• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • TheD

Var där efter kl 17 ;)

Ville kvittorullen inte vara kvar? :)

• Chicita

Ah, ja då hade jag ju gått hem Glad

Den som tog sista rullen hade glömt berätta det för chefen. Så det fanns inga rullar kvar. Så jag fick be dom andra butikerna som använder samma skrivare om hjälp att få låna en rulle från dom.
    Chefen skulle låna från systerbutiken i Borlänge nu så vi klarar oss tills leveranserna kommer igång igen efter nyår 

• Nikkita
    GOD JUL till er alla!!!

Önskar er en riktigt underbar dag/kväll med en massa god mat, mysigt sällskap & trevliga klappar Skrattande 
    Chicita skrev 2012-12-20 10:44:00 följande:
    Usch ja det är väl nackdelen med larm. Det kan ju helt enkelt vara lite kondens mellan fönstret och karmen så att sensorn kände av det som öppet eller att det blev lite för kallt för en sensor och den gav en felsignal... 
    Vi har rörelsedetektorer som sitter på väggen i varje rum. Vi fick tyvärr inget svar på vilken det var som gav utslag, men ska ringa dem i mellandagarna så att de kommer & kollar upp vad som hänt. Hände inatt igen... Samma sensor Tungan ute Perfekt nu inför julafton Skrikandes Har knappt sovit nåt inatt heller & partade ganska ordentligt på julfesten så jag känner mig lagom sliten nu. 
    Men det är bara att bita ihop & njuta av dagens underbara tillställning hemma hos pappa!
    Idag blir det saftig kalkon med potatis, brysselkål, rödkål, äpplemos, sås & en massa annat gott Glad Börjar redan bli hungrig.

Imorgon kommer vi ha en julafton till här hemma med mamma & alla syskon! 
    Då fixar jag pumpasoppa, fläskfilé, potatis, risgrynsgröt mm. Kommer ha fullt upp på dagen för att få färdigt all maten, men älskar att laga mat så det är bara kul Glad

Chicita: Så underbart fin vovven är i sin fluga. Ser riktigt stolt ut Flört
  • Chicita
    Nikkita: Ja då är det nog väldigt bra om dom kollar upp det. Sånt där kan ju annars bli så irriterande att man stänger av larmet helt, och då är det ju inte till någon nytta...
    Typ "don't cry wolf"

Ja han sliter den ur händerna på mig när jag kommer med den för han blir så ivrig och sen måste han springa och visa upp den för alla Flört 

Vi har en lite mer "riktig" julafton i morgon med paketutdelning då makens mellanbror och dennes sambo + barn är här. I dag firade dom med hennes släkt. Dom varierar, varannan julafton här och varannan där så det blir rättvist.
    Men i morgon blir det ingen julmat även om det blir gemensam middag. Utan vi åt den i dag istället så vi också får fira julafton när det är julafton.
    Elox (hunden alltså) fick öppna sitt ena paket i dag. Han fick en till pipleksak. Vi köpte en hos veterinären förut för han var så duktig när vi var där sist. Och den har han med sig överallt. I början skulle han sova med den också Tungan ute 
    Så nu fick han en till - i en annan färg.
    Vi tänkte att han skulle hinna "pipa av sig det värsta" innan morgondagen *hihi*
    Och ja pipt har han gjort... Mer eller mindre konstant. Men inte så hysteriskt som han gjorde första gången han fick en pipleksak av oss.

I morgon får han en stor (lika stor som han) mjukisgroda i något jättefluffigt material.
    Han har flera filtar i samma material och han älskar dom... Bokstavligen älskar... Även om han inte riktigt kommer ihåg varför han gör det längre (tappade lite intresset efter att vi kastrerade honom). Så vi misstänker att grodan kommer bli hans perfekta "flickvän" nu Tungan ute 
  • Chicita

Usch vad trött jag är.
    Blev kanske 3-4 timmars riktig sömn i natt.

Först vaknade hunden vid 1-tiden och var törstig (han kommer inte ner och upp ur vår säng själv och han är inte så förtjust att gå i trappen heller, så han vill helst att man är med honom). Så ja vi var upp och han fick dricka då.
    Sen sov han oroligt till 3, jag hade lite ont i magen efter all julmat vi ätit nu och sov lite dåligt jag med de stunder jag lyckades slumra till över huvud taget dvs. Men vid 3 så skulle han absolut upp igen, då var det bråttom att gå ut och gå Skrikandes 
    Och ja... det var visst bråttom visade det sig när vi kom ut. Men sen var det ju nästan kört för mig att somna om. Lyckades väl kanske somna ordentligt vid 5 tiden eller nåt, och så ringde klockan 7

Så nu ska jag försöka gå och sova igen i alla fall 

• daniiel
    Chicita - Så söt vovve ni har! Och så hemskt stilig med fluga :D

Jag hoppas att ni alla haft en härlig jul :) Vi har haft det bra, lite sjukstuga och övernattningsgäst ett par dagar. Vi har dock jullov hela familjen i två veckor, ja nu är det ju snart bara en vecka kvar iofs, men det är skönt att få rå om varandra lite :)

Den värsta kylan ute (vi har haft kring 25-30 minus) verkar ha lagt sig och vi har nu bara kring 10-15 minus. Funderar på att hinna ut och åka lite skridskor snart och dottern ska iväg med morfar på lördag och åka slalom :) Vintern är roligare när man kan vara ute och nyttja och njuta av den.
  • daniiel

På tal om inget alls, men jag vill ju hemskt gärna flytta. Drömmen vore ett hus i området just ovanför dotterns skola, där alla hennes vänner bor och där vi länge velat bo. Det kan vi dock bara drömma om. Finns inte en chans att vi får lån till det. Vi har råd att bo där, men man måste ju ha råd att köpa också :P

Nu bor vi i en 3a på 95kvm, som tyvärr har väldigt dålig planlösning, dyr hyra, endel mindre trevliga grannar, är i extremt dåligt skick, det glipar tex 1-2cm i balkongendörre, rätt ut, blir svinkallt och vi kan inte nyttja halva vardagsrummet på vintern. Väldigt dåliga fönster, vitvaror och ytlagren är nötta och fula. Dn ligger lite för långt från dotterns skola och vänner också tycker vi. Vi vill gärna hitta en ny lägenhet som är mindre eller lika stor och billigare eller med samma hyra, men med bättre planlösning och läge.

Jag blev så glad när jag loggade in på mejlen idag och såg att vi fått erbjudande om en lägenhetsvisning, tills jag insåg att det var på en lägenhet som ligger lika långt ifrån skola och allt och som är ca 5-10kvm större och ca 2500kr dyrare per månad. Blöööh! Blev lite besviken.. Nåja, innan 2014 ska vi ha nytt och bättre boende!

• Chicita
    daniiel ja det där med boende är bra jobbigt när det inte är som man önskar.
    Om man inte trivs hemma så blir så mycket annat lidande också... 
  • daniiel
    Chicita skrev 2012-12-27 20:19:45 följande:
    daniiel ja det där med boende är bra jobbigt när det inte är som man önskar.
    Om man inte trivs hemma så blir så mycket annat lidande också... 
    Ja, det håller jag verkligen med om. Jag känner att vi haft sån otur med våra boenden också, att vi aldrig riktigt hittat rätt. Det började med när vi först flyttade ihop, en etta på 25kvm med delad dusch i källren 5 våningar ner och bara en husvagnskyl, första morgonen i lägenheten fick vi reda på att jag var gravid. Då fick vi panik och flyttade till en 2a ca 1,5mil utanför stan. Där bodde vi tills dottern var ca 6 månader. Köpte då en 3a inne i stan, men grannarna var avskyvärda och vi var konstant i kontakt med störningsjour och polis, utan att det blev bättre. Vi hittade då en hyres 3a, men efter bara ca 2-3 månader i den, så visade det sig att lägenheten var full av mögel. Något hyresbolaget vägrade erkänna, dom skyllde på att kvinnan som bodde där före oss "var afrikan och använde ju så konstiga kryddor, det kanske satt i tapeterna". Då snabbflyttade vi till första bästa lediga 3an, men det blev inte heller speciellt långvarigt då hyresvärden var vedervärdig, riktigt riktigt dålig. Det enda vi fick tag på då var en stor 2a, men dottern var ju 3-4år och behövde eget rum. Köpte då ett bostadsrättshus ca 1,5mil utanför stan, men redan efter första veckan insåg vi att alla grannarna låg i bråk med varandra och att husen skulle köpas lös. Vi var inte intresserade av det, så behövde ju få sålt snabbt, så blev bara kvar där från juni till oktober. Då var det här den enda lediga lägenheten i stan vi fick tag på. Den är allt annat än bra och jag känner ju att det tar på krafterna faktiskt att inte trivas här, det är väldigt tråkigt.

Oj, nu blev det långt, men kort och gott - jag håller med dig som sagt! hehe
  • Chicita

Åh vad jag hoppas att det blir lugnt med raketer i år.
    Vi firar hos makens föräldrar (som under jul) för första gången. Och vi hoppas att det smäller mindre där för Elox skull 

Svar på tråden BT-Veteraner