• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • TheD

Vi gick ut och käkade, inget som vi gör mycket av nu när jag pluggar. Maken är mer "det ska vi fira" än jag även om jag tycker om att fira hihi

• Chicita

I år fyller både jag och maken fyr... ooops... 25 menar jag ju Oskyldig
    Jag fyller den 22/8 och han den 25/8.
    Så vi funderar på hur vi ska fira det.
    Vi har pratat om att eventuellt åka till London över en helg och boka bord på The Fat Duck och testa deras avsmakningsmeny eftersom vi båda tycker att Heston Blumenthal är en väldigt spännande kock Skrattande 

• Nikkita
    Chicita skrev 2013-03-10 12:02:42 följande:
    I år fyller både jag och maken fyr... ooops... 25 menar jag ju Oskyldig
    Jag fyller den 22/8 och han den 25/8.
    Så vi funderar på hur vi ska fira det.
    Vi har pratat om att eventuellt åka till London över en helg och boka bord på The Fat Duck och testa deras avsmakningsmeny eftersom vi båda tycker att Heston Blumenthal är en väldigt spännande kock Skrattande 
    Åh The Fat Duck hade jag oxå viljat äta på! Han har gjort några av de häftigaste saker jag sett med mat inblandat Flört När jag var inne & kollade senast var det sjukt låång vänte tid för att boka bord. Så var ute i god tid Glad

Vi har aldrig firat någon årsdag... Får se hur det blir när 1 år som gifta kommer. I så fall lär det iaf "bara" bli nån finare middag. 
  • Chicita
    Nikkita skrev 2013-03-10 14:53:14 följande:
    Åh The Fat Duck hade jag oxå viljat äta på! Han har gjort några av de häftigaste saker jag sett med mat inblandat Flört När jag var inne & kollade senast var det sjukt låång vänte tid för att boka bord. Så var ute i god tid Glad

Vi har aldrig firat någon årsdag... Får se hur det blir när 1 år som gifta kommer. I så fall lär det iaf "bara" bli nån finare middag. 
    6 månaders väntetid. Men vi måste ju ändå vara ute i god tid för att kunna boka hotell och annat så det är lugnt.
    Troligtvis kommer vi inte att äta där på någon av våra födelsedagar, utan vi kanske väljer att göra det lite senare eller nästa år. Men det får antagligen bli en present till oss att åka dit. Och då kan man ju också ange det som önskemål om någon vill ge någon present... (alltså inte att dom ska betala resan, men att dom vet vad en eventuell slant kan gå till).

Har du sett den senaste programserien med Heston?
    Hestons fantastical food
    Åh vad jag önskar att jag hade fått vara med där och testa både maten och upplevelsen Skrattande
  • Nikkita

Tror att jag har sett några avsnitt av det. Är det pogrammet där han får ett tema & ska göra om maten från den tidsperioden/årtalet & få maten modern. Detta givetvis med hans egen  twist.

Då jag sett det skulle han bla göra om 80 talets populära mat/godis till moderna rätter. Sedan ett avsnitt där han skulle gör en grillad ostmacka till  en delikatess. 

• Chicita

Nej inte det... Det var också spännande... Glad

Här gör han superstora versioner av vanlig mat, men med en twist som vanligt.
    Exempelvis så gjorde han ett "frukosttåg" dit han bjöd in 10-15 pendlare och bjöd på frukost på väg in till arbetet.
    Bland annat så fick dom knäcka ett jätteägg (eller en av dom fick knäcka, alla andra fick bara äta). Gulan var av någon persikopuré och vitan av yogurt men det såg ut som ett riktigt löskokt ägg i jätteformat.
    Och i ett annat avsnitt byggde han en pub - av pubmat. Även inredningen var ätbar....

• TheD

Det programmet har jag inte sett. Masterchef och Hell's kitschen gillar jag:D

• daniiel

Jag har inte heller sett det programmet och har ingen aning om vem det är :P Men att åka till London låter mysigt tycker jag :) Masterchef och Hell's kitchen har jag dock hyffsad koll på :) Jamie Oliver är dock en favorit här, samt Nigella. Kanske mest för att Jamie är så söt och det ser alltid så mysigt ut där han är och lagar mat och Nigella är enligt mig väldigt snygg och rolig. Haha snacka om att gå efter yta :P

• TheD

Oliver tycker jag inte om...pojkaktig och avtändade haha. Nigella vet jag inte vad det är. Det jag gillar med masterchef är tävlandet men att man lär sig så mycket. Även kul att se hur vissa tror att vara uppkäftig mot Gordon är en bra idé. Junior masterchef är nog bland det häftigaste jag har sett. Som vuxen känner man sig totalt värdelös på matlagning haha

• daniiel

Matlagningsprogram ser jag överlag väldigt sällan. Jag tycker inte det är så intressant, oavsett om det är tävling eller inte. Jag gillade programmet där Oliver försökte förändra skolmaten i England, det var intressant. Nigella gillar jag till jul, hon gör mkt godsaker, men hon är visserligen inte kock. Jag håller dock med om Junior Masterchef, man blir väldigt imponerad av barnen. Vissa är ju bara 8-9år gamla! Väldigt duktiga är dom :)

Jag såg något avsnitt av Sveriges mästerkock, eller vad det heter, förra veckan tror jag.. men jag klarar inte av han Morberg, alls!

Svar på tråden BT-Veteraner