Nikkita skrev 2013-03-29 10:48:53 följande:
GRATTIS
Va roligt för er!!!
Alltid kul att fixa & dona med nya hus/lägenheter. Jag gillar inte heller vitt speciellt mycket (i så fall måste inredningen vara färgglad). Tycker att det blir så sterilt annars.
Vi har målat alla våra rum i olika färger. Hallen: varm brun, vardagsrum: sand (typ latte), arbetsrum: blått, Klädkammare, grått & sovrum: varm lila.
Jag tycker att de olika tapeterna du lagt upp till de olika rummen är jätte fina. Är de tänkta att vara som fondväggar? Vad ska det vara på resterande väggar, vitt?
Annars är det snyggt om man tar bakgrundsfärgen el färgen på blommorna i tapeten som färg på övriga väggar (ev nån nyans ljusare)
Tack, känns verkligen jätteskönt! Nu känns vår plan bra, lägenhet i max 5år till, sedan hus. Helst redan om 3år, men max 5år!
Det låter jättefint, fina färger ni har valt :) Jag håller med dig att om man har vitt, så behöver man mkt färg i övrigt och gärna naturmaterial för att det ska bli lite "varmare" och mer ombonat.
Vi har just nu grönt (sage) i vardagsrummet med en vit/svart liten fondvägg, grå/turkos i sovrummet med en svart/lila/silver fondvägg, mörk gul/beige (typ senap/guld) i köket med en fondvägg i teracotta och guld och i hallen är det ljusbeige med en randig fondvägg i blått/grönt/beige. Jag älskar fondväggar, hur ute det än må vara :P
Alla tapeterna ovan såg bra ut i verkligheten, förutom den jag först hade tänkt till sovrummet. Det var inte alls fin och dyrast av alla tror jag. Får leta en annan. Det kommer bli tapet som fondvägg och sedan måla övriga väggar. I köket blir det vita väggar, är så hemskt lite vägg där. I hallen blir det samma ljusa turkosa på övriga väggar och i vardagsrummet en ljus beige. Jag är som sagt lite allergisk mot vitt, så undviker helst det hehe