lös också.

• Chicita
    snowstars skrev 2013-04-12 08:33:17 följande:

Som sagt, de var ju väluppfostrade. Men jag tycker faktiskt att om man har en hund som är så pass dresserad borde man själv ha så mycket kunskap att man kan se när en annan hund får problem och åtminstone kalla in hunden och säga åt den att gå fot.

Åh ja!!!!
    Precis.

Om jag bara hade kunnat göra mig hörd över Elox skällande så hade jag gett svar på tal när någon kommer med sin "väluppfostrade hund" och går för nära mig och Elox när jag satt honom ner och gör allt jag kan för att distrahera dom så att dom kan gå förbi och så börjar deras hund att skälla eller gör ett utfall (spelar ingen roll om det är "lek med mig").
    Naturligtvis exploderar Elox då och börjar stormskälla och hänger i kopplet.

Och så hör man dom där "tänk att vissa inte kan uppfostra sina hundar ordentligt"...

Nähäpp? Här sitter vi för att ni ska kunna passera utan problem. Håll er för F-N på er sida av cykelvägen då. Eller ännu hellre, ta en liiiiten omväg så att jag kan ta min "gula hund" och smita in på en avtagsväg... 
  • daniiel

Skulle sy ihop makens ballerina-kostym nu ikväll, men symaskinen gav upp! Den har varit lite krasslig ett tag, men nu blev det bara tvärstopp.. måste försöka få tag på en maskin att låna nu, orkar inte sy allt för hand, är inte så bra på att sy rakt då heller :P

• TheD
    daniiel skrev 2013-04-12 21:19:57 följande:
    Haha nej, huvvaligen. Tur att han inte gör det! Dom har firmafest med maskerad om två veckor :P
    Vad kul!!!! Det är roligt att klä ut sig :)
  • daniiel

Ja, det är jättekul att klä ut sig :) Både jag och maken älskar det! Nu är det lite hans initiativ med den här "verkstadsfesten" och då bestämde han att alla skulle klä ut sig ;)

Har lyckats skrapa ihop ett svart linne, svarta tights och ska sy en blettkjol åt honom i rosa och blått&turkost. Han har dessutom en peruk med en sån ballerinaknut :)

• daniiel

Men symaskinen är som sagt trasig, så han har suttit hela kvällen och försökt laga den. Dottern somnade efter middagen, så jag försöker roa mig med att slösurfa medans :P Jag tror inte han kommer kunna fixa den stackars gamla maskinen, men han är övertygad!

• Chicita

hehe ja det var nog tur att han inte var en ballerina då Tungan ute

Någon borde ju ha en maskin du kan låna någon timme för att fixa till kjolen. Det går ju snabbt Glad

• daniiel

Ja, kan säkert åka till mamma och låna hennes. Tar ju bara ett par minuter att sy ihop kjolen :) Det är mer att hitta tiden att åka dit :P Men jag har ju två veckor på mig, om inte annat kan hon säkert komma med maskinen :)