goli skrev 2013-04-25 19:37:21 följande:
Lavelii, tack så mycket! Tycker verkligen att Maggie Sottero-klänningar är helt fantastiska! Finns så många olika modeller och det finns en klänning för alla typer!
Till ditt dilemma, håller med om bandet i midjan! Alltid finare med markerad midja, speciellt i en prinsessklänning vilket gör att kjolen framhävs ännu mer. När det gäller V-ringningen så tycker jag att det låter som en bra idé. Har du provat en V-ringad klänning och jämfört med Willow? Svårt för mig att säga eftersom jag inte sett klänningen på dig men om du tycker att du passar bättre i V-ringat så tycker jag absolut att du ska köra på det! Har du hittat en bra sömmerska som kan hjälpa dig?
Håller helt med dig!
Jag har ju inte det egentligen... Iaf inte i brudklänning. I andra klänningar har jag så klart...
Där jag köpte den har de en sömmerska... Jag har sett andra ändringar hon gjort och det ser bra ut. Och hon sa att hon inte skulle ha några problem att fixa denna men eftersom vi har väldigt bra med tid på oss så skulle vi båda leta upp inspirationsbilder på hur midjan kan markeras bäst och v-ringningen osv sen skissa upp osv...
Vi ska inte börja med ändringarna förrän i juni/juli tidigast.
kitkät skrev 2013-04-25 17:14:18 följande:
Lavelii, jag har sagt det förut och jag säger det igen: Willow är otroligt vacker som den är och jag kunde inte sagt det bättre än Viola! Jag tycker absolut inte att du ska förstöra den (ja, förstöra enligt mig) och göra den v-ringad! Jag har själv provat den i en butik och det jag älskade mest var just att den ser så elegant och tung ut så som den är! Den ser annorlunda ut, och det är just det som gör den så fin! Men i slutändan gör du ju så som du vill. Ett tips är att du kan köpa jättefina midjeband med stenar, kristaller etc i olika brudbutiker och på
etsy.com (där har dom jättefina, som jag har sett förut!).
Du har rätt i att den är fantastiskt vacker så som den är men jag ser den framför mig v-ringad mer än så som den är nu. Men det är ju under förutsättning att den görs enligt den bild jag har i huvudet. Som jag skrev ovan...oavsett vilka ändringar som ska göras så kommer det inte ske förrän tidigast juni/juli så jag har tid att fundera och prova med eventuella smycken osv
Satt och tittade på den idag, och känner mer fjärilar i magen för den än hela bröllopet nästan hahaha!! Vill bara ha den på mig NU!!!
Tack för tipset! Har kollat runt lite men det är alltid något jag stör mig på, fel stenar, konstiga paljetter eller så...så vi ska välja ut exakt vilka pärlor och stenar jag vill ha och göra en egen (sömmerskan alltså! tyvärr är jag inte kreativ alls haha).