goli skrev 2012-12-17 20:51:10 följande:
Pagnie, Pagnie, Pagnie... alltid så ambitiös! hahaha!
Ja, det e klart att du kan fixa det själv o det kan jag säga helt ärligt eftersom jag vet att du gillar mycket pyssel o sånt! och för att du älskar ebay, haha!
Min mamma o blivande svärmor träffade henne iförrgår. saken e att mina föräldrar har köpt ayne-cheragh (spegel o ljusstakar) från Iran. För det e ju meningen att man ska behålla dem o ha det i sitt hem sen o det de hade köpt passade inte så bra med Shabnams grejer. Så nu ska jag oxå dit o kolla lite under jullovet.
Det e nog inga problem för dig att få tag i vaser o dukar o blommor mm, det svåra är kanske "nötterna" mm. om man får tag på dem kan man ju alltid måla dem i matchande färger o så. har inte riktigt koll på vad man brukar ha. Och när du har bröd, ost o grönsaker (noon o panir o sabzi) kan man alltid fixa till det i ngn snygg modell, det finns ju överallt så det e bara att låta fantasin flöda!
haha ja vi får väl hoppas att jag kan klara det. men jag har 7 månader på mig så det är lugnt. Jag har hittat massa fina skålar och vaser och fat osv. Så det här ska nog bli bra. Inga problem med tyger och sen tänkte jag gå till en rammakare för att fixa spegeln som jag vill ha den.
Hittade kandelabrar också som det verkar som dom oftast har. De är faktiskt inte så dyra om man hittar på rätt ställe.
Men nötterna ser jag inte varför det skulle vara svårt? och om det blir svårt så har vi folk som ska till iran i vår så det är inga problem. så det löser vi allt.
Men det kommer vi göra. kommer köra allt i vitt och silver så det blir stilrent och bra.
Men vart köper man en koran då? Och ett bokställ?