• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • Chicita

Fy vad taskigt daniiel 
    Jag hoppas att ni hittar några andra.

Här hemma har vi en hund som antagligen har vrickat eller stukat ena tassen.
    Helt plötsligt i går kunde han inte stödja på ena benet, eller i alla fall väldigt väldigt ogärna.
    Vi hade kvar lite värktabletter efter förra gången han hade ont i ryggen så han fick en sån. Så han har kunnat sova ordentligt i natt i alla fall och vilat tassen.
    I morse verkade han bättre men han är lite rädd om tassen så han fick en till tablett. Han kan ju få ont på andra ställen om han inte går normalt liksom. Obestämd 
    Hoppas det går över under dagen så vi kan låta bli tabletten i kväll 

• snowstars

Men lilla vovven, vad ont det gör i mitt hjärta att läsa att han har ont.. Hoppas han kryar på sig!

• Chicita

Ja det svider i matte-hjärtat när han har ont. Och man kan ju inte göra annat än att gissa heller. Man vet ju inte vad som hänt och varför det gör ont liksom.

Nu ska vi ut på en kortare vända med hans flickvän i alla fall. Så han är jätteivrig just nu...
    Han vill att klockan ska bli 12 NU... inte om en kvart så vi får hoppas att det betyder att han är på bättringsvägen. Eller i alla fall att tabletten har börjat verka.
    Vi tänkte att han får lite annat att tänka på om hon är med så att han kan gå och pruppa och sånt utan att vi måste bära iväg honom. 

• daniiel

Ja, jag blir så besviken, men man slutar aldrig förvånas över människor.. tyvärr.

Chicita, så tråkigt att höra om Elox :( Jag hoppas verkligen att det blir bättre! Det är inte roligt nära ens små pälsklingar mår dåligt :( Vår hund hade hosta hela vintern, som blev till svamp i tassarna och efter det kliade hon sönder öronen. Nej, så jag hoppas att det inte är något allvarligt i tassen. Och vad gulligt att han har en flickvän ;D

• snowstars

Hoppas det går bra! Vår hund är jättelös i magen och låg mest håglös hela dagen igår. Men idag har han börjat skälla på grannarna så jag tror han håller på att friskna till. Men det gör ont i mattehjärtat här också.

• daniiel

Oh, vi var ute på dejt igår.. dubbeldejt ;) En hel kväll i bara vuxnas sällskap! :P

En kompis till oss som blev singel kring alla hjärtans dag har nyligen börjat träffa en tjej och igår fick vi träffa henne :) Vi gick ut och åt och såg bio (Warm bodies, riktigt bra faktiskt) och hade det väldigt trevligt :) Hon verkar vara en bra tjej, synd bara att hon bor så "långt" bort.

• daniiel
    snowstars, Nämen, det var då värst vad våra fyrbenta skulle må dåligt nu. Hoppas att din hund mår bättre nu också! Jag tycker verkligen inte om när dom är sådär lös i magen och/eller kräks. Jag blir så orolig över vätskebrist direkt :/ Men att skälla på grannarna är nog ett gott tecken :D
  • Chicita

Det gick bra första biten. Han var så ivrig och ville bara ut och gå med henne så han började till och med dra... Men när vi vände hem och dom fortsatte så hade han börjat markera lite och ju längre hem vi kom - destå mer haltade han. Så jag bar honom dom sista kanske 50 - 100 metrarna bara för att i alla fall avlasta lite.

Det blev ingen jättelång promenad heller. Kanske 20 minuter eller nåt. Men det visar att det måste bli betydligt kortare promenader nu under eftermiddagen. I princip bara ut och kissa och sen in.

Tråkigt att höra om era stackars voffsingar också Obestämd 
    Jag hoppas att alla våra älsklingar kryar på sig snart.

Det lät som en trevlig kväll daniiel Glad 
    Hoppas ni kan göra om det fler gånger 

• Nikkita
    daniiel skrev 2013-04-25 14:15:56 följande:
    Nikkita - Väldigt skönt med nya lås! För mig känns det som sånt man byter varje gång huset byter ägare och min make säger att jag är "tjollrig" ;) Och så härligt med bröllopsresan, när är det ni åker? :)
    Vi åker nu på torsdag, så bara 2 dagar kvar Solig Är så skönt att avsluta allt på jobb nu & min ersättare har koll på allt så jag känner mig trygg!
    daniiel skrev 2013-04-26 17:38:02 följande:
    Var och shoppade idag. Var in på Body shop och köpte en body butter, shower cream, parfym, hårborste och läppbalsam. Köpte sedan en tröja på Lindex och byxor på Åhlens till dottern. Betalade allt som allt 125kr :D Nog är det är roligt att shoppa när man hittar presentkort i börsen och handlar på rea! haha
    Alltid roligare att shoppa när det inte blir så stor kostnad Flört Handlade på Kicks härom dagen, hade både presentkort & rabattkuponger så det blev til slut bara 50kr för en massa olika prylar!!!

Chicita:  Hoppas att Elox blir bra i tassen snart, aldrig kul när de fyrfota vännerna mår dåligt. Svårt att veta exakt varför... och likaså snowstars lilla voffsing såklart Glad

Imorgon kväll ska jag hem en snabb vända till pappa elda & grilla. Hoppas att vädret blir fint bara så man inte måste stå & frysa... Sen blir det till att packa en massa. 
  • Chicita

Vi hade personalmöte i går (bara 1,5 timme) och så skulle jag varit ledig i morgon.
    Men nu fick dom problem så då är det ju bara att hoppa in i morgon med GladMan får ju passa på när det finns jobb liksom...
    Men den här veckan blir tung. 6 dagar jobb och i går möte då som sagt...
    Som tur är så är jag ledig måndag nästa vecka så jag hinner sova ut lite i alla fall Flört