• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • Chicita
    Lenblo skrev 2013-03-05 13:40:42 följande:
    Om man har brutit något tar det vanligtvis åtminstone 4 veckor innan det läkts, på de "bästa" ställena. Är det mjukdelar kan man åtminstone hoppas på kortare smärtperiod.
    Jag vet fortfarande inte riktigt vad det är du kommenterar. Har försökt leta bakåt för att hitta inlägget jag skrev om någon trasig tå men kan inte hitta det.
    Det senaste jag skrev om en tå hade inte mycket med att bryta något att göra...
    Dessutom har jag aldrig fått någon tå röntgad, ens när jag har kommit in med dubbelt så stora och illblåa tår efter att ha blivit trampad av hästen eller slagit i dom någonstans.
    Tår kan dom ändå inte göra något åt, eller tja dom kan väl, men dom gör det inte...
    Så att först försöka få en läkartid för att undersöka om tån kanske kan vara bruten och sen få åka till röntgen kan ta en vecka eller mer om man inte åker in akut.
    Och jag skulle aldrig åka till akuten för en tås skull om det inte var så att den bara hängde i en slamsa då Flört 

Och när det gäller hur länge jag kommer att ha ont så litar jag inte på läkarna efter de erfarenheter jag har.
    Det är nu över ett år sen jag fick ont i fingret och inte längre kunde ha ringarna där. Efter 1 operation och massa sjukgymnastik och annat så skulle det ha gått över för över ett halvår sedan. Men det gör fortfarande ont och dom vet inte varför, dom kan inte hitta någon knöl med varken skelettröntgen eller ultraljud. Men den känns när man sätter fingret på den. Nu ska jag få göra en magnetkameraröntgen och hittar dom inget där heller så blir det nog operation igen.

Och det är över 11 år sen jag bröt ett ben i foten. Det gör fortfarande ont...
    Så någon tidsbegränsning på hur länge det gör ont... Nej det tror jag inte på Flört 
    Det gör ont så länge det gör ont helt enkelt... 
  • snowstars

Får man vara med här fast man är ogift? Jag har hängt på BT i snart två år och börjar känna mig som en veteran, faktiskt. Och ni verkar så himla härliga hela högen.

• Chicita
    snowstars skrev 2013-03-06 10:39:56 följande:
    Får man vara med här fast man är ogift? Jag har hängt på BT i snart två år och börjar känna mig som en veteran, faktiskt. Och ni verkar så himla härliga hela högen.
    Självklart Glad
    Om man känner sig som en veteran så är man kvalificerad Flört
  • snowstars

Haha, vad bra! När man börjar kunna svaren i trådarna utantill så tror jag man är kvalificerad

Jag sitter i vardagsrummet och har en kille i köket som håller på att sätta kakel. Känner mig så himla malplacerad, liksom. Vet inte riktigt vart jag ska ta vägen. Men jag tvivlar på att han behöver hjälp så jag satte mig här och låtsas plugga.. ;)

• Chicita

Hehe, ja det är en bra tumregel Flört

Ja det där känner jag igen. Vi hade sotaren här för inte så länge sen. Och det är väl i princip enda hantverkaren vi behöver släppa in (om inget kommer att gå sönder framöver då). Men när vi bodde i lägenheten så var vaktmästarna där och sprang i stort sett varje vecka kändes det som.
    Och det är så bökigt, man blir liksom "utkörd" från sitt eget hem på något sätt... 

• snowstars

Ja, det känns ju nästan oartigt att gå in i ett annat rum. Och så pausar man ju livet lite. Men det blir kul när kaklet är på plats, det var inget kakel alls när vi flyttade in (!). Och nästa vecka ska de tapetsera om i två rum, men då är jag på annan ort och jobbar så då får de ju vara här bäst de vill :) (Tror vi har hamnat hos världens bästa hyresvärd, faktiskt).

• Chicita

Ja man vill ju inte gå ifrån, det är ju liksom artigt att småprata.
    Men när man jobbar så vill man ju inte att någon hänger över en och stör heller. Så det artigaste man kan göra är nog att hålla sig undan och låta dom jobba även om det känns konstigt Tungan ute 

Vad kul Glad 
    Lägenheten jag hade innan jag träffade maken var också ett sånt där fynd.
    Den såg rent ut sagt för jävlig ut från början. Men värden totalrenoverade. Det enda han inte gjorde var att byta golv i hallen och vardagsrummet. Och så fick jag bestämma färg på köksluckor, kakel, tapeter osv Skrattande 
    Och inte blev hyran högre heller...
    Han tyckte bara att det var dags, och att han inte kunde låta en tjej flytta in i den sunkiga lägenheten Solig 

• daniiel
    snowstars skrev 2013-03-06 10:50:18 följande:

Haha, vad bra! När man börjar kunna svaren i trådarna utantill så tror jag man är kvalificerad

Jag sitter i vardagsrummet och har en kille i köket som håller på att sätta kakel. Känner mig så himla malplacerad, liksom. Vet inte riktigt vart jag ska ta vägen. Men jag tvivlar på att han behöver hjälp så jag satte mig här och låtsas plugga.. ;)

Haha så bra, jag håller med, då är man nog väl kvalificerad! ;D Välkommen hit! :)

Och jag håller med både dig och Chicita, man vill inte vara oartig och bara gå därifrån, men å andra sidan så vill dom nog jobba ostört och bli klara så fort som möjligt. Jag hade nog gjort som du, satt mig i ett annat rum och låtsas göra något viktigt :P När vi fick ny spis, så var det hyresvärden som var här och ordnade det, då tog jag ut hunden på en promenad.

Men vad roligt med kakel och tapeter, sånt gillas! Vi får intet ett skit av vår hyresvärd, vi fick just så pass ny spis när den gamla gick sönder. Eller ja, vi fick målarfärg när vi flyttade in, men fick måla allt själva. Det ser förjävligt ut här, nött och gammalt. Nu är huset sålt dock och den nya hyresvärden är betydligt bättre :)

Har ni bott där länge?
  • snowstars
    daniiel skrev 2013-03-06 12:31:07 följande:
    Haha så bra, jag håller med, då är man nog väl kvalificerad! ;D Välkommen hit! :)

Och jag håller med både dig och Chicita, man vill inte vara oartig och bara gå därifrån, men å andra sidan så vill dom nog jobba ostört och bli klara så fort som möjligt. Jag hade nog gjort som du, satt mig i ett annat rum och låtsas göra något viktigt :P När vi fick ny spis, så var det hyresvärden som var här och ordnade det, då tog jag ut hunden på en promenad.

Men vad roligt med kakel och tapeter, sånt gillas! Vi får intet ett skit av vår hyresvärd, vi fick just så pass ny spis när den gamla gick sönder. Eller ja, vi fick målarfärg när vi flyttade in, men fick måla allt själva. Det ser förjävligt ut här, nött och gammalt. Nu är huset sålt dock och den nya hyresvärden är betydligt bättre :)

Har ni bott där länge?

Tack :)

Nu är han i alla fall klar. Han frågade efter dammsugaren och städade och så ställde han till och med tillbaka kryddburkarna i hyllan innan han åkte! Shit, sambon har fått en konkurrent tror jag Och det blev jättesnyggt, mycket ljusare fast väggen var vit innan.

Vi har nyss flyttat hit, den 1 februari. Och så hade vi hit en besiktigningsman som var hur bra som helst så vi skulle få mycket nytt. I vardagsrummet är en våd i en annan nyans än de andra så vi skulle få nya tapeter där. I sovrummet var det två stora revor så då fick vi nya där också. Och så var det dags att byta köksluckor så vi har fått välja skitsnygga grå luckor. Och så kaklet då, som sagt. Jag skäms nästan över att vi ska få så mycket nytt :P Dessutom verkar vitvarorna i köket vara ganska nya.

Ja, jag vet att det brukar vara svårt att få saker gjorda när man hyr så jag var inställd på att bara hänga tavlor över revorna i tapeten typ. Lägenheten i övrigt är väl ganska fräsch även om det inte är precis vad jag själv skulle ha valt överallt.

• Chicita

Ja det är kul när man kan få det lite personligt i alla fall.
    Många hyreslägenheter är ju så trist opersonliga också med väldigt enformiga, färglösa tapeter med trista mönster (bara för att dom ska slippa tapetsera om för varje person som ska flytta in givetvis).
    Men jag hade aldrig trott att det skulle vara så mycket att välja på när man byggde hus Förvånad 
    Jisses vad många val - överallt.
    Det var ju inte bara att välja att man skulle ha en viss sorts kökslucka och en viss sorts handtag på dom, utan det var ju frågan om man skulle ha helskåp, halvskåp, takanslutning, öppet upptill, frostat glas, vanligt glas (i vitrindelen) eller kanske mönstrat glas. Skulle hyllorna i skåpet vara vita eller ekfärgade, skulle själva skåpen vara i någon färg eller i ek osv...
    Typ 200 beslut bara för att få köket på plats, och alla beslut tog man ju mer eller mindre i blindo. Man bara antog hur det skulle se ut när det blev klart.... 

Svar på tråden BT-Veteraner