• lillthilda

Nu j*vlar händer det!

Innan ni publicerar nått allmänt patetiskt så säger jag bara att jag inte bryr mig om att vi inte varit tillsammans "tillräckligt länge" för vi vet att det är tidigt, men vi älskar varandra omch vill dela resten av våra liv med varandra.

Okej nu till det positiva! Jag och min pojkvän har varit tillsammans i 7 månader nu och älskar varandra så oerhört mycket. Därför har vi bestämt oss för att förlova oss! :)

Men jag skulle vilja ha lite tips och förslag!

1. Hur graverade ni in era datum i ringen? (tex Joel 6/10-2012)
    2. Vad gjorde ni under eran förlovning? Alltid kul med inspiration och att höra andras historier! :)
    3. Vad har ni för ringmaterial? :)

Vi tänkte i alla fall skriva datumet som mitt exempel, och sedan eventuellt gå på en mysig resturang och njuta av oxfilé och byta ringar. Och vi har kollat på silverringar vi älskar! Men det skulle vara kul med tips och förslag så man kan göra det riktigt speciellt och minnesvärt! Jag menar inte att man inte minns förlovningen, ÅHJO! :) Men jag tänkte att en resturang kanske är lite lite? Kom gärna med tips!

KRAM! :)

• Svar på tråden Nu j*vlar händer det!
  • Hanni

För det första, grattis till er! Nu får vi se om jag lyckats med radbrytningar på den här satans ajfånen! 1. Vi skrev datumen som du skrivit i ditt exempel. 2. Vi förlovade oss på Aruba i våras. Efter fyra år tillsammans tyckte jag att det var dags och frågade därför sambon. Sagt och gjort, efter en middag på en supermysig restaurang gick vi tillbaka till vårt hotell längs stranden och där frågade jag. Tack och lov fick jag ett Ja! :) 3. Bådas ringar är i vitt guld, hans helt slät och min med 7 mindre diamanter (täcker liksom precis ovansidan av ringen). Jag tycker att en middag på restaurang låter alldeles utmärkt. Då kan ni ta det därifrån, om ni vill gå hem och bara mysa efteråt eller om ni vill gå vidare och göra något annat!

• ThereseV

Grattis!
    Vi graverade in på samma sätt som i ditt exempel, antar att det är det vanligaste men det går nog att få fram mer förslag om man googlar lite.
    Jag fick leta rosor med små söta lappar på stan och när jag kom fram till en park, där min sambo var, så friade han. Han hade packat med sig filt och picnickkorg så vi stannade kvar och fikade. Efter det så gjorde vi inget specellt (mer än att bara vara hemma och mysa) , möjligtvis att vi åt något lite godare till middag, men frieriet och picknicken var helt klart "tillräckligt" i sig själv:) 
    Våra ringar är i palladium, med lite diamanter i. 
    Jag tycker absolut inte att ett restaurangbesök blir för litet, men det beror ju på vad ni gör i vanliga fall. Äter ni ofta ute så känns det kanske lite väl "vardag" men annars så:) Det hänger ju lite på vad i har för intressen, budget och var ni bor..

• NeutronStar

För det första vill jag bara påpeka lite försiktigt att den allmäna inställningen här på BT, vilken du verkar ha missuppfattat litegrann, är att det inte är hur länge man har varit tillsammans som spelar roll i huruvida man bör förlova sig eller inte, utan att det beror på en rad olika faktorer där bl.a. ålder spelar ganska stor roll. =)

För det andra grattis!

Vi kommer inte gravera in datum i ringen, förhoppningsvis kommer vi komma ihåg det ändå. =P Nej för oss blir det en låttitel som betyder mycket för oss och reflekterar hur vi känner för den andra personen. =) Material och vad vi gjorde kan jag ju tyvärr inte skriva eftersom det inte är gjort ännu, men det blir troligtvis någon resa ev en weekend. =) Allt beror ju på vad ekonomin tillåter och vad man brukar göra på sina "date-nights". ^^

Lycka till!

• vinterfrost

Grattis till Er! Vi förlovade oss påvår 1 årsdag.

1. I min förlovningsringring står det Björn 15/6 -03. O sama i hans ring fast mitt namn då givetvis. Igår beställde vi vigselringarna och då skippade vi namn och datum. Skrev annat istället
    2. På vår första date så strävade vi runt lite planlöst inne i Stockholm tills vi hamnade på Skansen, där första kyssen ägde frum så det vär där vi bytte ringar på en vit parkbänk under ett körsbärsträd.. På kvällen var vi och åt på vår då favoritresturang.
    3. Ringarna är i rött guld 

• ceciliamogren

Åh grattis!! Jag och min blivande förlovade oss i somras för andra gången. Och jag är lika kär och galen idag som för tre år sedan så skit i om folk kommenterar längden av förhållandet, det är erat val :) 1. Vi skrev 30 juli 2012 i ringarna. 2. Min m2b hade ordnat en överaskning i någon månad och dagen kom och har tog med mig till Sthlm och vi gick på spa med massage och bubbelbad och champagne.. Efter det åkte vi till "tennstopet" och åt otroligt god middag och under middagen gick han ner på knä och frågade.. Helt klassiskt helt enkelt. Jag blev lite arg men mest för jag tyckte det var pinsamt ;) 3. Vi ville ha vitt guld men tyckte det var för dyrt så det fick bli silver så blir der vitt guld till vigselring istället! Kram och lycka till med kärleken!

• lovisa86

Åå vad roligt! Jättestort grattis!! Vi hade varit tillsammans i 9 månader när vi förlovade oss och många tyckte säkert det var för tidigt men ingen sa något, och om folk snackade så har det ju egentligen inte så mycket med oss att göra.. För mig kändes det lite tidigt också men jag var ju dödskär så när han frågade om jag ville förlova mig fanns det inget annat svar än ja, måste ju fånga stunden :) Sen friade han på riktigt när vi varit tillsammans i två år. Så förlovningen handlade inte om att vi skulle gifta oss.. Iallafall inte för honom :)

Vi förlovade oss än mindre glassigt, vi var hemma i soffan och delade en flaska champagne med chokladdoppade jordgubbar. Jag ville inte göra nåt mer än så, det kändes lagom för oss.

Vi köpte släta ringar i vitguld. Det jag har ångrat väldigt mycket i efterhand är att jag inte köpte en finare förlovningsring. Nu kostade min flera tusen (Schalins glaciär) men jag ville ju ha iallafall någon diamant.. När vi var i guldaffären och sa att vi ville kolla på förlovningsringar i vitguld tog hon fram blocket från Schalins med bara släta ringar. Det var väldigt mycket bestämda åsikter från försäljaren (slät ring till förlovning, vigselringen är smalare än förlovningsringen så jag kan inte ha en bred förlovningsring men eftersom min kille bara ska ha en ring så kan han ha en bred.. SUCK) så jag gick helt på vad hon i affären sa. Hade känt mig dum om jag hade velat se ringar med bling bling, dvs vigselringar.. Jag har inte varit förlovad tidigare men min kille har så jag kände inte att jag kunde ha så mycket åsikter. Jag borde ha frågat och googlat mer och inte köpt första bästa då jag verkligen inte ville ha en slät ring egentligen (och två år senare är jag fortfarande inte nöjd med det). Men men gjort är gjort och min kille tycker inte jag ska byta förlovningsring som redan kostade flera tusen och jag får väl lägga mer krut på vigselringen. Mitt tips är att sätta sig lite mer in i ringköpandet innan och ha ett hum om vad du vill ha och inte vika innan du hittar det du söker.

Berätta gärna hur det går och lycka till!!

• izredam

1) Vi har inga datum i våra ringar - det står bara 2011. Sambon ville inte avslöja när det skulle bli så vi skrev bara namn och år :)

2) Det hela var ju en enda stor överraskning (vi hade ju bestämt att vi skulle förlova oss, men inte när och hur, det ville han få göra. Det var en lördag, han skulle jobba så han gick upp och gjorde sig i ordning och åkte iväg. Sen en stund senare så ringde det på dörren. Då var han tillbaka, med en bukett blommor och frukost med massa god frukt och grejer. Så vi käkade frukost och myste framför en film innan han sa till mig att göra mig iordning då vi skulle åka iväg... Sagt och gjort, till tidö slott åkte vi (det ligger en bit utanför västerås där vi bor), där åt vi lunch och gick en liten promenad och tittade på omgivningen, sen där på slottsbacken så gick han ner på knä och berättade hur lycklig jag gör honom och sen frågade han om jag vill gifta mig med honom. Vilket jag ju ville :D Sen gick vi runt där en stund till innan vi åkte hem och chillade lite, sen på kvällen blev det bio (som jag hade bokat helt utan att veta om att han skulle fria just den dagen).

3) Våra ringar är i rött guld, jag passar inte i silvriga smycken så vitt guld gick bort på grund av det och det var det andra alternativet vi hade :P

• maxmamma

Grattis till både dig o mannen Glad

vad mysigt det lät med att gå ut o käka, själv så gjorde vi god lite lyxigar mat hemma o käkade.

jag o min m2b var oxå tidiga med att förlova oss, vi hade nog bara varit ett par ty4-5mån när vi förlovade oss o jag vart gravid ganska omgående oxå

i min ring står det Peter 28/6-2008
    Lika i hans ring men med mitt namn så klart.

våra ringar är i vanligt rött guld gissar jag på, kan inte se skillnad på rött o gul guld därav min gissning.

nu har vi varit ett par nästan 5år o gifte oss januari 2013.

så till sist, njut av god  mat, njut av varandra och ha det så bra.

• Ponduss

Grattis till förlovningen! =)

1. I min ring står det "Tobias 1/1 2012"

2. Våra ringar är en blandning av silver och guld. De är silverring med ett guldband kan man säga-

3. Vi förlovade oss på nyårsafton, precis efter 12-slaget. Meningen var att vi skulle stå ute och skjuta raketer med min familj, men vår hund va lite rädd så vi gick in med honom och då tog vi fram ringarna och satte på oss dem inomhus och gick sedan ut och överraskade dem som stog ute =) Blev många kramar!

Svar på tråden Nu j*vlar händer det!