• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • snowstars

Men herregud, vilken taskig hyresvärd. Och vad spelar det den nuvarande hyresgästen för roll vem som hyr den om det ändå står folk på kö?

• snowstars

Jag har också hyfsat lätt för att lära mig språk och tycker egentligen att det är jätteroligt. Men glappet mellan gymnasiet och högskolan (eller steget kanske man ska säga) är stort och det hjälper inte att jag har varit utan språket i fyra år. Men jag är ganska tjurig så det ska väl ordna sig det här också ;)

• daniiel
    snowstars skrev 2013-04-03 14:03:10 följande:

Men herregud, vilken taskig hyresvärd. Och vad spelar det den nuvarande hyresgästen för roll vem som hyr den om det ändå står folk på kö?

Man kan ju tycka att hon inte har med det att göra och om hon nu var så nyfiken, så hade hon ju kunnat fråga oss direkt. Hon har facebook och har skrivit där förut till oss, hon har dessutom våra mobilnummer. Så svårt är det ju inte att skicka ett sms tex.

Nu känner jag mig ju inte direkt mer peppad på att flytta dit...
  • daniiel
    snowstars skrev 2013-04-03 14:04:23 följande:
    Jag har också hyfsat lätt för att lära mig språk och tycker egentligen att det är jätteroligt. Men glappet mellan gymnasiet och högskolan (eller steget kanske man ska säga) är stort och det hjälper inte att jag har varit utan språket i fyra år. Men jag är ganska tjurig så det ska väl ordna sig det här också ;)
    Då löser det sig nog :) Jag måste säga att du är väldigt duktig som orkar och kämpar! :)
  • TheD

Jag sitter och fixar temamusik för pinnjympan som börjar nästa vecka. HJÄLP! Ni här inne, har ni förslag på rocklåtar? Helst bakåt i tiden ;) Jag har 16 låtar men vill helst ha 20. Men det ska vara bra låtar. Inte skrik!

.Tex: I was made for loving you baby, pour some sugar on me .. I det stuket. Jag tycker det är så många låtar som går under rock som jag inte tycker är det.

Ngon som har förslag? Ös på, får gärna vara fler än 20 och jag kan lätt byta ut låtar om jag hittar något bättre än de jag har.

• Chicita

Jahapp den 20:e är min sista dag då i butiken.
    Vet inte hur dom tänker med motiveringen. Tydligen behöver dom någon bättre säljare än mig för jag är visst inte så bra.
    Men om jag kollar historiken så har jag under dom senaste 5 månaderna stått för mellan35 och 50% av butikens försäljning.
    Och jag jobbar bara 50%.
    Chefen jobbar 100% och så har vi haft två extra vid behov + helger som kanske jobbar lika mycket som mig om man slår ihop deras tid.

Med den fördelningen på arbetstid så tycker jag ju att jag borde vara en bra säljare om jag står för mer än 25% av den totala försäljningen.
    Som jag tänker borde chefen stå för 50%, jag för 25% och dom båda extra vid behov för ca 25% tillsammans.

Jag har också haft lika bra (eller bättre) snitt-siffror som chefen när det gäller slutsumman på kvittot och antal artiklar per kund.
    Jaja...
    Surt sa räven...

Jag misstänker att dom bara vill slippa betala ut provision på det jag säljer nu efter den 20:e eftersom att alla fast anställda får provision. Men då hade det ju varit shysstast att säga det. Typ "det går för dålig och vi har inte råd att betala ut provision än i denna butik. Vill du vara kvar utan provision eller vill du hellre att vi avslutar din anställning?" 

• Chicita

Vad jobbigt daniiel
    Jag som är en sån där envis principmänniska hade tackat nej till lägenheten bara pga det.

snowstars det där kommer att klicka till någon dag när du hittar "nyckeln" till språket.
    Traggla på så länge du Glad 

TheD: Det finns ju hur mycket som helst. Problemet är bara att jag aldrig kommer ihåg några innan jag hör dom Tungan ute 

• TheD

Chicita - Men nej! Fan att jag är student. Annars skulle jag ha gått in och handlat av dig varje dag.

Ang. musiken. Det är ett vanligt problem tycker jag ;) Man sitter och funderar på något och sen slår man på radion i bilen och simsalabim "just det, den här. man åhh den här låten..." ;)

• snowstars

Jag antar att chefen inte kan sparka sig själv Chicita. Eller tja, kan och kan men chefen vill väl gärna ha kvar sitt jobb.

Men surt är det väl ändå. Har du frågat om statistiken och hur de tänker?

Svar på tråden BT-Veteraner