kitkät skrev 2012-11-15 23:26:52 följande:
Hahahaha, ja jag ska planera flera bröllop med min blivande, vi ska gifta oss en gång per år eftersom jag tycker det är SÅ kul att planera. Men det blir ju inte samma sak om inte du och Pagnie kan hänga med på BT och planera med mig.
Ja, jag har massor med idéer! Får se hur många av dom jag kan förverkliga!
Vad gäller Khom loy som du skriver om, så tycker jag absolut att ni kan ha det även om ni kommer vara i ett tätbebyggt område! Ni kan kanske ta det efter tårtan. Jag tycker det är ett fint och mysigt moment!
Men goli, vad ingår i ert paket hos Santa Maria om varken fotograf eller bil ingår? Vad fick ni betala för kuvertpris per person om man får fråga?
Hahaha, vet din blivande förresten om vad du planerar? Ojojoj... skulle vilja höra hans inlägg om saken!
Ja, det e ju det som e nackdelen med Santa Maria, att det iinte finns ngt paket utan att allt beräknas separat. Första gången vi träffade honom sa han att det är en lokalhyra på 25 000 kr varav 15 000 som vi måste betala. Andra gången vi träffade honom så nämnde han inte ens det utan jag tog upp det, vilket var lite awkward för varför skulle han glömma det? Han kanske försökte ta mer betalt första gången? Men i slutändan så räknade han bort en del av totalsumman så vi fick en del rabatt vilket uppskattades!
Men helt ärligt så minns jag inte exakt vad allt kostade men jag tror det slutade på ca 750 kr per skalle utan dj, blommor o lokalhyra. Då har vi valt till lite extra-grejer som t ex välkomstdrink, snittar, öppen bar (200 kr per skalle) och nötter till. I de 750 kronorna ingår även stor buffé (20 olika rätter), tårta, fruktfat, kakfat mm. Så det blev ju en del. Men vi kände verkligen att lokalen är helt underbar plus att Danny är jävligt duktig och otroligt petig med vad han gör. Allt ska vara perfekt från bordsplacering till hur hans personal ser ut och luktar. Sen får vi även en i personalen som kommer stå nära oss hela kvällen och är vår "tjänare" i princip. Alltifrån till att hämta dricka till att assistera bruden till toaletten.
Så även om jag kan låta lite grinig och klaga så har jag fortfarande inte ångrat valet av lokal och festfixare. Och jag är säker på att han kommer göra sitt bästa eftrsom hans rykte ändå står på spel och han vill vara bäst i branschen. Så jag håller tummarna!