Pagnie skrev 2013-02-05 16:14:03 följande:
så klart jag är. :P jag är kontrollfreak och ska ha koll på allt. och på tal om det har jag fått UVI. fna goli inte okej. Vårdcentralen dissade mig för att jag bara hade haft symtom en dag. åkte till jobbet tog en urinsticka. blod 3+, protein 3+, leukocyter 2+ och positiv nitur. ska jag gå och trycka upp den i ansiktet på dom tro?
Ja så nu är jag all set för att börja baka bebis. men som det ser ut nu så väntar vi nog tills i maj i alla fall. ifall att liksom. jag vill kunna komma i min klänning. ;)
Pagnie, tråkigt att höra! Läste om det på fb, men trodde du menade att det var dagens första patient! Usch då, har du antibiotika eller ska du kurera dig själv? Jag fick UVI första gången när jag var 19 och efter det var det en del av min vardag. Var typ konstigt när jag inte hade UVI. I början fick jag en massa antibiotika-kurer men började utveckla resistens mot de flesta. Så nuförtiden brukar jag kurera mig själv med en massa massa citronvatten, tranbärsjuice och vila... funkar faktiskt bra, brukar bara ta typ 2-3 dagar. Tycker absolut du ska trycka upp urinstickan i ansiktet på dem! De jävlarna!
oroa dig inte, kommer att bli bra. o det kommer att vara maj innan du vet ordet av!
förresten, när var du hos tandläkaren sist? oxå bra att ha kollat allt på den fronten innan ni bakar bebis!