• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • Chicita

Ja mousse är svår att få bra i konsistensen. 
    Därför använder jag alltid sån där köp-mousse som är till för tårtor när jag ska göra viktiga tårtor, för dom blir alltid bra konsistensmässigt även om vissa säger att det smakar köp-mousse.
    Nåväl, jag har hört många som säger tvärtom. Att det är jättegod fyllning och att dom inte kan göra lika god själva. så.... Då får väl finsmakarna göra som dom vill då Flört 
    Det viktigaste för mig är att tårtan inte brakar ihop. Speciellt om det inte är jag som ska ha den Tungan ute 

• daniiel

Jag kunde inte hålla mig, utan var tvungen att tjuvkika lite på tårtan och hör och häpna, den ser faktiskt bra ut! :D Inte som en köpes, sådär konditorisnygg, men betydligt bättre än förväntat! Nu får den stå i kylen till imorgon, då den ska fraktas och dekoreras :)

• Chicita

Laddar för en 6-dagars arbetsvecka.
    Skulle egentligen bara varit 5 dagar, men en av jobbarkompisarnas son fyller 1 år på onsdag så hon ville gärna fira honom då och det kan man väl förstå Glad 

• daniiel

Vad snällt av dig att jobba istället, den första födelsedagen är ju väldigt speciell faktiskt :) Du har det du gör i veckan då iaf hehe Blir extra skönt med en ledig dag sen :D

Själv har jag just lagt ett bud på den röda klänningen i 50-tals stil från Ellos till julfesten, så håller tummarna nu! Annars vet jag inte vad jag gör.. går i jeans och sweatshirt? :P

• Chicita

Tja om jag vill få vara ledig någon gång när jag behöver så måste jag ju också ställa upp när andra vill vara det Glad
    När vi är så få som jobbar (en heltid - butikschefen) två halvtid (jag och tjejen som ska ha barnkalas) och en extra vid behov) så gäller det ju verkligen att kunna ställa upp på  varandra annars blir det snabbt väldigt dålig stämning...

Då håller vi tummarna att du får hem den sen Glad 

• Chicita

Suck.. Min vanliga klantighet slår till igen.

Sitter här och funderar över varför det gör ont i vänster tumme. Men jag har slagit bort det en bra stund. Det kändes inte som om det var värt besväret att kolla upp typ.
    Men sen var det dags att byta om eftersom jag ska iväg och ta blodprover så det blev liksom automatiskt att jag kollade på fingret när jag började ta fram klocka och ringar osv.

Och det är ett cm-långt skärsår Förvånad 
    Hur kom det dit? Ja vet inte att jag har hanterat något jag kunde skära mig på... Inte undra på att det gör ont, svider och stramar då...
    Jaja  

• Chicita

Häromdagen skulle vi börja julskylta i butiken och chefen och andra kollegan hade börjat slå in lite paket. (vi är ju två som jobbar 50% + chefen som jobbar heltid, sen någon extraanställd. Men nu när jag pratar om kollegan menar jag den andra på 50%) 
    Det visade sig att kollegan tydligen inte var så duktig på det där, så jag och chefen har fortsatt... Och när man börjar så är det svårt att sluta.
    Vi har gjort massor med paket av tomma kartonger (för skyltning) men även paket med inslagna kläder - lite sådär "köp din färdiga julklapp". Och eftersom vi inte har fått kartonger för presentkorten så har jag suttit och vikt en sorts "kuvert" i form av en vit skjorta med röd sidenslips (om ni har sett såna där "20:- skjortor" så förstår ni ungefär hur jag har gjort).

Kollegan ska jobba på lördag igen, och jag och chefen skämtade om att vi kanske skulle ha slagit in tangentbordet och skärmen så hon fick öppna paket det första hon gjorde när hon kom tillbaka. Bara sådär "eftersom allt annat är inslaget"... Men så kom vi på att det inte är hon som öppnar på lördag så då var det ingen idé Tungan ute 

Svar på tråden BT-Veteraner