• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • Chicita

Vad trist daniiel...
    Men kan du tänka dig den där billigare klänningen som jag hade köpt så kan jag skicka den till dig (och hoppas att den passar). Skicka din adress bara i så fall Glad 
    Det är väl klart att du ska ha klänning om vi kan fixa det Solig

• daniiel
    Chicita skrev 2012-11-28 11:14:38 följande:
    Vad trist daniiel...
    Men kan du tänka dig den där billigare klänningen som jag hade köpt så kan jag skicka den till dig (och hoppas att den passar). Skicka din adress bara i så fall Glad 
    Det är väl klart att du ska ha klänning om vi kan fixa det Solig
    Ja, men jag ska skicka ett mejl till ASOS och skriva att storleken inte stämmer alls med deras tabell och "kräva" att dom står för returfrakten pga den missvisande och felaktiga infon. Jättesynd, för klänningen i sig var verkligen fin :) Mkt finare än på bilden!

Ja, jag tror nog att jag nappar på ditt erbjudande faktiskt :) Jag tycker ju den klänningen var riktigt söt! Jag skickar ett meddelande :)
  • Chicita
    daniiel skrev 2012-11-28 14:02:07 följande:
    Ja, men jag ska skicka ett mejl till ASOS och skriva att storleken inte stämmer alls med deras tabell och "kräva" att dom står för returfrakten pga den missvisande och felaktiga infon. Jättesynd, för klänningen i sig var verkligen fin :) Mkt finare än på bilden!

Ja, jag tror nog att jag nappar på ditt erbjudande faktiskt :) Jag tycker ju den klänningen var riktigt söt! Jag skickar ett meddelande :)
    Ja det är klart att dom ska stå för frakten. Det tycker jag helt klart...

Då postar jag den i morgon när jag åker till jobbet (eller kanske i kväll om vi ska iväg och handla något) Glad 
  • Chicita

Hittade en julkalender för hundar när vi var till veterinären och handlade hundmat i dag Glad
    Så nu kommer vovven att få öppna en lucka om dagen och hitta en godisbit i luckan...
    hehe 

• daniiel
    Chicita, tack så otroligt mkt, det är väldigt snällt av dig! :)

Haha ja, jag såna julkalendrar för katter på någon affär. Synd att dom var lite dyra, annars hade det vart en kul grej :) Vi måste ju ha till två katter och en hund isåfall :P Det blir bara dottern som får en julkalender här i år, som vanligt :)

Somnade med dottern igår, vid kl.19. Var helt slut efter en dag i skolan med henne haha Vaknade dock inatt efter en hemskt jobbig mardröm, dröjde innan jag kunde somna om. Är hur trött som helst nu idag....

Vi har fått ut alla 32 inbjudningar till dottern kalas nu också. Riktigt budgetkalas, är faktiskt väldigt nöjd med hur billigt det blir trots så många barn :) Alla i hennes klass blev överlyckliga över inbjudningarna, kul att se det för dottern :)
  • Chicita

Hoppas bara att klänningen (eller någon av dom) passar nu Glad

Ja det hade blivit lite dyrt då. Ni får köpa såna där 5:- chokladkalendrar på ÖB och tömma dom och sen lägga i hund och kattgodis i luckorna (sånt ni redan har hemma typ) Flört

Ja det är roligt med kalas, många kalas är så opersonliga nu. Typ "åk och lek på leklandet" så ett vanligt hemmakalas är väl det som är mest exotiskt. Det är klart att dom blir ivriga över att få gå på ett sånt då Solig

• daniiel

Jadå, tack så väldigt mkt! :)

Haha det var ingen dum idé.. jag tror ju inte maken blir så väldigt ledsen över att äta upp chokladen heller :P Var det mkt i kalendern som ni köpte? Alltså var det bara en liten godis, ett par godisar eller så? I kattkalendern som jag såg var det en liten burk mousse i olika smaker i varje lucka.

Ja, jag tror att dom tre senaste kalasen som dottern har varit på var såna, på Leos Lekland. Visst, det är väl kul, men det blir ju en oändlig upprepning. Vi har ju visserligen hyrt en kvarterslokal via min syster, för vi ryms inte hemma, men det blir ju ändå blåsa ballonger, baka kakor, göra glassbomb, ha lekar och fiskdamm. Lite med "old school" och jag tror som du säger, att det är det mest ovanliga och exotiska nu.

Arbetsterapeuten ringde idag också och dotterns rullstol får vi på onsdag! Väldigt spännande, men det kommer nog bli hur bra som helst. Dottern är ju övervänt :P

Hur har ni andra det med julpynt? När börjar ni pynta? Jag ser att många runt om har satt upp julgardiner och adventsljusstakar. Visst är det första advent nu i helgen? Jag tror dottern får klä sin gran på söndag, så får vi plocka fram resterande julpynt under nästa vecka :)

• Chicita

Det var nog bara en liten godis i de flesta luckor. Men 4 luckor var större, så det kan ju vara något annat i dom Glad

Vad spännande med rullstolen. Det kommer nog att underlätta en hel del för henne Glad

Jag julpyntar knappt. Ibland byter jag gardiner i köket (men ingen annan stans), sätter fram lite elljussakar i fönstren eller stjärnor och förra året köpte vi en gran för jag saknade det hemma men vi glömde alltid att tända den Tungan ute
    Eftersom vi ska bort i helgen så hoppas jag att jag hinner få upp grejorna på söndag, annars blir det i början av veckan Glad

• daniiel

Haha raka motsatsen mot här då.. jag öser på med julpynt, i alla rum :P Vi hade tänkt hinna julpynta i helgen, men vi var hundvakt hos mina föräldrar lördag - söndag och när vi vaknade på söndag, så var vi insnöade. Vi tog oss hem vid kl.20 igår kväll.

Dom här bilderna är från morgonen, under dagen föll det dubbelt så mkt mer. Det var helt galet faktiskt, för det var enorma mängder snö på så väldigt kort tid.

• Chicita

Ja det var ju lite snö ja... Förvånad

Vi hade förväntat oss att det skulle vara runt halvmetern när vi kom hem i går kväll, men det måste ha slutat snöa strax efter att maken hämtade mig på fredag kväll.
    Hans fotspår i de ca 5 cm som fallit på fredag kväll var knappt översnöade.
    Totalt kanske det hade kommit runt 10 cm eller något Glad

Svar på tråden BT-Veteraner