• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • daniiel
    Chicita skrev 2013-02-21 17:56:14 följande:
    Ja då kan man behöva lite utbildning så man kan svara på frågorna. För såna kommer säkert Glad
    Ja, det är jag övertygad om att det gör. Kommer säkerligen en del frågor jag inte kommer kunna svara på, trots utbildning, också. Vi får lära oss hur man hanterar otrevliga människor också, det ska bli intressant.
    Chicita skrev 2013-02-21 21:57:47 följande:
    Krabbelurer är gott att göra. Krävs inte så mycket engagemang och dom blir klara i princip omedelbart också.
    Men dom är defenitivt inte så nyttiga Flört 
    Krabbelurer.. det lät spännande :P Vad är det för något?
  • TheD

Blandning mellan pannkaka och sockerkaka läste jag mig till :)

• Nikkita
    Chicita skrev 2013-02-21 19:43:45 följande:
    Vad spännande Nikkita Glad
    Vart var det ni skulle åka nu igen? 
    Det blir först till Californien & bila runt där ett tag, sen åker vi till New York några dagar i slutet så blir inte resan hem så lång Glad Min käre make har varit där förut men inte jag. Våra tidigare resor dit har varit till Florida, Nevada & Arizona. Så det ska bli riktigt kul att komma dit oxå Skrattande
    TheD skrev 2013-02-21 20:42:08 följande:

Trevligt med resa :) USA är fint. Ni har inte lust att ta med mig och dumpa mig där? Saknar att bo där...

Jag har ett pussel med 990 bitar som jag jobbar med, har sett Aladdin och nu blir det Wall-E hihi, eller iaf valda delar av filmen.

Haha får du plats i  handbagaget?!? Bara att hoppa i i så fall Flört

Åh, länge sen jag la pussel... Brukade alltid göra det med morfar tidigare, härliga minnen. Blir inte så mycket nu när han är så gamal (91 år). 
    daniiel skrev 2013-02-22 08:03:44 följande:
    Tack, ja, jag hoppas verkligen det :) Ska bli väldigt roligt att se vad det är för människor jag ska jobba med också.

Men vad roligt att åka iväg :) Hur länge blir ni borta och vart i USA ska ni? :)
    Vi blir borta i 22-27 dagar, lite beroende på vilka dagar de har lediga platser på flyget. Ska boka i veckan! 
  • Nikkita

Var på sjukhuset i onsdags för att fylla på mina järndepåer.
    Fick reda på att det gamla preparatet blivit utbytt mot ett nytt. Sjuksköterskan sa till mig "Du kan känna dig lite varm, men det är normalt & inget farligt".
    När droppet kom igång blev jag illamående, satte mig upp i sängen & frågade om detta var "normalt". Jag blev yr & kännde att luftvägarna började krympa så jag fick jätte svårt att andas.
    Hon stänger av droppet & ger mig en antihistaminspruta... Det kändes som att min hud skulle brinna upp, fick höra att jag var knallröd i ansiktet.
    Efter 10 min är andningen normal igen & jag är helt matt. Låg kvar i 2 timmar, sen var jag trött resten av dagen :(

Tråkigt med tanke på att jag skulle få järn för att jag är extremt trött... Men nån gång om ca: 2 veckor ska jag få en ny tid. 

• TheD
    Nikkita skrev 2013-02-22 17:03:02 följande:
    Det blir först till Californien & bila runt där ett tag, sen åker vi till New York några dagar i slutet så blir inte resan hem så lång Glad
    TheD skrev 2013-02-21 20:42:08 följande:

Trevligt med resa :) USA är fint. Ni har inte lust att ta med mig och dumpa mig där? Saknar att bo där...

Jag har ett pussel med 990 bitar som jag jobbar med, har sett Aladdin och nu blir det Wall-E hihi, eller iaf valda delar av filmen.

Haha får du plats i handbagaget?!? Bara att hoppa i i så fall Flört

Njaaa. viserligen kan jag krypa ihop. 162,5 cm lng och väger 55..har inte vägt mig på ett tag men jag kan ta ett stort bagage ;)

New York är fint! Californien älskar jag. Laguna Beach är fint..och dyrt ;)

• Chicita

Krabbelurer blir nästan som munkar.
    I princip så "bakar" man lite tjockare sockerkakssmet i oljebad (typ fritera men inte fullt lika hög värme) och sen vänder man dom i strösocker när dom är färdiga på båda sidor 

• TheD
    Chicita skrev 2013-02-22 21:13:12 följande:
    Krabbelurer blir nästan som munkar.
    I princip så "bakar" man lite tjockare sockerkakssmet i oljebad (typ fritera men inte fullt lika hög värme) och sen vänder man dom i strösocker när dom är färdiga på båda sidor
    Jag känner knastret ;)
  • Chicita
    Nikkita skrev 2013-02-22 17:04:43 följande:
    Var på sjukhuset i onsdags för att fylla på mina järndepåer.
    Fick reda på att det gamla preparatet blivit utbytt mot ett nytt. Sjuksköterskan sa till mig "Du kan känna dig lite varm, men det är normalt & inget farligt".
    När droppet kom igång blev jag illamående, satte mig upp i sängen & frågade om detta var "normalt". Jag blev yr & kännde att luftvägarna började krympa så jag fick jätte svårt att andas.
    Hon stänger av droppet & ger mig en antihistaminspruta... Det kändes som att min hud skulle brinna upp, fick höra att jag var knallröd i ansiktet.
    Efter 10 min är andningen normal igen & jag är helt matt. Låg kvar i 2 timmar, sen var jag trött resten av dagen :(

Tråkigt med tanke på att jag skulle få järn för att jag är extremt trött... Men nån gång om ca: 2 veckor ska jag få en ny tid. 
    Usch vad jobbigt...
    Hoppas du kan få något annat järnpreparat nästa gång då. 
  • Nikkita
    TheD skrev 2013-02-22 17:06:37 följande:

New York är fint! Californien älskar jag. Laguna Beach är fint..och dyrt ;)

Har du några tips på vad man kan hitta på för kul i Californien? Vi gillar att röra på oss, äventyr, se häftig natur mm. (inga fan av att ligga på stranden & sola).
    Vi hade tänkt besöka en "Six flags" nöjespark, redwood state park, death valley, Yosemite national park. 
    Chicita skrev 2013-02-22 21:23:33 följande:
    Usch vad jobbigt...
    Hoppas du kan få något annat järnpreparat nästa gång då. 
    Ja nästa gång blir det Ferinject som jag fått tidigare & numer har dem en varningstriangel i min journal för detta läkemedel...
Svar på tråden BT-Veteraner