ok, det finns så otroligt mycket att berätta om vårt bröllop men jag börjar med dagen innan eftersom vårt firande pågick i 3 dagar med grillkväll kvällen innan och frukost/brunch dagen efter =).
På fredagen dagen innan bröllopet hade vi ordnat så att vi fick låna "beach house" som tillhörde stället vi skulle ha vigseln och festen på. På morgonen fixade jag mina naglar..jag hade valt fransk manikyr med vanligt lack (ej gellack) och det var dumt gjort för att vara mig. Jag är sjukt osmidig och lyckades typ förstöra hälften av naglarna redan innan bröllopet..om man väljer gellack så behöver man ju inte vara lika försiktig =).
Samtidigt som jag fixade mina naglar åkte min man ut till Vår gård och började förbereda för kvällen och eftermiddagen. Även våra föräldrar var där och hjälpte till med dekorationerna inför bröllopet. Mina föräldrar förberedde allt inför sofre aghd och svärmor dekorerade lite utomhus.
Vi hade köpt massa hamburgare med tillbehör och vid 16-tiden kom resten av släkten + några nära familjevänner så vi var väl totalt 30 pers. Solen sken och jag kommer ihåg att jag tänkte att det hade kunnat få regna om det bara kunde vara sol dagen efter..jag var helt besatt av att det skulle vara sol just vid vigseln =)
Vi började med att skåla ute på bryggan och det var verkligen superhärlig stämning..sen hade jag och maken ordnat en hederlig svensk femkamp...det var sjuk roligt men helt kaotiskt att få ca 30 iranier att följa regler..ingen lyssnade och all fuskade men kul var det =). Sen grillade vi, åt och dansade till 23-tiden. Min man stannade kvar på stället och spenderade natten där medan jag åkte hem till stan eftersom jag hade skulle till frisören i stan tidigt på morgonen på bröllopsdagen...så det blev så att vi inte sov tillsammans sista kvällen som ogfita, det var inte helt planerat att det skulle bli så men det blev en liten rolig grej av det =).
Jag var så otroligt uppspelt när jag kom hem till oss och det kändes lite konstigt att vara själv då men jag lyckades till slut att somna kring 01:00 tror jag...
Det här var lite kort om grillkvällen kvällen innan..hoppas det går att läsa, mannen står och tjatar på mig om att vi ska titta på en film tillsammans så jag får forsätta senare i veckan. Ska försöka skriva lite mer lättläst då haha
Godnatt och kram!!