• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • daniiel
    Nikkita skrev 2013-03-29 10:48:53 följande:
    GRATTIS Skrattande Va roligt för er!!! 

Alltid kul att fixa & dona med nya hus/lägenheter. Jag gillar inte heller vitt speciellt mycket (i så fall måste inredningen vara färgglad). Tycker att det blir så sterilt annars. 
    Vi har målat alla våra rum i olika färger. Hallen: varm brun, vardagsrum: sand (typ latte), arbetsrum: blått, Klädkammare, grått & sovrum: varm lila. 

Jag tycker att de olika tapeterna du lagt upp till de olika rummen är jätte fina. Är de tänkta att vara som fondväggar? Vad ska det vara på resterande väggar, vitt?  
    Annars är det snyggt om man tar bakgrundsfärgen el färgen på blommorna i tapeten som färg på övriga väggar (ev nån nyans ljusare) Glad 

Tack, känns verkligen jätteskönt! Nu känns vår plan bra, lägenhet i max 5år till, sedan hus. Helst redan om 3år, men max 5år!

Det låter jättefint, fina färger ni har valt :) Jag håller med dig att om man har vitt, så behöver man mkt färg i övrigt och gärna naturmaterial för att det ska bli lite "varmare" och mer ombonat.

Vi har just nu grönt (sage) i vardagsrummet med en vit/svart liten fondvägg, grå/turkos i sovrummet med en svart/lila/silver fondvägg, mörk gul/beige (typ senap/guld) i köket med en fondvägg i teracotta och guld och i hallen är det ljusbeige med en randig fondvägg i blått/grönt/beige. Jag älskar fondväggar, hur ute det än må vara :P

Alla tapeterna ovan såg bra ut i verkligheten, förutom den jag först hade tänkt till sovrummet. Det var inte alls fin och dyrast av alla tror jag. Får leta en annan. Det kommer bli tapet som fondvägg och sedan måla övriga väggar. I köket blir det vita väggar, är så hemskt lite vägg där. I hallen blir det samma ljusa turkosa på övriga väggar och i vardagsrummet en ljus beige. Jag är som sagt lite allergisk mot vitt, så undviker helst det hehe
  • Chicita

Glad påsk Glad

Vi har färg överallt här hemma. Men väldigt ljusa nyanser.
    Hallen (både uppe och nere) är ljust lila, men den skiftar i både grått och blått beroende på ljuset, vilket vi inte ens tänkte på när vi valde färgen.
    Kök och matsal är rosa (lite typ dimrosa), vardagsrummet är grönt, sovrummet turkose, gästrummet och biblioteket blått. Datarummet blev samma grön som vardagsrummet då vi fick så mycket färg över där och vi inte hade bestämt färg till datarummet.
    Vårat "extrarum" är lite aprikos-aktigt, förrådet är gult och biorummet är väl det som viker av. Det är grått. Relativt mörk grå
    Det stora badrummet är vitt med svart fondvägg (helkaklat) och grå/vit inredning.
    Det lilla badrummet har vita stora plattor med en lätt vågig yta på väggarna, sandfärgat golv och på väggen (kanske 1,20 från golvet) är det en bård som består av sandfärgade riktiga stenar som är ingjutna i glas.

Vi har bara tapeter i 3 rum (fondväggar)
    I matsalen är det en svart tapet med mörkt vinröda sammetsmedaljonger (flockning). I vardagsrummet är det en tapet som är mörkgrå i botten och som har svarta och silverfärgade träd som ligger lite lager på lager.
    Och i biorummet är det en grå/svart/silvertapet som är väldig organisk, ser nästan tredimensionell ut. Den sitter på väggen som är snedtak (eller hur man ska beskriva det) 

• TheD

Glad Påsk!

Nu ska jag hem till Farmor och hälsa på :)

• snowstars

Glad påsk i efterskott!

Vad kul att ni fick lägenheten och vad kul att det är fler än jag som inte är så förtjust i vitt :) Tycker också det blir väldigt sterilt med vitt.. Vi har valt ljust gråa tapeter i vardagsrum och sovrum, det blev jättebra. I de andra rummen är det lite äldre tapeter, de är ljust gula och den i köket är ljust gulgrön. Inte så modernt men jag tycker samtidigt att det blir mysigt av dem :)

Är segstartad efter påsken. Eftersom jag jobbar i en skola har jag påsklov men jag pluggar ju så jag har lite som behöver göras.. Dessutom strular en massa andra praktiska saker för mig (CSN, löneutbetalningar och annat) samtidigt som jag behöver handla, tvätta, städa.. Så jag skulle vilja ha fler timmar på dygnet just nu..

• Chicita

Jahapp nu går jag och undrar vad jag ska få höra på jobbet i morgon.
    Vi behövde ha ett möte. Och chefen lät så allvarlig när hon sa det att jag frågade om jag behövde vattenfast mascara eller om det var något roligt möte.
    Efter en liten stund kom det... Det är inte ett roligt möte...

Så antingen får jag sparken nu (ca 3 veckor innan jag skulle fått fast. Så ska dom sparka mig måste det ju ske nu) eller så är det skäll av ett eller annat slag. Jag vet bara inte vad jag gjort för fel, och jag vet inte varför dom skulle sparka mig.
    Jag har inte sämre (ibland till och med bättre) resultat än dom andra i butiken...
    Men men.
    Ingen idé att ta ut sorgen i förskott 

• Lenblo

Läskigt, Chicita. Förhoppningsvis har chefen bara hängt upp sig på någon detalj du behöver fixa. Och annars... så finns det gott om konstiga chefer. Du behöver egentligen inte alls gjort något fel.

Jag är egentligen inte särskilt kräsen vad gäller väggfärger. Så länge de inte är allför uppseendeväckande och totalt sett ger ett ljust intryck så är jag nöjd. Men i min förra bostadsrätt fanns en fondvägg i mörkgrått med jättestora vita blommor à la 70-tal. Jag orkade inte tapetsera om så jag placerade bestämt flygeln, med en rejäl tavla ovanför, och vitrinskåpet framför. Fixat! Glad Helvita väggar går alltid att piffa till med färglad inredning.

Annars är jag glad att Snöis (vår ragdoll) följde våra beräkningar och inte fick ungar när vi var bortresta under påsken. Hon har ett fantastiskt mysigt temperament och går även bra på utställning men modersrollen är liksom inte hennes starka sida. Så vi vill gärna vara med som backup. Nu ser hon ut som en fluffig boll så förhoppningsvis får vi många ungar. Glad

• TheD

Chicita: Jag håller tummarna för att det inte handlar om att bli av med jobbet.

Svar på tråden BT-Veteraner