• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • Chicita

Ja man får vara ledig, det är en mänsklig rättighet Solig
    Ta vara på din lediga eftermiddag i dag och passa på och njuta av vårens trevande försök

• TheD
    snowstars skrev 2013-04-04 14:57:42 följande:

Alltså jag är hopplös. Kan nån säga åt mig att sluta grubbla så mycket. Som ni kanske vet jobbar jag nästan heltid resten av den här terminen. Samtidigt som jag pluggar på heltid. Det ger en sysselsättningsgrad på ca 180%, vilket är rätt intensivt.

Jag jobbade 180% maj-augusti sommaren vi gifte oss ;) Money money money!!!! Lite tröttsamt...
  • Chicita

Migrän i dag. Som tur är så funkar jag ju även fast jag har migrän även om allt går så mycket trögare och jag verkligen inte orkar med motgångar.
    Jag ska stänga i butiken i dag, och om jag inte var en sån som alltid ställer upp och som vägrar sätta mina kollegor i skiten, så skulle jag ha sjukanmält mig i dag.
    Men jag vet att hon som jobbar nu i så fall måste stanna hela dagen utan rast eller annat och det kan jag inte med gott samvete ställa upp på.
    I morgon ska jag dubbeljobba.
    Jag öppnar butiken på morgonen och sen när jag slutar så ska jag gå till hotellet och jobba eftermiddagspasset där. Så jag hoppas verkligen att migränen släpper i dag.

Brorsan bad om att få komma och gå ut med Elox i eftermiddag. Brorsdottern har påsklov och tråkigt. Så dom vill låna hunden lite. Och det hjälper ju mig. Då kan jag vila huvudet och inte behöva känna att jag måste stressa för att hinna ut och kissa honom innan jag åker till jobbet... 

• TheD

Om jag hade pengar så skulle jag komma och shoppa idag :D Istället ska jag köra grejer till TAB och sen ska vi grilla.

• Chicita
    TheD skrev 2013-04-05 12:42:08 följande:
    Om jag hade pengar så skulle jag komma och shoppa idag :D Istället ska jag köra grejer till TAB och sen ska vi grilla.
    Du får gärna komma förbi och säga hej i alla fall Flört
    Jag är där från kl 15
  • TheD

Rockskivan blev klar igår - tack för hjälpen!

Next: 80-tal! Typiska låtar från 80-talet, ej rock ;) När jag lyssnar på radio så kan vissa låtar: "det här låter som en låt från 80-talt" men när jag ska komma på musik....nepp. Född -86 så jag hrm har som sagt dålig koll haha. Om ni kommer på låtar, skriv!
    Tack!

• Chicita

Attans då Tungan ute
    Jaja nu är det i alla fall dags att åka dit och hoppas på en bra dag.
    Nästan bättre med mycket att göra så jag inte har tid att tänka på ont i huvudet...

Ett hett tips är att kolla spotify och typ "totaly 80's" samlingslåtar.

För många av låtarna jag har minnen av från skoltiden och som jag tycker är 80-tal är från början av 90...Så det där är svårt 

• TheD

Jag lyssnar på spotify och youtube men man kan missa låtar. Jag dissar de flesta haha

• snowstars

Velar fortfarande angående det där jobbet.. Hade det varit 50% hade jag nog sökt.

Jag är så glad att jag missade 80-talet med ett par veckor (föddes i januari -90) för jag gillar inte alls musiken eller kläderna eller nånting därifrån. Håret! Usch. Men om man söker lite på nätet hittar man en del som ändå går att lyssna på.

Carola - Främling
    Freestyle - Vill ha dig
    Herreys - Diggiloo Diggiley
    Lena Philipsson - Dansa i neon
    Pernilla Wahlgren - Piccadilly Circus
    A-ha - Take On Me
    Irene Cara - Flashdance.. What a Feeling
    Jennifer Warnes & Bill Medley - (I've Had) The Time of my Life
    Alphaville - Forever Young

Mycket schlager :P Sen tänker jag spontant Madonna och Michael Jackson? Och den här "Girls wanna have fun".

Svar på tråden BT-Veteraner