Lavelii,
Min fästman avskyr också att klä upp sig i kostym etc, han känner sig obekväm i det. Men just till bröllopet så känner han också att han vill vara speciell i en extra fin outfit! Och till min förvåning så kände han sig bekväm och glad i sin jaquette! :)
Han har sagt till sina bestmans att dom inte får vara lika uppklädda som han, just för att han ska känna sig speciell, och att han ska köpa några storlekar för stora billiga Dressman-kostymer till dom, så att han verkligen sticker ut! Haha.
Oj, kostar det så mycket med slöjor? Det hade jag ingen aning om. Jag tänkte nog snarare att dom kostar några hundralappar! Och jag som vill ha två slöjor, en lång och en kort! Men men, vad säger man? Man gifter sig bara en gång.
goli,
Mm, det är inte lätt att köpa möbler till en lägenhet man aldrig var i, vi har ju samma dilemma. Det är svårt med mått och så, vi vill ju ha en divansoffa, men vi vill inte att det ska bli för trångt om divanen är för lång t ex. Men nu har vi i alla fall fått måtten på rummen, så då vet man på ett ungefär hur det kommer bli.
Vi har också tänkt precis som er, att vi handlar dom viktigaste möblerna; soffor, matbord, säng, soffbord etc. Och sen så tar vi allt det andra vartefter. Vi tycker om inredning och har inget emot att dra ut på det, handla lite i taget och införa något nytt till lägenheten då och då istället för att ta allt på en gång. Det är kul att ha det som ett längre projekt!
Vi får nycklarna till lägenheten den 1 sept, men vi flyttar inte in förrän vi har gift oss, så vi har en månad på oss att få alla möbler på plats etc. Vi var förbi och tittade på husbygget igår, fan vad fort det går. Nu har dom hunnit få upp husen i alla fall, alltså själva skalen eller vad man ska kalla det! :)
Pagnie,
Nä, jag vill inte ha spets på slöjan, eftersom min brudklänning är helt i spets så skulle det bli kaka på kaka. Annars tycker jag att det är fint med spets-slöjor.