amerika skrev 2013-08-11 19:43:37 följande:
Tack för snabbt svar!!
Jo, man får såklart vara beredd på att chanserna för missförstånd och fel ökar, det är jag medveten om. Och det är ju oxå den chansningen som känns lite jobbig att ta....
Jag skulle absolut kunna tänka mig att köpa en modell rakt av som den är för det finns så många fina klänningar. Men det är supersvårt att hitta någon modell som motsvarar mina "krav" som är:
- A-linje
- spets
- ärm
- hyfsat "rak" modell
- ej öppen rygg
- ej släp
Därför känns alternativet att låta dem sy upp en klänning eller möjligtvis ändra på befintlig modell, som det bästa (enda?) alternativet. Och därmed, oxå chansa....
Ja, det är inte alltid så lätt att hitta det man söker. Ett tips är dock att kanske köpa en bolero separat? Och leta en axelbandslös, eller med axelband iofs, klänning. Dels för att det är enklare att hitta klänningar utan ärm och dels för att dom brukar göra en standardstorlek på ärmarna, så ärmen är lika vid oavsett om du är en strl 36 eller strl 46. Jag vet flera brudar som fått hem klänningar med ärmar, där ärmarna varit för snäva och det inte funnits tillräckligt med utrymme att lägga ut dom. Tyvärr.
En rak A-linje med spets borde gå att hittai något ordinarie sortiment. Släp är ju en enkel ändring att göra. Har man sedan en bolero till, så får man ärmar och en stängd rygg.