• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • TheD
    Chicita skrev 2012-12-07 16:43:07 följande:
    Tja, om det hade varit något annat finger så hade jag nog inte orkat bry mig så mycket, men det är ju "vigselringsfingret". Jag har inte kunnat ha vigselringarna sen Januari i år. Så jag hann ha dom i 3 månader.
    Och jag kan inte byta finger. Dom passar inte på något annat Skrikandes
    Ta en hyvel och hyvla bort det som inte ska vara där ;)
  • Chicita
    TheD skrev 2012-12-07 20:01:42 följande:
    Ta en hyvel och hyvla bort det som inte ska vara där ;)
    Om det hade funkat så hade jag nog gjort det...
    Funderade ju allvarligt på att kapa av mig foten innan jag hade vant mig vid smärtan Tungan ute 

Satt med en förskärare på golvet i köket en natt och tittade på foten och undrade vad som skulle göra mest ont. Att ha foten kvar - eller att kapa av den.
    Såpass smärta har jag i foten när det är som värst Obestämd 

En normal dag så är smärtan på nivån "bröt foten för en vecka sen" - ungefär.

Så om det inte var just det fingret så kanske jag hade bett dom att ta bort det eftersom att knölen (nu mer knölarna - plural) också gör rejält ont av och till. Men vad ska jag då sätta ringarna på Tungan ute 
  • daniiel

Det är så frustrerande, vårat internet funkar i typ 2min, sedan försvinner det. Har varit så i flera dagar nu. Vad "handikappad" man blir :P haha

TheD - Skönt med jullov, vi har jullov hela familjen i år och det ska bli så mysigt :) Om inte den sista tentan redan varit, så önskar jag verkligen lycka till på den! :)

Chicita - Nej, så jobbigt och tråkigt med fingret! Och just att dom inte hittar något, vad knölarna är. Jag hoppas verkligen att det ska bli bättre snart :)

Ikväll smäller det, äntligen julfesten och jag kommer vara så snygg i den röda V-ringade klänningen! Tack Chicita, så otroligt mkt! :D

• Chicita
    daniiel: ja man blir otroligt handikappad utan internet...
    Ni har väl felanmält?

Ni får ha en supertrevlig kväll i kväll Glad 
    Jag har min att se fram emot 
  • Chicita

Kommer att jobba rätt mycket nu fram till jul eftersom jag i snitt ska göra 20 timmar i veckan och jag har bara hunnit jobba en dag denna månaden. Så det blir 10 dagar av 13...
    Därför har vi bokat in ett biobesök nu på en av dom lediga dagarna.
    Den 18:e ska vi gå och se Hobbit i 3D Skrattande 

• daniiel

Vad mysigt att gå på bio, speciellt om du ska jobba så mkt. Att få en stund för sig själva i biomörkret med en bra film :)

Julfesten igår var en höjdare! Vi hade jättekul :D Maten var inte alls bra och underhållningen var skrattretande, men sällskapet var väldigt bra och det är ju huvudsaken :) Maken var dock besviken över att han inte kunde knyta flugan (vem sa att han skulle ta en färdigknuten?), men han har ett år på sig att öva nu :P Och slipsen han valde isället är snygg. Klänningen blev toppen!

Jag ber om ursäkt för våra konstiga miner och stökiga lägenhet :P

Och underhållningen var som sagt inte den bästa, så maken och en kollega tog saken i egna händer och entrade scenen :P

• Chicita

Det låter som att ni fick en toppenkväll trots allt daniiel Glad
    Kul att se hur fina ni blev.
    Er lägenhet ser förresten ut att vara mycket mer välstädad än vår Flört 

• daniiel

Det var den roligaste utekvällen på länge :) Vi konstaderade att det var säkert 5år sedan vi stannade ute så pass länge och inte gnällde över hur tråkigt det var och/eller hur gärna vi ville gå hem :P

Haha men så bra att det ser ut så! Ser dock nu att man inte ser så mkt av lägenheten, vilket nog är tur. Det är helt fruktansvärt ostädat, ligger saker överallt. Jag som vill göra jul hemma! Vid det här läget brukar det vanligtvis vara fullt av tomtar och glitter hemma, men i år är det som att andan gått ur mig. Vi får förhoppningsvis upp granen innan helgen.

Dottern klädde iaf sin gran i fredags :)

• Chicita

hehe, ja jag har till och med täckt hela mitt fina motionsband med kläder här (efter förra resan) resväskan står till och med kvar där.
    Och så drar ju hunden fram massa grejor. Tror han är värre än en normal 3-åring på att släpa fram leksaker Tungan ute 

Vi ska ju helst ha olika kläder varje dag vi jobbar också, eller i alla fall inte samma sak två dagar på raken, så när man jobbar mycket så blir det mycket kläder.
    Dock inte mycket tvätt, för man kan ju inte tvätta efter bara en dag (eller ibland bara några timmar till och med). Så många outfits som hänger i väntan på en andra användning (eller tredje, fjärde) innan dom är dags att slängas i maskinen...
    Och jag vill ju inte hänga in det i garderoben igen när det är använt liksom... 

• TheD

daniiel: Sista tentan är den 18:e... sen inlämningsuppgift den 19:e.
    Vad bra med en lyckad kväll :) Du kunde ha gjort din karl sällskap på scenen :)

Svar på tråden BT-Veteraner