• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • daniiel

Att värva medlemmar genom att knacka dörr, stå på stan, åka på event osv. Typ "säljare" alltså. Kommer börja med att jobba 20 timmar per vecka första månaden, vilket känns kanske lagom :)

Därför har vi utbildning dom två första dagarna, där vi får lära oss om röda korset, både lokalt och i övriga sverige och världen. Samt lära oss vad man ska säga, vart pengarna går osv. Ska bli intressant faktiskt att få lite större inblick i allt det där :)

• Chicita
    daniiel skrev 2013-02-21 17:47:04 följande:
    Att värva medlemmar genom att knacka dörr, stå på stan, åka på event osv. Typ "säljare" alltså. Kommer börja med att jobba 20 timmar per vecka första månaden, vilket känns kanske lagom :)

Därför har vi utbildning dom två första dagarna, där vi får lära oss om röda korset, både lokalt och i övriga sverige och världen. Samt lära oss vad man ska säga, vart pengarna går osv. Ska bli intressant faktiskt att få lite större inblick i allt det där :)
    Ja då kan man behöva lite utbildning så man kan svara på frågorna. För såna kommer säkert Glad
  • TheD
    daniiel skrev 2013-02-21 17:47:04 följande:

Hoppas att det är bättre högre bossar nu för Röda Korset ;) Så att pengarna verkligen går till rätta händer så att säga....

Lycka till med jobbet :)

• Nikkita
    daniiel skrev 2013-02-21 14:48:19 följande:
    Jag fick jobbet! :D hihi
    Ett stort GRATTIS till dig!!!! Va roligt. Utbildningen går säkert super bra ska du se Glad 

Gjorde en kaka i tisdags kväll då vi har bak-dagar varje onsdag. Den blev bra, men receptet ska korrigeras lite till nästa gång. Det blev en Mudcake med karamellsås & underbart god fyllning Glad

Idag har jag utbildat en ny tjej på mina arbetsuppgifter så hon kan ta över de veckorna vi åker på vår bröllopsresa! Nu ligger det nära i tiden & det ska bli såå skönt. I början på maj bär det iväg till USA Solig
  • TheD

Trevligt med resa :) USA är fint. Ni har inte lust att ta med mig och dumpa mig där? Saknar att bo där...

Jag har ett pussel med 990 bitar som jag jobbar med, har sett Aladdin och nu blir det Wall-E hihi, eller iaf valda delar av filmen.

Någon som vet något gott att baka?

• Chicita

Krabbelurer är gott att göra. Krävs inte så mycket engagemang och dom blir klara i princip omedelbart också.
    Men dom är defenitivt inte så nyttiga Flört 

• daniiel
    TheD skrev 2013-02-21 18:14:20 följande:

Hoppas att det är bättre högre bossar nu för Röda Korset ;) Så att pengarna verkligen går till rätta händer så att säga....

Lycka till med jobbet :)

Haha ja, det håller jag med om. Men men, man ska inte döma en hel organisation efter ett par människor. Det finns betydligt fler människor inom Röda Korset som är att lita på än vad det finns skitstövlar.. jag kanske är naiv, men det är vad jag tror :) Och något gott gör dom ju, uppenbarligen :) Men tack :)
    Nikkita skrev 2013-02-21 19:09:07 följande:
    Ett stort GRATTIS till dig!!!! Va roligt. Utbildningen går säkert super bra ska du se Glad 

Gjorde en kaka i tisdags kväll då vi har bak-dagar varje onsdag. Den blev bra, men receptet ska korrigeras lite till nästa gång. Det blev en Mudcake med karamellsås & underbart god fyllning Glad

Idag har jag utbildat en ny tjej på mina arbetsuppgifter så hon kan ta över de veckorna vi åker på vår bröllopsresa! Nu ligger det nära i tiden & det ska bli såå skönt. I början på maj bär det iväg till USA Solig
    Tack, ja, jag hoppas verkligen det :) Ska bli väldigt roligt att se vad det är för människor jag ska jobba med också.

Men vad roligt att åka iväg :) Hur länge blir ni borta och vart i USA ska ni? :)
Svar på tråden BT-Veteraner