• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • Chicita

Det ser ut som en trevlig lägenhet. Glad
    Verkar vara relativt lätt att möblera också. Inte så många konstiga vinklar och vrår

• TheD

Jag längtar till maken och jag kan köpa hus för att fixa i alla rum...Förhoppningsvis ser det bra ut när det köps men det är ju inte garanterat ;)

Idag packar jag för hemfärd i nästan åtta veckor. Praktik! Efter det har vi fyra veckor skola och sen sommarlov :D Jag spelar musik på hög volym. Imorgon kommer jag resa hem med en stor resväska, träningsväska och ryggsäck..... Men jag har packat inför sommaren också.

• Chicita

Vad kul TheD Skrattande
    Då måste vi ju luncha (eller fika?) någon dag Glad

Vart ska du praktisera? 

• TheD
    Chicita skrev 2013-03-27 18:13:57 följande:
    Vad kul TheD Skrattande
    Då måste vi ju luncha (eller fika?) någon dag Glad

Vart ska du praktisera?
    Jag börjar kl 12 på dagarna sen slutar jag lite olika... Vi hinner nog komma fram till en bra tid ;)

Jag ska vara på Tidningstjänst där jag först satte min fot 2007 efter att jag kom hem från USA. Förhoppningsvis kommer jag få jobba och då behöver jag sova några timmar, därför har jag satt mitt schema med start kl 12 ;) hehe. Jag ska massera, vara instruktör i pinnjympa och utföra 5 kostregistreringar.
  • Chicita
    TheD skrev 2013-03-27 18:49:54 följande:
    Jag börjar kl 12 på dagarna sen slutar jag lite olika... Vi hinner nog komma fram till en bra tid ;)

Jag ska vara på Tidningstjänst där jag först satte min fot 2007 efter att jag kom hem från USA. Förhoppningsvis kommer jag få jobba och då behöver jag sova några timmar, därför har jag satt mitt schema med start kl 12 ;) hehe. Jag ska massera, vara instruktör i pinnjympa och utföra 5 kostregistreringar.
    Behöver dom massörer på tidningstjänst Glad
    Man kanske skulle jobba där 
  • TheD
    Chicita skrev 2013-03-27 19:56:20 följande:
    Behöver dom massörer på tidningstjänst Glad
    Man kanske skulle jobba där
    Behov finns ja, men det finns inget jobb ;) Jag gör min praktik där bara för att få min första praktik gjord haha. Nästa blir på ett nytt ställe. Men första som varken jag eller andra i klassen bryr sig så mycket om kan jag gott och väl vara på en arbetsplats där jag känner personalen.
  • Chicita
    TheD skrev 2013-03-27 22:05:58 följande:
    Behov finns ja, men det finns inget jobb ;) Jag gör min praktik där bara för att få min första praktik gjord haha. Nästa blir på ett nytt ställe. Men första som varken jag eller andra i klassen bryr sig så mycket om kan jag gott och väl vara på en arbetsplats där jag känner personalen.
    Ja det är ju en bra tanke i och för sig då :) 
  • Nikkita
    daniiel skrev 2013-03-26 18:48:19 följande:
    Vi fick lägenheten som vi var och kikade på! Flyttar 1 juni, spännande och roligt.
    GRATTIS Skrattande Va roligt för er!!! 

Alltid kul att fixa & dona med nya hus/lägenheter. Jag gillar inte heller vitt speciellt mycket (i så fall måste inredningen vara färgglad). Tycker att det blir så sterilt annars. 
    Vi har målat alla våra rum i olika färger. Hallen: varm brun, vardagsrum: sand (typ latte), arbetsrum: blått, Klädkammare, grått & sovrum: varm lila. 

Jag tycker att de olika tapeterna du lagt upp till de olika rummen är jätte fina. Är de tänkta att vara som fondväggar? Vad ska det vara på resterande väggar, vitt?  
    Annars är det snyggt om man tar bakgrundsfärgen el färgen på blommorna i tapeten som färg på övriga väggar (ev nån nyans ljusare) Glad 

Svar på tråden BT-Veteraner