Viola skrev 2013-04-25 09:43:03 följande:
Lavelli,
Vad fina ni är som tänker på din svägerska.
Jag vet vad du menar, jag sa till min blivande igår att jag bara vill att det ska vara 16 nov nu, 17 nov (dagen efter) går också bra, haha. Jag har aldrig varit typen som önskat mig ett stort bröllop, eller ens ett bröllop över huvudtaget, så det tog ett tag att vänja mig vid tanken att jag kommer ha 350+ gäster.
Jag förstår exakt vad du menar!! Jag blir klar med skolan i slutet på sommaren, som tur är har jag fått ett jobb, så jag börjar i juni, men gud så läskigt det var innan jag fick det här jobbet!! Satt och tänkte på vad jag hade gett min in på, jag ska gifta mig och jag har bara ett extrajobb och min blivande bor inte ens i Sverige, vi vet inte ens hur det blir med hans jobb, och vi ska gifta oss!! Jag hade panik där ett tag. Men inser nu att det är luuugnt, han flyttar hem i juni, så det ger oss exakt 5 mån att fixa allt med lägenheten och bröllopsdetaljer. Hehe. Lägenhet hoppas jag löser sig snart, jag ska på en privat visning idag, det är en lägenhet som vi verkligen har fastnat för, så håll tummarna!
Vart ska ni bo? Är din blivande från Stockholmstrakterna (m tanke på att ni ska gifta er i Hallunda)?
Angående klänning, ja men vad skönt!!! Jag ville verkligen undvika att beställa en klänning, jag ville bara köpa direkt i butik, förstår inte hur det kan ta 3-5mån för en klänning att bli levererad??!! Snacka om att man sitter med is i magen den tiden.
Det måste vi ju. Skulle kännas enormt märkligt att inte ha med henne. Speciellt då jag vet hur otroligt nära hon och min fästman är. Det skiljer dem knappt ett år, så de har ju växt upp som tvillingar typ haha! Tog hårt på honom när hon flyttade och gifte sig i USA.
Ja, just det där med stort bröllop. Jag har ju faktiskt alltid drömt om det men min definition av stort bröllop har ändrats med åren. Nu får jag bara ångest av tanken på 350-400 gäster. Max antalet är 400! Då har jag ändå bara skrivit upp på gästlistan (har inte skickat ut inbjudningar än...inte ens hitta inbjudningskort!!!) de absolut allra närmsta och som jag känner och som känner mig. Inte mammas mosters alla 5 barn med respektive och familjer typ... hahaha... Det brukar ju vara så annars. Men där har jag varit hård, speciellt i de fall där jag INTE känner någon av dessa pappas farbröders barn osv... Ja du förstår... men ändå hamnar jag på 196 pers as we speak... :-/ Sjukt... sen tillkommer ju ungefär lika många på fästmannens sida.
Vad roligt att ni hittat en lägenhet som ni fastnat för!! Vi letar lite fortf men har egentligen hittat en som är under stambytesrenovering (och då passar de nuvarande ägarna på att renovera kök och toaletter också) för tillfället. Vi har båda fastnat för den. Perfekt planlösning och bra ytor! Ser verkligen ett HEM i den. Men vi vill se den när den är helt klar också...
Nej, inte från sthlm. Vi kommer bo i Norrk (Varken jag eller han är därifrån egentligen). Han jobbar där och jag jobbar i en grannkommun. Själv då?