• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • Chicita

Just nu känns det som om jag håller på att jobba ihjäl mig. 
    Det kommer att bli 11 dagars jobb av 13 nu innan jul.

Men eftersom dom var tvugna att säga upp en av oss två som jobbade 50% (som tur var klarade jag mig) så gäller det ju att liksom visa att dom valde rätt, och det är ju bara att bita ihop och fråga om dom behöver mer hjälp liksom...
    För att vara rättvis så ska jag säga att det från början bara var 9 dagar av 13, men så behövde kollegan (hon som inte får vara kvar) vara ledig förra söndagen så jag hoppade in där. Och sen behövde chefen vara ledig den 12:e så jag tog det också... 
    Men det ställer ju till det lite med träning, hushållsarbetet osv. Och jag håller på att bli dundersjuk.
    Jag håller mig på benen med KanJang liksom.

Nåväl, jag klagar inte, inte egentligen alltså Solig 
    Det är roligt att jobba, jag går till jobbet med ett leende och ler när jag går därifrån också.
    Men ibland kan det bli lite mycket av det goda... Jag ser fram emot julstängt så man kan samla krafter till mellandagsrean Flört 

• Chicita
    TheD skrev 2012-12-17 01:57:52 följande:
    Chicita - Kämpa på!!! :)
    Jepp det gör jag Skrattande

Jag tror faktiskt att du hjälpte lite där i valet...
    Att jag kan få en tjej som inte hör till vår målgrupp att handla hos oss kan ha vägt tungt  (även om jag inte gjorde något alls egentligen mer än tog fram det du bad om Tungan ute)

Nu är det bara de här veckan kvar. Jag har stängningspasset på fredag och sen jobbar jag inte förrän annandagen igen då det är "den stora rea-dagen" Flört 
  • Nikkita

Nu är jag äntligen här igen Glad Känns skönt att ha tid att titta in efter ett bra tag utan BT. 

På tal om julpynt så har vi inte lyckats få upp mer än 2 stjärnor i fönstren & ett nät över vårt lilla träd utomhus! Vi ska ta fram de stora tomtarna som vi har, men utöver det blir det inget mer pynt för vår del. Vi har precis blivit klara med huset & hinner inte med i år Obestämd men vi bunkrar upp till nästa år istället & kör "all in" då Flört

Chicita: Stackare, vad jobbigt med fingret... 

daniiel: Va fina ni var! Skönt att kvällen blev lyckad trots underhållningen & maten. Bra sällskap betyder allt. 
    Företagets julfest i år är nu på fredag i Jönköping. Längtar Glad Vi har alltid super kul. Temat i år är svart & vitt, så jag köpte en kort paljettkjol & en krämvit luftig topp! Nu ska jag bara komma på nån lite häftigar sminkning än min vanliga. Köpte en vinröd ögonskugga som jag tänkte tesat att göra nåt kul med. Får väl se hur det går Flört

• Chicita

Välkommen åter Nikkita Glad

Tja fingret lär väl lösa sig på något sätt antar jag. Det är inte hela världen även om det är trist och frustrerande Flört

• daniiel
    Nikkita - Är ni klara med huset? Vad skönt för er! Och jag tycker nog ni hunnit julpynta riktigt bra ändå. Vi har inget hus att renovera eller ta hand om och vi har bara fått upp dotterns gran än så länge. Både maken och dottern ligger med feber nu, men förhoppningsvis ska vi hinna till helgen :)

Vad roligt med tema på julfesten! Låter roligt att ösa på lite med sminket :) Jag har aldrig mkt smink. Bara lite puder, rouge och mascara :P Jag har ögonskuggor i alla möjliga färger här hemma, men dom används bara när jag och dottern sminkar varandra på skoj hehe
  • daniiel
    Chicita - Vad roligt att du får vara kvar och det är klart att man får klaga även om man tycker om sitt jobb :) Det är ju jobbigt att jobba 11 dagar av 13, inget konstigt med det. Förstår att det ska bli skönt att vila över jul :)
  • Chicita
    daniiel: Ja nu närmar det sig slutet i alla fall... Bara 2 dagar kvar. Sen 4 dagar ledigt över jul... Och sen 4 dagars jobb och ledigt över nyår (ledig 30, 31 och 01 Glad)
    Jag har inte varit ledig både jul och nyår på närmare 15 år.
    Så det är ren lyx Solig 

Funkar det bättre för dig här inne nu? Ser att du har lyckats svara i lite fler trådar nu i alla fall Skrattande 
Svar på tråden BT-Veteraner