• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • Chicita

I morgon ska jag ut och käka (eller tja maken ska med också) med en kompis från nätet.
    Jag har fikat med honom tidigare. Han är geolog (eller egentligen långt mer kvalificerad än det men jag minns inte vad det heter Tungan ute ) och kommunpolitiker. Så det är alltid intressant att prata med honom Glad 

• Chicita

Har försökt hitta några skor som funkar att ha på jobbet. Dom jag har är så slitna att mellanlägget (mellan fodret och utsidan) tittar ut på några ställen.
    Jag har till och med limmat ihop hålen några gånger.
    Skorna är så väldigt sköna så jag vill ju gärna hitta något liknande. Men jag har inte kunnat hitta något bra.

Nu var det dock "hitta skor eller gå barfota" som gällde. Så nu har jag hittat ett par som i alla fall inte gör ont, även om dom inte var supersköna...

Hoppas det kommer lite bra sommarskor snart så jag kan köpa på mig ett lager att ha inne på jobbet sen Flört 

• TheD

Borde finnas en maskin i skobutiker som tar fingeravtryck och vips så vet maksinen vad för skor man är ute efter ;)

Jag lagar fiskgryta idag. För första gången haha. Jag har smakat den hemma hos mamma och pappa och då var den jättegod! När vi var i Spanien gjorde mamma en annan fiskgryta och maken sa:"Jättegott!" och tittar sen på mig "varför gör inte vi sånt hemma?".....På något sätt så är fisk min grej att laga så ja. Men nu gör jag det iaf. Sen om det blir ätbart är en annan fråga.

• Chicita

haha... tja fast problemet är väl att de skor jag vill ha, inte matchar de skor som mina fötter vill ha Tungan ute

Det låter modigt Glad

• Chicita

Jag hade så många planer för i dag... Men jag vaknade med migrän. Så allt sket sig Obestämd
    Tyvärr klarar jag inte av att bara lägga mig ner, släcka ljuset och låta det vara mörkt. Så jag sitter i soffan, TVn på med så lågt ljud att man bara knappt hör vad dom säger (högre än att det "bara är ljud" men tillräckligt lågt för att man ska kunna koppla bort det).

Jag behöver något att fokusera på så att jag liksom kan glömma bort att jag har migrän. Men jag kan inte koncentrera mig lika bra som vanligt och jag formulerar mig inte lika bra som vanligt Skrikandes 
    Riktigt irriterande.

Nåväl, det blir hämtmat i dag istället för lagad mat. Jag måste försöka äta, för då blir jag fortare bra. Och jag kan inte heller ta några tabletter om jag inte har någon mat i magen pga magkatarren...
    Men jag skulle inte klara av att stå vid spisen och röra vid rå lax och blanda till såser osv... Kräks 

• Chicita

Nu har jag varit superhängig sen i fredags. Trodde först att det var magsjuka men det verkar snarare vara något influensaaktigt.
    Men i dag känns som en vändpunkt. Jag vaknade inte och kände det som att man kunnat steka frukostägget på pannan på mig liksom Tungan ute 

Så i dag ska jag till och med orka laga mat har jag bestämt.
    Frågan är bara vad...
    Man kanske skulle kika in i "mat-tråden" och se om man kan få lite inspiration Glad 

Hur är det med er andra då?
    Det känns som att det varit väldigt dött här inne ett tag nu. Det är mest dom nya sommarbrudarna som håller låda. Men det är dock kul att se många av dom som var nya förra sommaren. Dom vågar ge lite mer handfasta råd nu och är inte så rädda att trampa folk på tårna längre.
    Och det har varit en rätt skön stämning för det mesta Solig 

• daniiel

Vad skönt att du känner dig bättre Chicita :) Jag har själv legat hela veckan, trodde det var bihåleinflammation på gång för jag får det varje vår/höst. Tyckte dock det var lite tidigt för det, är ju bara vinter ännu :P Trodde sedan i torsdags att det var dags för magsjuka, men det var nog falskt alarm. Både igår och idag känner jag mig riktigt pigg igen faktiskt :)

Bra idé med mat-tråden, även jag skulle behöva lite inspiration. Ska försöka göra veckomatsedeln idag och det har en tendens att bli "det gamla vanliga".

• Chicita

Ja det verkar vara något som går nu...
    Skönt att du också mår bättre daniiel Glad 

Vi bestämde oss för att dels göra en köttgryta med ris till.
    Det får bli kokosmjölk istället för grädde i den så får man kompensation för sältan som kommer från buljong, fond och soya.
    Och så ska jag bara steka på lite falukorv i tunna skivor och göra mos till.
    Jag var sugen på riktigt potatismos och maken ville ha blomkålsmos så det blir både ock Glad 

Då kommer vi att ha matlådor nästan hela veckan också eftersom det brukar bli 6 portioner av grytan och vi gör 4 portioner med mos och korv också Glad
    Det passar bra eftersom de dagar jag jobbar denna vecka så jobbar jag sena kvällar mest och då hinner jag inte laga mat.

• TheD

Fiskgrytan blev JÄTTEGOD! Såg att jag inte hade skrivit om resultatet.

Matlådor är bra. Vissa maträtter blir godare vid uppvärmning :)

Svar på tråden BT-Veteraner