Ja, jag läste också artikeln om ert bröllop idag Chicita, vad fint :D Och jag är verkligen grymt imponerad av kläderna jag också, att kunna sy så bra..
Haha och på tal om att göra något kul i helgen.. nu kommer jag låta helt hemsk, men må så vara.
En av min makes bästa vänner, som var marskalk och toastmaster på vårt bröllop, har sedan 2-3år tillbaka varit tillsammans/sambo med en tjej som jag gick i grundskolan med. Vi var väl dock aldrig riktigt vänner, utan jag kände mig snarare ofta mobbad av henne. Tex som när hon och hennes vänner kastade ägg på vårt hus och sånt. När han sedan träffade henne, så blev jag väl inte överlycklig. Vi bestämde oss dock för att he henne en chans, för hans skull. Det blev dock inge vidare, då hon markerade rätt tydligt att hon inte ville umgås med oss. Tyvärr, så gjorde det att vi (framförallt maken) tappade kontakten med vännen lite. Vi träffades för det mesta när hon inte hade tid, men ofta så såg hon till att boka upp dom med hennes vänner om vi tex skulle ha fest eller liknande. Och makens kompis och den här tjejen har alltid känts som ett väldigt udda par, som inte alls går ihop. Han är dock något av en toffel när det gäller tjejer och förhållanden.
Nu, i veckan, har dom dock valt att gå skilda vägar och hon ska flytta ut. Även om vi såklart tycker det är tråkigt för vännens skull, så känns det så skönt! Nu har han möjlighet att träffa en tjej som passar honom, som delar samma drömmar och mål som han här i livet. Och ja, jag är glad att inte behöva bjuda in henne på fler fester och tillställningar, faktiskt.
Vi våndades lite över bröllopet, jag ville verkligen inte ha henne där, men blev ju tvungen. Hon frågade innan vad hon kunde ha på sig och jag svarade flera gånger, tydligt, att helt inte kortkort eller liknande. Hon dök såklart upp i en mskort klänning utan axelband som gled ner hela tiden, hon satte sig på första bänkraden i kyrkan så mina föräldrar och mormor var tvugna att säga åt henne att flytta sig, då satte hon sig på raden bakom. Jag hade föredragit att ha henne på raden längst bak. Under middagen/festen, så gick hon och satte sig i flera timmar i ett annat rum istället för att vara med oss. Ja, och sådär var det ungefär varje gång. Och var dom hembjuda till oss, så hade hon alltid en anledning till att dom behövde gå hem väldigt tidigt.
Men, nu slipper vi förhoppingsvis det och det är skönt! :D Så i helgen ska vi umgås med vännen och se melodifestivalen, utan henne, och förhoppningsvis stannar han ända till programmet är slut ;)