Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill
HelenaFredrik skrev 2013-05-29 14:30:46 följande:
Måste börja med att berömma valet av klänning, väldigt vacker! Sincerity har många fina klänningar, men det där är en av mina personliga favoriter :)
När det gäller underkjol så är det lite svårt att avgöra om man inte ser klänningen på personen i fråga, men rent generellt sett, så är det där ju en klassisk A-linje och därmed bör underkjolar för A-linje passa bra. Hur känns det när du har klänningen på dig? Vill du ha lite mer vidd eller funderar du på en underkjol för att det ska bli lättare att gå i den? Brudklänningar består ju ofta av många lager tyg som gärna virar sig runt benen när man går ;) För att slippa det, så kan du välja en underkjol med en ring längst ner :)
Jag tror att någon av dom här två (liknande dessa två) kan passa bra, om jag bara utgår från modellbilden på klänningen :) Båda har en ring längst ner, som har ställbar vidd.
www.lightinthebox.com/sv/nylon-a-line-fullstandig-klanning-2-tier-golv-langd-slip-stil-brollop-underkjolar_p165640.html
www.lightinthebox.com/sv/nylon-a-line-fullstandig-klanning-1-tier-golv-langd-slip-stil-brollop-underkjolar_p67705.html
Och angående slöja, det finns ju väldigt många olika i väldigt många olika prisklasser ;) Men jag tänkte framförallt på olika spets och olika längd :) Precis som när det gäller släplängd på klänningar, så finns det som sagt olika längder på slöjor. Det finns cathedral, som oftast är längre än 3m, samt chapel, som brukar vara kring 2m - 3m långa. Det finns ju många sidor med slöjor också som man kan kika på. Tex Ebay och Etsy, men även Landy och LITB (samma sida som underkjolarna ovan) kan man kika på.
Nu tänker jag att det kanske blir finast med en slöja som inte har så bred spetskant, speciellt om du ska ha en bolero också, för det kan lätt kännas väldigt påklätt annars. Och väljer du en bolero i spets, så blir det lite kaka på kaka. Jag hade nog personligen valt en lång slöja utan spets, men det är ju en smaksak :)
Och gällande boleron, så beror det ju lite på vad man själv tycker om, vilken årstid man gifter sig osv. Jag tycker om bolersonarna hos www.tulipbridal.com/ (jag hade själv en därifrån, så lite partisk kanske hehe) och dom har både i spets, satin och chiffong :)