Åh, jag hade glömt den här tråden! Tack för länken Chicita, mycket intressant läsning. Faktum är att jag och blivande maken snart druckit upp en flaska whiskey som han köpte några veckor innan jul. Jag som aldrig fått i mig mer än en liten klunk av alla sorter jag provat genom åren. Talisker heter sorten som faktiskt är riktigt god enligt mig. Han är mer än nöjd och önskar nu att jag ska börja gilla Grappa också, men det tror jag han misslyckas med. Jag har smakat några sorter och det är olidligt äckligt, men det har jag iof tyckt om whiskey också.
Till nyår funderar vi på att köpa en Bollinger och ha under kvällen. Vi är bortbjudna på middag och jag ska baka en snickertårta. Bollinger och snickerstårta till efterrrätt låter väl utmärkt
. Däremot tar jag tacksamt emot tips på något att ha på tolvslaget. Jag är dålig på champagne, mousserande, cava och allt vad det heter. Jag bara dricker och tycker det är gott och glömmer vad det heter.
Och så vill jag tipsa om en fantastiskt god cider! Jag är som sagt dålig på namn, men tror den heter Cidre de Normandie. Iaf heter den något med Normandie. En 75 cl flaska kostar 49 kr, har jag för mig. Jättegod och väldigt äpplig i smaken. Torrare och inte alls söt som t.ex. päroncider på burk. Den kan man dricka bara som den är eller som alternativ till vitt vin till mat. Kan tänka mig den till ost och kex och annan plockmat. Vi tycker den är så god så vi funderar på att ha den som brudskål faktiskt. Nu ska ju vi vara på restaurang så jag vet inte hur mycket man får välja själv.
Kanske rent av blir en sådan på tolvslaget ![](https://www.brollopstorget.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)