• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • snowstars

Jag har varit inne och läst i veckan men inte orkat kommentera..

För likt Chicita dubbelarbetar jag just nu. Först cirka 80% på jobbet och så heltidsstudier på det. Fast jag tror att mina studer den här terminen motsvarar cirka 60-75% beroende på vecka, men hursomhelst blir det ju mer än heltid.

Daniiel: Skönt med stöd från sjukvården!

Nikkita: vi hade faktiskt getingar som bodde hos oss när jag var liten. De blev nästan som husdjur. När mamma drack morgonkaffet kom de och satte sig på hennes armar. De gjorde oss aldrig nånting. Men med det sagt är jag ändå sjukt rädd för getingar ;)

Söndag idag och jag ska plugga för att inte behöva läsa ihjäl mig i veckan. Ikväll ska vi hälsa på sambons ganska nyfödda systerdotter som jag för sjuk för att hälsa på när hon var nyfödd. Ska bli spännande! :)

• Chicita

Mitt första hela ensamma pass i går gick bra - ända till maskinen som skapar nyckelkorten la av.
    Nu löste det sig. Jag fick ringa chefen och fråga hur jag kom in i den andra maskinen (Main - det var slave-maskinen som la av) och så fick jag sätta mig och förbereda nycklar till alla ankomster inför kvällen.
    Jag fick lov att be en del som hade frågor eller skulle "krångla" på något sätt med sina bokningar att komma tillbaka senare när kollegan kom.

Nu ska jag jobba ett helt eftermidagspass helt ensam för första gången. Jag hoppas att det går smidigt och flyter på så jag har tid att rota igenom lite skåp och sånt för att hitta vart alla saker finns och vart jag ska hitta information om jag behöver Glad 

• Lenblo
    Chicita: Ja det är ett elände att vilja ha något utanför normen, åtminstone om man är det minsta ekonomiskt medveten.  Det duger inte med en lucka som öppnas uppifrån (som en vanlig ugn)? Jag tittade lite på tyska Ebay för att komma ur den svenska ankdammen och högerhängdhet ( Mikrowelle + Rechtsanschlag) verkar hopplöst men uppifrån (Klapptür) fanns det några, om än inte i nedersta prisnivån .

En hemsida säger att det går bra att "borsta" själv med 4-600 sandpapper för våtslip, en helt plan kloss och ett rakt anhåll. Lyckligtvis så är det inga knappar i de rostfria ytorna på IKEAs "billiga" (bara dubbelt så dyr som motsvarande icke-inbyggda) så det borde funka. Glad

Så till det RIKTIGT roliga: Jag satt på söndagsgudstjänst i min vanliga kyrka och tyckte att det kändes ovanligt tungt att andas, även för att vara på sista tiden. Men helt plötsligt var det som jag hade tagit av mig en tung ryggsäck och äntligen hade tillgång till hela mina lungor. Skuttade hemma utan vidare upp för de 14 trappstegen jag i 8 veckor tyckt varit så långa. Igår var jag och tränade lite konståkning och det gick fint.  Solig Så jag avbeställde läkartiden och ska ge mig ut en uppvärmningsrunda i löpspåret istället så snart det slutar snöa. :)))
  • Chicita
    Lenblo: Maken har ställt in sig på en högerhängd dörr så då måste det vara det... Han blir lite insnöad när han bestämt sig för en sak Flört Men tack för tipset Glad
    Jag har föreslagit att vi kan byta plats på micron och kaffebryggaren, för då kan det funka med vänsterhängd... (samma bänk, samma hörn om man säger så) och han har börjat fundera på det i alla fall. Men han vill ha micron där han hade ritat ut att micron skulle stå på köksritningen... Och då försöker han få det att bli så Tungan ute

Jättebra att du mår bättre Solig
    Men ska du inte behålla tiden i alla fall... Man vet ju inte om det kommer tillbaka. Kanske bra att kolla för säkerhets skull? 
  • Lenblo

Åh, en så'n där flexibel person... Tungan ute Nåja, då finns det ju lösningar när han väl bestämmer sig för att se dem. Glad

Tja, jag skulle till Astma- och KOL-mottagningen. Egentligen hade jag inga astmasymptom direkt (och aldrig rökt), men när man uteslutit allt man tror att det kan vara så börjar man fundera om det inte är ovanliga symptom på andra sjukdomar. Om inte annat skulle lungmottagningen på Stora sjukhuset krävt att astma var ordentligt uteslutet innan de ens tittar på remissen. Men eftersom jag inte mått så bra sedan jag åkte skidor i Chamonix för två månader sedan och verkligen inte astmatisk så är det bättre att någon annan får tiden. Solig

Solen skiner och några lätta snöflingor yr så jag tänkte ta mig ut i en extra kort och icke-backig löprunda. Jag hade ju tänkt trappa upp när jag ändå kört konditionsträning à la off pist 6 timmar om dagen i en vecka. Men nu efter två månaders stillasittande så blir det snarast "jag ska ta mig hela vägen runt utan att stanna". Nåja, synd att klaga. Jag ska äntligen få min saknade endorfin-kick. Skrattande

• Chicita

Oh ja han är väldigt flexibel... Du skulle bara veta hur det är att laga mat åt honom eller (ve och fasa) gå på restaurang {#emotions_dlg.djavulsk}

Aha.. ja då förstår jag mer varför du tyckte att det inte var någon anledning att gå dit.
    Jag har också sagt ifrån mig någon tid någon gång när man blivit så där totalt övertygad om att det inte kan vara just det...

Här är det molnigt och ett stadigt snöfall med rätt hård vind. Så det snöar horisontellt...
    Måste ju ut med hunden innan jag går till jobbet. Men jag försöker vänta in i det sista så att jag inte måste ut på en sån där "kortkissrunda" innan jag sticker sen vid 12-tiden... 

• daniiel

Yiiiho, visning ikväll på en lägenhet! :D Synd bara att hon som bor där och hyresvärden inte riktigt är överens om vad hyran är :P Hon säger ca 5500kr, han säger kring 6100kr :P Nåja, oavsett så är det inte mer än här. Vi har dessutom en bekant med barn i vår dotters ålder som bor i samma hus och det blir hälften så långt till dotterns skola (och vänner) och maken får närmare till jobbet. Jag hoppas så innerligt att vi får den! 

• Chicita

Vad kul med lägenheten daniiel Glad
    Hoppas att ni får den.

Ja jag vill också ha vår nu.
    I dag snöar det i alla fall inte men det blåser rejält ute så man lär väl bli genomfrusen bara av att sticka näsan utanför dörren misstänker jag.
    Man kan klä sig för det mesta men blåst är svårt.... 

Svar på tråden BT-Veteraner