• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • daniiel

Hoppas att du fått vila ut idag Chicita :) Och att du kryar på dig snowstars! Har haft uringvägsinfektion en gång och vill inte ha det igen, inte trevligt alls :/ Här är det också sjukstuga, knappt sovit inatt, har feber och ont i halsen. Usch.

På tal om soffa, så blir det nog den här, vit i fejkskinn som går att göra till en hörnsoffa, för vår del tills vi hitttat en annan soffa som vi har råd med, vill betala för och tycker om :P

• Chicita

Ja inte blev det så mycket sova av i natt daniiel Flört
    Elox kunde inte bestämma sig för om han ville sova i sängen eller inte. Så han väckte mig ungefär en gång i halvtimmen...
    Han tar sig ju inte upp själv och det är för högt för att han ska våga hoppa ner Tungan ute 

• snowstars

Den soffan blir nog jättefin, daniiel

Jobbigt att inte få sova, Chicita. Det är typ det värsta jag vet, jag är väldigt beroende av min sömn..

• Chicita

Ajajaj snowstars UVI är inte skönt Skrikandes
    Krya på dig. Drick massor med citronvatten eller osötad tranbärsjuice så brukar det i alla fall kännas bättre Glad

• daniiel

Haha mja, nja.. jag gillar modellen på soffan och att den är gratis, gillar dock absolut inte färgen eller materialet :P Nåja, räknar med att det blir en ny snart ändå, men nu är det åtminstone inte samma panik över en soffa :) Våran har nämligen gått sönder.

• snowstars

Haha, personligen skulle jag inte heller vilja ha en vit soffa men fejkskinn är ju himla praktiskt när man har djur som är smutsiga om tassarna :P Bara att torka av. Annars tycker jag också att tyg är snyggare.

Yes, jag dricker tranbär och mycket överhuvudtaget. Fick även utskrivet tabletter eftersom jag hade ganska mycket blod i urinen.. Så det ska väl gå över, förhoppningsvis.

• Chicita

Du får slänga en filt över soffan daniiel Flört

Ja vi håller tummarna för det snowstars Glad

• Lenblo

Med lite tabletter brukar urinvägsinfektioner gå över ganska snabbt, daniiel, även om lite tranbärsdricka inte skadar alls. Själv är jag glad att jag kan skriva ut dem själv och slipper sitta och vänta på någon mottagning. En gång hade Apoteket stängt och jag tillbringade 30 långa minuter på akuten där det kändes som om jag var vansinnnigt kissnödig konstant. Sedan lyckades jag prata till mig några tabletter av bedömningssköterskan, bara så jag klarade mig till nästa dag, för att slippa vänta på att läkaren skulle få tid för en liten UVI. Skrattande

• daniiel

Är det möjligtvis någon här som har tips på mat som dottern kan ha med sig i matlåda på skolan till lunch?

Strejk på gång, så dom måste ha med sig lunch till skolan. Det finns inte tillgång till kyl och det går inte heller värma maten, så något som klarar sig i ryggsäcken från ca kl.07.30 på morgonen till kl.11.00 på dagen då dom har lunch. Det står helt still i mitt huvud.