kitkät skrev 2013-05-14 23:09:38 följande:
Lavelii
Jättefina bilder! Det verkar som att vi har samma stil och smak! Jag gillar också bilden till höger bäst av dom som du visade samt bilden längst ner - den ska jag nog spara som inspirationsbild!
Om jag får säga det själv så tror jag faktiskt att jag kan passa i en sådan 50-tals frisyr! Men vi får se när jag gör provuppsättningen, kanske känns och ser helt annorlunda då.
Vill ni bo i centrala Stockholm på bröllopsnatten? I så fall har ni ju mycket att välja och vraka på.
Annars har ni ju ett jättefint hotell i Södertälje: Scandic Skogshöjd. Det är ett SPA-hotell. Där ska vi och våra gäster bo på bröllopsnatten, men jag och min fästman ska även bo kvar natten efter bröllopsnatten för att kunna njuta av SPA-avdelningen. Morgonen efter bröllopet ska vi äta frukost tillsammans med våra gäster, dvs. om dom kommer upp på morgonen. Haha. Kanske kan det vara något för er?
Hur gör ni med övernattning för era gäster? Sköter dom det själva eller hjälper ni till och bokar?
Vi har gjort som så att vi har ordnat rabatt till våra gäster på det hotell som vi ska bo på. Vi ringde till hotellet och talade om att vi ska gifta oss och att ett visst antal gäster kommer vilja boka övernattning och frågade om dom kunde erbjuda någon rabatt! Och det kunde dom, så vi har fått en rabattkod som är personlig för just våra gäster.
Så ett tips. Om ni väljer ut ett hotell som ni ska tipsa era gäster om, ring då först till hotellet och hör om dom kan erbjuda rabatterat pris.
Ja, jag längtar till provuppsättning och smink!!! Skulle kontakta henne igen nu i maj...sätta upp någon tid i juli/augusti...
Vi vill bo i centrala sthlm yes... så det blir nog inte svårt att hitta något. Hade gärna velat ha något med SPA ju. Hade varit underbart!! Ska kolla upp de i Södertälje faktiskt
Tack för tipset!!
Vi har också tänkt att vi ska möta upp våra gäster dagen efter för brunch... iaf våra vänner från utlandet. Vi vill gärna bjuda de på något extra efter att de tagit sig hela vägen hit för vår skull och de kommer förmodligen inte ta för sig på samma sätt under bröllopet för att få "en stund" med oss, som släktingar osv. om ni förstår hur jag menar?
Tänker ju att ens släkt och allra närmsta vet man ju att de kommer hugga tag i en stup i kvarten... och de träffar en ändå "hela tiden"...så vi vill ha en stund med våra vänner innan vi åker iväg (eller hem) och de åker iväg.
De flesta gäster sköter sin övernattning själv. Många har släkt de kommer bo hos. En del släkt bor nära och kommer åka hem samma natt... en del kommer vi hyra bussar åt tror jag, som lämnar och hämtar.
Min släkt från Skåne som inte vill bo hos släkt kommer ordna hotell själv. De är väldigt petiga haha... och har sin idé av var de vill bo osv... Så de får de fixa själv
De som vi hjälper är våra vänner från utlandet först och främst. Det är iaf dem vi tänker på... så jag ska hitta ett hotell där de alla får vara. De vill bo centralt så att de även kan turista runt de andra dagar de är där. När jag bestämt mig för vilket hotell så ska jag ringa och kolla om de kan ge någon rabatt. Tack för påminnelsen!!
Ska även kolla upp transport till dem från hotell till Hallunda och tillbaka... beroende på hur många de blir så tänker jag buss där också... blir nog billigare än taxi en lördag genom Sthlm hahaha...