Orientaliskt bröllop
kitkät skrev 2013-03-04 23:55:14 följande:
Lavelii,Jag ska faktiskt också till Sthlm och leta brudklänning nästa helg. Och eftersom jag ska göra det på en lördag, då det är mycket folk ute på jakt efter brudklänning så har jag valt 3-4 butiker som jag kommer prioritera och försöka hinna med så gott jag kan. Drottninggatan Brud & fest, Stockholm Brud & fest, Bröllopsbutiken samt White Birds. Dom har märken som jag gillar och klänningsmodeller som jag är ute efter!
Vilket sammanträffande att vi bokat samma bil! :)
Och jo, vad gäller AHA-behandling så har jag faktiskt själv tänkt göra några AHA-behandlingar innan bröllopet. Jag har såkallad "problemhy". Inte så mycket acne, även om det kan dyka upp en eller två ibland, men mest att jag har många porer och har lätt för att bli glansig.
Ja, jag har dock släppt AHA-grejset för tillfället efter att jag pratat med min kusin som är hudterapeut. Beskrev så utförligt som möjligt hur min hy ser ut och skickade bilder till henne (plus att hon ju så klart sett mitt ansikte tidigare och bara för några månader sen) och hon rekommenderade starkt att först och främst gå till en läkare! Så nu har jag bokat tid hos en om 1,5 vecka.
Men AHA-behandlingar hjälper om problemen främst ligger på ytan så att säga. Och det hade ju hjälpt även i mitt fall men jag vill gärna ta itu med det under ytan också och sen ta hjälp av AHA osv. Ufft blir trött bara jag tänker på det haha...ett helt projekt att tänka på detta också nu. Och jag har aldrig haft problem hy i mina "yngre" dar och så kommer det nu...
Iaf, nu är ju jag också på jakt efter någon som kan göra brudmakeup och håruppsättning... och det är inte det lättaste. Försökte kontakta Gabriella Elio... någon av er som har någon erfarenhet av henne? Vill ju också gärna ha någon som kommer till mig och har ingen lust att ta mig till varken frisör eller make up artist på MIN dag!
Goli vad tråkigt att höra! Jag fick ungefär samma respons av en del när jag berättade att jag fixat min PTP-tjänst (ungefär som AT, fast för psykologer). Jag fick min efter knappt 2-3 veckor efter avslutad utbildning och det är inte så vanligt. Många får vänta väldigt länge på PTP-tjänster (tror det är likadant med AT). Men stort grattis iaf! Det är nog väldigt mkt blandade känslor, plus stressen över att själva hitta AT-tjänster, som ligger bakom deras reaktioner på er framgång. Lycka till med AT!!!