• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • daniiel

Vad roligt att slå in paket! :D Jag har börjat slå in julklapparna här hemma, det är nog inte lika många dock :P Och jag vet precis vad du menar med såna skjortor, men att du orkar sitta och vika massa såna :P

Haha hade ju varit skitkul att slå in saker, som behövs. Kul överraskning :D Ni får kanske ha det i åtanke och se om tillfälle ges en annan dag :)

• Chicita

Ja det är jättekul med paket Glad
    Det bästa med dom där skjortorna är ju att dom går fort och inte tar någon stor plats när dom är klara.
    Perfekt att göra om det är lugnt på jobbet någon dag Glad 

• daniiel

Ja, det kanske du har rätt i iofs, jag tänker bara att det skulle vara småpillrigt och jag har egentligen inget tålamod för sånt :P

Helg, efter en hel veckas förkylning. Jag och dottern har legat sjuka i sängen hela veckan. Idag ska vi dock våga oss ut och gå och handla. Överraska maken med fredagsmys och laga en god middag och baka :)

• daniiel

Jobbig spam fyller första sidan på forumet, igen. Suck! Och sedan ska man behöva sitta och anmäla varje tråd för sig för att det öht ska upptäckas och plockas bort... borde finnas smidigare sätt... kanske..

• Chicita

Trist... Ni får krya på er Glad

Ja dom där google translate trådarna ja. Som översatts till fel språk till och med Tungan ute
    Hemskt drygt. Man borde kunna anmäla personen som spammar och inte bara inläggen

• daniiel

Hopplös natt...

Dottern valde att inte somna förrän vid kl.23 igår. Jag ville då se lite film, slumrade dock till vid midnatt, men blev väckt av katten som rev ner en lampa. Den gick inte sönder, puh! Blev klarvaken, så valde att se en annan film. Somnade igen när filmen var slut där vi kl.02, men vaknade då efter en stund av att maken skulle iväg och skjutsa sin lillasyster med sambo. Lyckades somna om ganska snabbt, men blev väckt av hunden som av någon anledning för första gången någonsin ville ut mitt i natten. Hann såklart inte, så det blev en liten olycka på sovrumsgolvet. Torkade och la mig igen. Somnade om, men vaknade då en stund efter kl.05 när maken kommer hem igen. Egentligen tar det bara ca 40min att hämta, lämna och köra hem igen, men hans syster hade propsat på att han skulle följa med in för dom hade så mkt (mindre roliga) saker att berätta. Ja, självklart ville maken återberätta allt när han kom hem. Strax efter kl.06 så slocknade maken, men jag kunde inte somna om mer.

Nu ska jag stax väcka barnet och maken, skicka iväg honom ut med hunden för att handla mysfrukost :D

Förhoppningsvis kan jag lägga mig tidigt ikväll...

• Chicita

Oj, det lät som en jobbig natt ja.
    Hoppas den här blir bättre för dig.

Jag vaknade med huvudvärk, som börjar övergå i migrän nu. Få se vad vi orkar göra i dag. Vi hade stora planer, men just nu känns det som om det vore en bedrift att bara dammsuga (vilket är väldigt behövligt nu när vi har dragit in så mycket grus och sand) 

• Chicita

Vad otroligt lugnt det har blivit på BT nu...

Jag har för mig att det var lika lungt förra året den här tiden och även året innan det (eller tja jag minns inte när jag blev medlem, men jag har för mig att det var över ett år innan jag gifte mig).
    Beror det på att det inte är så många som gifter sig i Oktober och November, och att Decemberbrudarna har det mesta klart redan... Så att nästa omgång med nya brudar och bröllopshets kommer efter nyår eller nåt? 

• daniiel

Usch då, hur blev dagen? Jag hoppas att du inte mått alltför dåligt.

Även jag tycker mig minnas att den här tiden på året är lugn här på BT. Kanske inte så konstigt, för jag tror det är precis som du säger. Det är inte lika många höst- och vinterbrudar. Dom vinter- och vårbrudar som finns, lägger nog planeringen lite åt sidan såhär före jul, då dom flesta har mkt annat att stå i. Efter nyår så kommer det nog igång igen :)

• Chicita

Migränen gick tillbaka till huvudvärk efter några timmar, så det var skönt. Då kan man i alla fall fungera ordentligt.
    Jag har ju jobbat flera gånger i hotellreceptionen med migrän, men man orkar ju liksom inte tänka lika mycket då...

Ja och jag får en känsla av att det var därför dom där lektrådarna introducerades.
    Så att folk i alla fall skulle komma in och leka även om dom inte gjorde något annat "vettigt" liksom. 

Svar på tråden BT-Veteraner