• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • Chicita
    Nikkita skrev 2013-02-23 15:25:07 följande:
    Ja nästa gång blir det Ferinject som jag fått tidigare & numer har dem en varningstriangel i min journal för detta läkemedel...
    Ja det är bra. Sånt ska dom ta på allvar.
    Jag har i alla fall fått en liten notis om att jag blir extremt spysjuk av Kåvepenin. Men det satt långt inne...
    "Att må illa är inte att vara allergisk" Nej självklart inte.
    Men om man kaskadspyr så fort man har tagit första tabletten och sen inte slutar förrän ett par dagar efter den sista tabletten så hjälper det ju inte direkt till med tillfrisknandet Tungan ute 
  • TheD
    Nikkita skrev 2013-02-23 15:25:07 följande:
    Har du några tips på vad man kan hitta på för kul i Californien? Vi gillar att röra på oss, äventyr, se häftig natur mm. (inga fan av att ligga på stranden & sola).
    Vi hade tänkt besöka en "Six flags" nöjespark, redwood state park, death valley, Yosemite national park.
    Chicita skrev 2013-02-22 21:23:33 följande:
    Usch vad jobbigt...
    Hoppas du kan få något annat järnpreparat nästa gång då.
    Ja nästa gång blir det Ferinject som jag fått tidigare & numer har dem en varningstriangel i min journal för detta läkemedel...
    Jag är ju den som sola från 9-17 ;) Besök till LA är obligatoriskt men gå inte in på vaxmuseet för den är riktigt dålig. Om de nu inte har gjort om alla dockor ;) Biltur längs kusten, parkera bilen promenera runt i t.ex. Laguna Beach, New Port Beach. Besök till San Diego - om ni åker dit så åk ut till Coronado Island med båten och hyr cyklar för det är bästa sättet att se ön. Jättefint! Disneyland finns ju alltid och Sea World. Jag var till Sea World i Orlando och jag vill tillbaka. Universal Studios finns väl i LA också. Ehm ehmehm...
  • daniiel

Nu har jag äntligen lyckats få iväg ett mejl till dig Chicita :P

Och jag prövade göra krabbelurer igår till efterrätt till dottern och hennes två vänner och jag kan säga att dom åt med god aptit :D

• Chicita

Jag såg det daniiel Glad

Ja mormor gjorde ofta krabbelurer till mig när hon var barnvakt. 
    Det är ju enkelt och eftersom man inte brukar göra massor och spara, så är det ju alltid färskt och så där mysigt nybakt-varmt Glad 

• Nikkita
    TheD skrev 2013-02-23 19:58:20 följande:
    Jag är ju den som sola från 9-17 ;) Besök till LA är obligatoriskt men gå inte in på vaxmuseet för den är riktigt dålig. Om de nu inte har gjort om alla dockor ;) Biltur längs kusten, parkera bilen promenera runt i t.ex. Laguna Beach, New Port Beach. Besök till San Diego - om ni åker dit så åk ut till Coronado Island med båten och hyr cyklar för det är bästa sättet att se ön. Jättefint! Disneyland finns ju alltid och Sea World. Jag var till Sea World i Orlando och jag vill tillbaka. Universal Studios finns väl i LA också. Ehm ehmehm...
    Ja både Sea World & universial Studios har vi varit på i Orlando & det är fantastiskt Glad Vi har kollat upp San Diego zoo & det verkar riktigt häftigt, tänkte testa "Rope safari" där! 
    Det finns ju så himla mycket saker att se & göra, vi planerar lite men sen tar vi det som det kommer & ser om vi hittar något kul på vägen till de olika ställena oxå Solig
  • daniiel

Har haft utbildning i två dagar nu och imorgon börjar jag jobba, samtidigt har vi sjukstuga här hemma då både maken och dottern är dunderförkylda och hunden har svamp och tratt :P

Jag är så trött och slut nu! Och inte blev det något firande igår, men jag hoppas att det blir bättre på fredag och att familjen mår bättre då :)

Uuä, nu ska jag krypa till kojs och ladda inför imorgon :)

• Nikkita
    daniiel skrev 2013-02-27 19:37:42 följande:
    Har haft utbildning i två dagar nu och imorgon börjar jag jobba, samtidigt har vi sjukstuga här hemma då både maken och dottern är dunderförkylda och hunden har svamp och tratt :P

Jag är så trött och slut nu! Och inte blev det något firande igår, men jag hoppas att det blir bättre på fredag och att familjen mår bättre då :)

Uuä, nu ska jag krypa till kojs och ladda inför imorgon :)
    Lycka till på din första dag imorgon Glad Spännande!! Jobbigt dock med sjukdom hemma.. Hoppas att de kryar på sig inför helgen så ni kan fira ordentligt då istället Solig 
  • Chicita

Ja jag är helt slut jag också.
    Har kört dubbelpass i fredags, måndags, tisdags och så blir det ett i morgon också.
    Nästa vecka kör jag dubbelt måndag och fredag, samt natten mellan onsdag och torsdag (ledig från affären onsdag och torsdag den veckan så vi ska passa på att köra en natt-upplärning då)
    Men det kommer att kännas skönt i plånboken att kanske få komma ikapp lite och lägga tillbaka lite pengar på sparkontot som vi nallat lite från ett par månader nu...
    Solig 

Hoppas du får något roligt på posten snart daniiel. Så du får lite ny energi av det Glad 

• Nikkita

Idag har jag ont i huvudet & är trött som aldrig förr. Som tur är kan jag jobba hemifrån idag, så jag tar det lugnt i mitt eget tempo & vilar lite emellan Glad Tar lite längre tid, men skönt att inte behöva stressa när jag är så slut i huvudet. 

• TheD

Idag på förmiddagen skulle min klass vara företagare. Vi fick uppgiften igår för att planera och förbereda. Jag och en tjej i klassen stod vid ingången på IKEA och sålde kramar :) Priset var frivilligt och pengarna går till "Min Stora dag". Vi var på folk i två timmar och fick in 2.543:-!!!!!!! Vi funderade om vi ens skulle komma upp till 100:- Kan säga att vi fick in mest pengar. Steget under oss var 792.- Så vi är jättenöjda!

Svar på tråden BT-Veteraner