BT-Veteraner
Maken har agerat sjuksköterska i dag och lagt om mina förband och med hjälp av lite extra tejp (sån där brun pappers-förbands-tep) så verkar dom sitta som dom ska nu.. Hoppas dom håller sig så också
Haha... ja jag är superglad att dom faktiskt lyckades pricka ett blodkärl efter bara 3 försök (stick-försök alltså) och flera omgångar med "leta ven-leken"
Jag vet hur det känns att vara nåldyna. Man ser inte särskilt vacker ut efteråt och ont gör det ju faktiskt också
Jaaa den typen... Jodå, en och annan stöter man väl på
Ja jag vet vad du menar. När jag låg inne för blindtarmen stack dom ju sönder båda armarna (överallt dom testade) Så det hamnade på insidan av foten till slut (vid fotknölen) och det var inte så jättekul när man behövde upp på toan eftersom att slangen till droppet var lite kort
Foten var ju inte så jätteglad i måndags. Men det har gått bra.
Och ännu bättre är att jag hittade ett par stövlar som jag glömt bort att jag köpte förra vintern.
Dragkedjan går ända ner till sulan där och när jag plockade bort innersulan så får jag plats med min svullna fot och det går (relativt) smärtfritt att få på sig stöveln tack vare att jag inte behöver klämma foten genom någon "krök" mellan skaft och fot
Och tanken är att man ska kunna ha raggsockor i dessa, så det är ju rätt bra om plats i fot-delen också
Så nu har jag till och med åkt buss till och från jobbet denna vecka.
Har fått hoppa in och jobba ca 4 timmar både tisdag och onsdag (i tisdags var jag först där på möte på morgonen, hann bara hem och sen ringde dom och frågade om jag kunde komma tillbaka och hjälpa till på kvällen några timmar) och i går fick hon som jobbade lov att gå hem kl 12 för att hon hade sjuka barn och hennes make kunde inte vara hemma hela dagen pga inbokade möten...
I dag har vi haft kurs.. Och så ska jag jobba i helgen igen
Det känns ju... Men det är inte värre än att jag överlever liksom
Hehe Lenblo det där är ju så himla typiskt
Ajdå daniiel hoppas det ger sig snabbt.
Jag misstänker att jag kan ha någon infektion i kroppen också. Jobbade i helgen och i går runt lunchtid började det göra så superont i foten och så vandrade värken upp längs benet och manifisterades i ett av muskel/ senfästena ovanför vänsterknäet.
Senare på kvällen så spreds värken till i princip hela kroppen och jag började käna mig sådär influensa-sjuk med värk i kropp och leder, snuva, feber osv...
I dag har jag inte ont i benet mer än vad jag har i resten av kroppen så det känns som om min teori kan vara rätt.
Så vi får väl snörvla ikapp du och jag
Jag ska bädda ner mig i soffan tror jag, men först en varm kopp te med honung
Om vi ser det positivt så borde vi ju vara friska till julafton i alla fall