• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • snowstars

Soffor är jättesvårt. Själv har jag jätteångest, vi behöver en större och jag vet inte alls vad vi vill ha. Så jag kan nog inte komma med något tips alls, annat än IKEA då ;)

Igår hittade jag ett vitrinskåp på en lokal köp-och säljsida på facebook. Idag var vi och hämtade det. 300 kronor och det matchar i princip köksbordet :D Känns som ett bra köp.

• snowstars

Vad ger man någon som fyller 25? Sambons syster fyller i slutet av månaden. De har nyss fått barn så jag har sagt att vi INTE ska ge några barnsaker utan något till henne. Helst en sak, ett presentkort är nog lätt att lägga på barnsaker. Men jag vet inte vad vi ska hitta på..

• TheD
    snowstars skrev 2013-04-06 19:25:55 följande:
    Vad ger man någon som fyller 25? Sambons syster fyller i slutet av månaden. De har nyss fått barn så jag har sagt att vi INTE ska ge några barnsaker utan något till henne. Helst en sak, ett presentkort är nog lätt att lägga på barnsaker. Men jag vet inte vad vi ska hitta på..

Ett presentkort för massage? Alt. en summa att använda på en skönhetssalong... Hon kanske behöver ha en tid framöver bara för sig själv, förutsatt att hon gillar detta ;)

• TheD

Om hon gillar träning - presentkort på Stadium

• Lenblo
    Chicita: Jag misstänkte väl att problemet inte låg hos dig, egentligen. Surt i alla fall. Du får väl göra dig oumbärlig på hotellet då Flört Tur i oturen att du har en sådan migrän att du faktiskt kan jobba, med en del vilja. För egen del trasslar auran till synen, känseln och koordinationen så jag har aldrig ens försökt, trots att mina piller vanligtvis fungerar rätt bra mot huvudvärken.

Snowstars: Presentkort på något spa-aktigt? Presentkort på barnvakt/lagad middag med hemleverans (egen eller firma)?

Vi har köpt kök för 30.000 på IKEA (Ramsjö). Och 14.000 till väntar, men den här gången tänkte vi utnyttja alla rabattcheckar vi fick på förra köpet så det går väl på 8000. Vi har ett 50-talskök och det är i princip bara att riva ut och börja om från början. Frysen står liksom i källaren medan städskrubben ligger i köket och arbetsytan är som mest 40 cm lång... Nu väntar jag bara på att arbetskraften, öhm,  jag menar min far som fuskar i alla byggyrken, ska få lite tid över och hjälpa till med allt mellan antenn och jord. Skrattande

Min katt Snöis har fått fem stycken helvita ungar. Eftersom alla ragdolls föds vita betyder det att hon hann smita innan vi stängde in henne med rätt hane. Den här gången verkar de vara lite (mycket) tröga att hitta spenarna men faktiskt hålla fast vid en spene när de väl hittat den.Solig Förra kullen verkade tro att spenarna bara var en avledningsmanöver för där mjölken egentligen höll hus - varje gång...
    De är flygfärdiga 28 juni. Någon som vill tinga en lila ragdoll? Glad
  • Chicita
    Lenblo Ja min migrän fungerar nästan som ett "filter". Det blir liksom lite trögare att se, vissa färger försvinner och saker kan bli suddiga i konturerna (det är väl aura-biten misstänker jag) och så känns det jobbigt att tänka.
    Så saker som går på ren automatik. Sånt jag gör varje dag hela tiden, det funkar ändå.
    Problemlösning är dock omöjligt...

daniiel vi köpte nyss en jättefin soffa på MIO - en sån där "bygg ihop själv".
    Om vi hade valt tyg så hade den kostat hälften så mycket.
    Kolla på MIO's hemsida så kan du använda soffbyggarverktyget och prova hur sofforna skulle se ut.
    Finns 3 grundkonstruktioner att välja på (alltså tre olika namn) och sen har varje sofftyp massa olika delar som man kan kombinera.
    Vi kombinerade en tvåsits med ett rakt avslut - utan någon hörndel emellan. Då har hunden en stor och bra plats att ligga på, utan något armstöd som skymmer sikten till ytterdörren så han kan ha koll om vi inte är hemma. Men om vi får gäster så kan alla sitta och kolla på tv´n utan att vrida nacken av sig (om vi ska kolla film eller nåt). Om vi vill sitta och prata så gör vi gärna det i matsalen och där har vi ett bra bord och bra stolar.

I går blev det en lång dag.
    9,30-14,00 på affären och sen 15,00-23,00 på hotellet.
    I dag är det bara hotellet (samma tider). Glad 
  • daniiel

Ikea blir det inte. Fula soffor och dyra tycker jag, för att vara Ikea. Då köper jag hellre "en riktig" för samma pris på tex Mio. Då slipper vi också åka 50mil eller betala för hemkörning.

Har kikat på både trademax och soffadirekt, men där finns inga riktiga hörnsoffor. Bara såna med divan och/eller öppet avslut. Vi gillar inte riktigt det, men får nog kanske lov att köpa en sån tillslut ändå, eftersom det inte verkar finnas så mkt annat. Jag tycker det är onödigt, för man får inga extra platser, men soffan tar extra plats.

Jag byggde en sån som vi vill ha i Mios soffbyggare och det billigaste jag lyckades komma undan med var 16 470kr, vilket inte är svindyrt för en soffa, men jag köper gärna en billigare om jag hittar :P

Vi håller ju koll på Blocket och Facebook, för det kan ju dyka upp något :) Jag fyndar ofta på FB och säljer mkt där, tycker det är toppen!

Just nu är väl den här www.soffadirekt.se/sv/artiklar/hornsoffor/lindo-8-7.html den bästa jag lyckats hitta.
  • daniiel
    Svårt att säga när man inte känner henne och vet vad hon gillar/inte gillar. Presentkort på tex Make Up Store eller Body Shop kanske? Alternativt något från systemet, ett gott vin? Nu vill ju vissa inte dricka medan dom ammar, om hon nu ammar, så om hon är sån kanske det inte är något bra alternativ. Presentkort på restaurang för henne och sambon? Och så kan ni lova att vara barnvakt.
  • Chicita

Åh vilken cool sele du hade hittat daniiel Skrattande
    Den där skulle nog Elox ha älskat. Han är ju stor, farlig och tuff... Så hans hemsydda fleecetäcken med döskallar på är en favorit Flört
    En "gladiator-sele" skulle nog sitta fint då