• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • Chicita

I vissa arbeten spelar erfarenheten ingen större roll.
    Det är personligheten och den personliga lämpligheten för just det jobbet som är viktigast Glad 

Vi håller tummarna för dig daniiel Solig 

• daniiel

Nej, men jag tänker att ifall dom tex väljer mellan mig och en annan person och den personen har tidigare erfarenhet av sånt här, så tippar jag på att dom väljer den personen. Men, jag har gjort mitt bästa och oavsett hur det går, så kan jag känna mig nöjd :) Även om jag såklart hoppas på att få jobbet! :P

Den enda nackdelen är att jag måste meddela CSN och börja betala av på mina studieskulder! Men hur gör man där?, för jobbet är sånt att man jobbar en månad i taget så att säga. Kontraktet förnyas varje månad, så det är ju svårt för mig att veta min förväntade årsinkomst, som man måste fylla i åt CSN..

• Chicita

Ring upp och prata med någon på CSN kanske? Dom borde ha fått sådana förfrågningar förut, så det borde lösa sig Glad
    Jag har aldrig haft ett CSN-lån men jag har för mig att jag hört att man börjar betala på det när man får en fast inkomst och det får du ju inte även om du jobbar här eftersom det är projektanställning med en månad i taget.
    Däremot kanske du kan betala in en summa varje månad du jobbat på frivillig basis för att betala av så fort och så mycket du kan? (spånar bara, vet inte om det stämmer) 

• daniiel

Just ja, tänkte bara säga att jag har läst och försökt svara på ditt meddelande Chicita, men det går inte. Händer inget alls när jag klickar på skicka. BT strular hela tiden för mig känns det som :P

• Chicita

Det är ingen fara daniiel... vi får väl utbyta vanliga mailadresser eller något istället då Glad

• Chicita

Nu skickade jag bara min mailadress till dig daniiel.
    Du bör ju kunna se den även om du inte kan öppna själva meddelandet Glad 

Svar på tråden BT-Veteraner