BT-Veteraner
Soldemor: Jepp "ibland händer det" - som den berömda TV-reklamen påstårNu är jag laddad inför träningsstarten på torsdag, Lindex hade ta 3 betala för 2 på träningskläder så det blev ett par 3/4 tights, ett linne och en t-shirt.
Det enda är ju att jag fortfarande inte får på mig träningsskorna så jag får väl träna i strumpor och göra de delar jag kan
Ortopeden var i alla fall inte minsta orolig för hur foten såg ut och kändes.
Att det känns som att jag "har en tråd i foten" blev han lite fundersam på, så han bokade in ett till återbesök om 2 månader.
Känslan är - tänk dig att du tar en tjock sytråd och lindar runt mittentån och den bredvid lilltån (en ögla per tå) och sen tejpar du fast ena änden av tråden på översidan av foten och den andra på undersidan så att dom är bara i lite lite spänn...
Så känns det ungefär, fast inuti foten...
Och att fotleden känns instabil kikade han också på. Det som han opererat såg bra ut, ingen instabilitet där.
Men han upptäckte att högre upp (som inte fanns med på röntgen) så kan man böja min fot på ett sätt man inte ska kunna böja den. Och att han nu rensade en led som varit stum har antagligen gjort att när foten kan röra sig normalt igen så känner jag det här mycket tydligare. Så det blir antagligen röntgen innan nästa återbesök - och kanske operationsåtgärd på det, för det var han lite bekymrad över... Men det var ju inget akut. Det måste ha varit så i flera år