• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • Nikkita

Tack tack! Alla tummar som kan hållas är guld värda Glad

Åh va gott det låter med alla kakor daniiel, blir helt salig här. Jag har bestämt mig för att inte äta socker & vete (med undantag för onsdagsfikan på jobb) fram till mitten på april (då jag fuyller år) & sedan vidare fram till maj då vi åker på bröllopsresan! Får se hur det går. Det svåraste för mig blir vetet. Bröd & pasta är jobbigt ge upp. Idag gjorde jag zucchini pasta & det gick hyfsat bra. Dessutom har hittat ett rågbröd som är helt ok. Sedan ska jag även äta mer grönsaker & bär. 

Så får jag se om det gör någon skillnad i mitt mående & om min hy blir bättre.  

• Chicita
    TheD skrev 2013-03-09 15:15:38 följande:
    Tydligen får jag inte jobba på Chicitas jobb :p
    Hehe.. nja du skulle nog behöva gå upp sisådär 35 kilo för att passa ordentligt i kläderna Flört
    Men du får väl söka till mitt andra jobb. Dom behöver tydligen folk som kan hjälpa till i restaurangen Skrattande

Jag hade en 30-årstårta beställd till i torsdags (skulle ätas i dag men jag har ju jobbat så hon beställde den till i torsdags istället) så jag passade på att baka en liten extra kaka samtidigt. Ingen fyllning, bara själva bottnarna. Så vi fick lite fikabröd i alla fall Glad
    I dag har jag och maken varit tillsammans i 11 år. 
    Jag har jobbat dubbelt (båda jobben alltså) så vi har inte hunnit fira något. Men det får vi ta igen i morgon Solig 
  • Nikkita
    Chicita skrev 2013-03-09 23:47:46 följande:
    I dag har jag och maken varit tillsammans i 11 år. 
    Grattis för 11 år tillsammans Solig 
  • daniiel

Ja, grattis Chicita :) 11år, inte fy skam det! Du var ung när ni träffades då, bara 14år, med tanke på att det var 6år sedan du var 19år tänkte jag ;) haha

Vi firade mig igår, äntligen, och fikat gick hem hos alla faktiskt. Citronkladdkakan blev god, men inte alls kladdig. Får nog ha inne den kortare stund nästa gång.

Nikkita, jag hoppas att du klarar vara utan mjöl och socker och att det faktiskt märks någon skillnad för dig :) Jag skulle också behöva det, men jag tycker det är svårt när varken maken eller dottern ska äta samma sak isåfall.

Imorgon bär det av till hjärtläkaren! Vi grundar med lunch på McD, dottern älskar Happy meal och eftersom vi bara är där 2ggr/år just nu, så får hon gärna äta det då :) Sedan är det arbetsprov och efter det läkarundersökning med ultraljud. Jag tror inte att det kommer vara något, utan allt kommer gå bra, men jag packar alltid med mig en väska ändå. Utifall att... Gångerna vi åkt till Gbg tidigare, så har våra föräldrar fått panikpacka åt oss och köra ner med det till oss (ca 15mil enkelt väg). Vi har haft tur ändå, att inte behöva åka redan samma dag, utan dagen efter.

• Chicita

Hmm vi funderar på hur vi ska "fira" i dag...
    Troligvis med en av våra favoriträtter som också kommer ge oss matlådor till veckan som kommer...
    Och så bestämde vi oss för vitlöksbaugetter och O'boy till kvällsmat.

Men däremellan då...
    Något glas vin får det bli i kväll (eller i alla fall efter att vi varit och handlat). Och så funderar vi på om vi antingen ska kolla på film och dricka lite cider/vin och chipsa och dippa. Eller om vi ska fixa någon liten tårta (kanske köper något i så fall eftersom jag inte planerat att göra tårta) eller annat fikabröd och bara myser lite med en god kopp nymalet- nybryggt kaffe och fikabröd till... 

• daniiel

Chicita, vilket som låter jättemysigt :) Nog för att jag inte dricker vin, men det låter kul att fira lite! :P Men ni firar både den här årsdagen och bröllopsdagen då? Vi har nämligen funderat lite fram och tillbaka kring det där. Vår bröllopsdag är ju i augusti, 2år i år. Årsdagen är 8 oktober och det blir 8år i år. Kan man fira båda? Om man skulle fira förlovningen också, som är i februari och var då 7år i år, så får vi fira tre gånger per år... fast den har vi aldrig firat :P

• TheD

Vi firar bara bröllopsdag :) vi har firat en än så länge men iaf haha

• Chicita
    daniiel: Vår förlovningsdag och vår första dejt har samma datum. Så det är dubbelt värt att fira för det. Vi hade ju tänkt gifta oss på samma datum också, men tidigarelade det. Istället för 9/3 så blev det 3/9 som vigseln var (ett halvår ungefär tidigare än vad vi hade gjort annars alltså) 
    Så vi skulle lika gärna kunnat fira 8 år som förlovade - som 11 år tillsammans Glad 

Vi är väl egentligen inte så stora "firare". Vi brukar laga lite godare mat, eller kanske köpa något gott. Men det kan vi göra vilken dag som helst i veckan också.
    Bröllopsdagen firade vi förra året genom att gå ut och äta. Och det blir kanske något liknande i år.
    Men det är inte heller något speciellt ovanligt. Vi går gärna ut och äter ibland...

Klart ni kan fira båda, eller alla tre om ni vill det Glad 
    Men man kan ju "fira" genom att köpa fläskfilé istället för någon billigare köttbit och göra en lite finare middag hemma exempelvis. Det behöver ju inte vara någon stor grej...
    Eller gör en god efterrätt, titta på en favoritfilm och släpp alla måsten den dagen... Disken klarar sig till nästa dag ju Flört 
  • Chicita
    TheD skrev 2013-03-10 11:50:27 följande:
    Vi firar bara bröllopsdag :) vi har firat en än så länge men iaf haha
    Tja vi gör inga större grejor när vi firar som sagt. Så därför är det lite kul att "fira" oftare istället... Solig
    Jag gör hellre vardagen lite extra rolig då och då, än att spara ihop till något jättefirande.
    Så ibland kan vi "fira" att det är onsdag och halva veckan har gått *typ*... genom att göra potatisgratäng med någon god köttbit mitt i veckan (eller äta efterrätt, eller ta kaka till kaffet eller något)...

Svar på tråden BT-Veteraner