Kitkät & Mustikka,
(VARNING FÖR LÅNGT OCH FÖRVIRRAT/ONÖDIGT INLÄGG!!) Då ska vi se... gästlistan som så irriterar inte mig så mkt. Den fylls inte heller direkt på av mina föräldrar för att de faktiskt (halleluja) mer och mer kommer till insikt om att det är MITT/VÅRT bröllop och att om jag ska gå efter principen att bjuda alla som någonsin bjudit oss eller som är släkt men långt ifrån, så kommer jag utan tvekan ha ca 300-400 på bara min sida! Så, jag har bjudit dem jag vill ha där. Plus att jag talat om för mina föräldrar att de får bjuda sina mostrar/fastrar/morbröder/farbröder också med respektive MEN INTE deras vuxa gifta barn (alltså mina föräldrars kusiner), såvida det inte är folk som JAG också vill ha där för att jag kanske har en egen relation till dem (det har jag ju med vissa av dem). I början så sa ju då föräldrarna "Men man kan inte bjuda den av våra kusiner men utesluta den andre av våra kusiner" osv... Men nu på senare tid har både mamma och pappa sagt att jag ska göra precis som jag själv vill och att det faktiskt finns ett max antal som jag inte vill/kan överstiga.
Det som dock ger mig huvudbry är placeringen i lokalen. Ska försöka förklara... Vi kommer ha fyrkantiga bord i mitten så att säga. Mot väggarna så är där en upphöjning och där är det långbord (12 manna bord till höger och vänster om honnörsbordet, 12mannabord till höger och vänster om scenen, och sedan 24a mannabord mot väggen längst in i lokalen). Att fylla borden är inga problem...inte heller vem som ska sitta var av gästerna... Men de borden som är placerade bredvid honnörsbordet är ju tilltänkta den närmsta släkten från bådas sida. Det är 36 platser på min sida och 36 platser på hans sida. 36 platser!!!! Det är ju för det första en ren omöjlighet. Det är rent idiotiskt. Försöker verkligen vara kortfattad nu alltså...
Jag har 7 mostrar/morbröder (alla utom en är gifta, med vuxna barn med familjer alternativt gifta med yngre ogifta barn). Jag har 4 fastrar (samma där, gifta vuxna barn osv). Ni kan ju bara imagine att detta blir betydligt mer än 36 pers (som då räknas som allra närmsta släkten). Vem ska jag placera på de 36 platserna? Min mammas äldsta bror har jag inget emot, däremot är jag inte alls förtjust eller tight med hans vuxna barn (mina kusiner) plus att jag klarar inte av hans fru (och ingen annan i familjen gör det heller) så jag vill INTE ha hans familj bredvid mig (de sprider dåliga vibbar till alla!). Och det accepterar min mamma.
Hon och pappa accepterar att jag väljer vilka jag vill ha däruppe vid min sida, men hur jag än vrider och vänder på det så kommer jag antingen få "splittra" familjer för att de inte får plats däruppe, eller så får jag helt enkelt välja en av mammas syskon plus familj och en från pappas sida plus familj och resten placeras på de fyrkantiga borden. Ett annat alternativ har varit att mostrar/fastrar/etc med sina respektive och ogifta vuxna barn får sitta där för att sedan sätta de "unga" familjerna/kusinerna som är dem som verkligen kommer festa vid de andra borden. Men då "måste" jag även placera kvinnan som gör mig galen däruppe med min morbror och deras vuxna ogifta dotter som ger mig allergiska reaktioner! Plus att hon själv inte ens hade velat sitta där utan med sina gifta äldre syskon.
Jag vet egentligen precis hur jag vill ha det och vilka jag vill ha däruppe... men det går inte ihop med antalet. Vid plan A så blir det för många, när jag då tänker plan B så blir det för lite vilket göra att det blir tomma stolar däruppe...
Och placeringen av borden i lokalen är som det är för att det är så lokalen ser finast ut när den är för 350-400 pers.
Men alltså, jag är så trött på mig själv!! Känner att någon får ge mig en b*tchslap (haha!!) snart så att alla hjärnceller faller på plats här och jag får någon jäkla epiphany/uppenbarelse!
Och ang. lägenhet, håller jag med er helt. Menade inte att de skulle kännas tillfälligt så. Men hittills så har vi inte heller sett hyresrätter som jag verkligen känner att vi skulle trivas i. Det är alltid något med dem, och i hyresrätt kan man inte göra så mkt ändringar. Man mer eller mindre får ta den som den är...eventuellt lite tapetseringar... Men ja, det kommer ordna sig. Vi kommer inte stå utan hem och vi vill verkligen inte köpa för att köpa. Det är vi super överens om. Så det kommer inte bli något impulsköp här inte. ![](https://www.brollopstorget.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)