• Chicita

Helg - vad har du i glaset?

Det finns en "vad ska du äta i dag- tråd" som jag brukar både läsa i och skriva i.

Men jag tänkte att det kunde vara trevligt att få veta vad ni har i glaset.
    Både så att man kan få tips på vilka viner som är goda, bästa drinken - drinkmixen osv...

Så - fyll på Flört 

• Svar på tråden Helg - vad har du i glaset?
  • Cantaton
    Chicita skrev 2013-01-12 20:44:45 följande:
    Det lät ju inte helt fel det heller Cantaton Glad
    Vad är det för alkoholfritt vin? Alltid bra med tips på goda sådana nämligen Skrattande
    Loxton, Semillon Chardonnay. Fast jag tycker att det är rätt sött.
  • Tessla

Ett glas marco bonfantes Albarone (rest från igår) sedan ett glass amarone classico. Detta till älginnanlår, rostade rotsaker och portvinsås. Efterrätt choklad och marsalavi. Underbart gott!

• Chicita
    Cantaton skrev 2013-01-12 21:16:06 följande:
    Loxton, Semillon Chardonnay. Fast jag tycker att det är rätt sött.
    Det var ju trist, många alkoholfria är söta. Nästan mer som cider än vin.
    Det är svårt att hitta riktigt bra alkoholfria viner Obestämd 
    Tessla skrev 2013-01-12 21:16:12 följande:
    Ett glas marco bonfantes Albarone (rest från igår) sedan ett glass amarone classico. Detta till älginnanlår, rostade rotsaker och portvinsås. Efterrätt choklad och marsalavi. Underbart gott!
    Ja vi åt nötytterfilé med auberginegratäng, så vi ville också ha ett kraftigt rött vin till det.
    Men jag tror inte att det blir så mycket mer än det glaset vi tog till maten...

Eller så kanske det blir en whisky senare.
    Vi har inte provat vår 18:åriga Chivas Regal än och det är snart ett år sen vi köpte den...

• Limba

Småland, mellanöl, medans vi tittar på film och gör egen hallonglass!
    Igår drack vi Sauze silver tequila med lime! Brukar faktiskt inte dricka sprit så, men januari med alla räkningar och ruskväder är så trist så vi livade upp fredagen med kortspel och bodyshots!! Tungan ute haha.

Det blir inte roligare än man gör det till! 
    Trevlig helg på er! {#emotions_dlg.flower} 

• Chicita

I dag blev det ett gott spanskt vin Meia Pipa
    Det är inte bara en druvsort i, utan en kombination av Syrah, Aragonez, Castelão och Cabernet Sauvignon.

Jag skulle vilja kalla det ett "slatt-vin" för att druvorna jäses separat. Det är först när det är färdigt som det blandas ihop till det här vinet. Och sen får det mogna på små ekfat... 

• TheD

Inget :) Troligtvis mjölk eller mineralvatten till maten sen.

• Chicita

Jag hade planerat för ett glas vin i kväll och något bra på TV'n
    Men det höll inte min rygg med i morse när jag vaknade.
    Ryggskott mår bättre av panodil än av vin, så det är vatten och panodil som gäller för mig i kväll och antagligen i morgon med Flört 

• Millan77

Ikäll blir det troligtvis rött Croix du sud för mig, vitt Drosty hof för min vän o det vanliga till mannen, sofiero.

Svar på tråden Helg - vad har du i glaset?