Ni är så underbara som försöker hjälpa mig i detta. Det känns så skönt att inte vara ensam längre. Jag har verkligen klurat på detta i veckor och min fästman har inte tålamod att sitta och undersöka färger med mig.
Ni får tacka era fästmän från mig också :)
Ni har nog kanske rätt om att 25 blir bäst, eftersom 38 och 78 verkar väldigt ljusa. Och som du skrev Pagnie, så är ju 78 väldigt pastellaktig och jag vill ju inte ha en alldeles för ljus ton.
Men jag tror faktiskt att oavsett vilket nummer jag väljer så kommer det bli bra, för nyanserna är väldigt lika varann även fast några är något ljusare i tonen. Men ni tror inte alls på 38? Det var den jag trodde att ni skulle tycka är aprikos. Jag tycker det är jättesvårt att se enbart via en färgkarta!
Först så tänkte jag välja den färgen som jag visade först, som var mer åt orangehållet (det glansiga tyget) men när jag jämförde den färgen med aprikos så kändes den alldeles för mörk. Då kändes den helt fel! Och tyget gillade jag inte heller!
Mustikka, jo du har rätt att varje klänningsmodell/tyg har egen färgkarta. Men jag har mejlat mycket med dom och då har dom sagt att om jag bara väljer färg/tyg och klänningar så syr dom upp dom till mig i den färgen och det tyget som jag väljer.
Ps. Mustikka, vilket sammanträffande - min fästman heter likadant som din! :)