Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!
Rita: Förrätt: Nr 3 med kräftstjärtar. Varmrätt: nr 3 ( dovhjort är ljuvligt gott). Efterrätt: Nr 1. Aldrig ätit det, men det lät väldigt spännande.
Rita: Förrätt: Nr 3 med kräftstjärtar. Varmrätt: nr 3 ( dovhjort är ljuvligt gott). Efterrätt: Nr 1. Aldrig ätit det, men det lät väldigt spännande.
Och jag har fått något att fundera på. Hon som skulle sjungit en av låtarna på vigseln tillsammans med min tärna kommer inte funka att lösa med allt vad det innebär. Min tärna vill gärna sjunga men har inte riktigt nerver för att sjunga själv. Så nu är förslaget att jag ska sjunga den låten med henne. Jag vill gärna, men vet inte om det ser dumt ut att sjunga en låt på sin egen vigsel. För att inte prata om MINA nerver . Tänk om jag bryter ihop och börjar storböla haha. Men då får väl M som ska spela och sjunga in/utgångslåtarna plus ena solosången rycka in och sjunga med henne. Ååååå tur att det är lite tid kvar på att fundera.
Rödvinssås eller rödvinssky är ju min första tanke. Men det kanske du inte heller gillar. Ja, efterrätterna är ganska "enkla". Men jag personligen tycker det är bra med lite enklare efterrätter om man ska äta 3-rätters och kanske även ha bröllopstårta senare med. Då uppskattar jag något som är lite enklare. Men det är ju jag det
Ja det hade varit riktigt roligt. Ett extra speciellt minne att sjunga själv. Får väl ta ett extra glas champagne innan vigseln
Linda: hahaha, det är min sambo med . Jag sjöng mycket förr, men det är ett tag sen nu. Så man känner sej lite ringrostig. Nu sjunger man mest barnsånger och Sean banan för barnen haha.
Jag tänker lite som du Linda. Att man får avvakta vädret lite. Fast å andra sidan kan det va bra att gardera sej. Vi bor ju trots allt i Sverige där regn inte är helt ovanligt . Jag funderar lite på att köpa en fin sjal som man kan lägga över axlarna om man blir frusen. Vi har ju festen ute i partytält med så risken att man blir frusen senare på kvällen finns ju alltid även om det är en dag med strålande solsken. Klart du kan ha kofta Rita. Finns ju jättemånga fina koftor.
Nä bolero är inte min grej heller rita. Därför jag tänkte köra på scarfs/sjal som man kan ha användning för sen. Och idag fick vi äntligen 100% klartecken från Magnus Persson som ska spela på vår vigsel. Yeayh! En stor grej att bocka av. Är så glad. Nu är alla stora grejer lösta. Han hade inga problem att spela nån av de 4 låtarna vi ska ha. Ingångslåt, utgångslåt och 2 låtar under vigselakten. Den ena sjunger min tärna och jag. Och han de andra 3. 2 av de kunde han redan och 2 skulle han lära sej.
Ja det är en djungel det där med låtval Linda! Men vi har faktiskt lyckats välja de 4 låtarna till vigseln, 2 psalmer som man ska ha ned under vigselakten ju och brudvals. Så det är skönt att ha det klart. Vad häftigt Att ha en röd tråd genom allt med tags. Låter som en kul idé. Kul när temat går igenom hela tiden. Vi har lite likadant. Vi ska ju ha strandtema, så vi kommer ha stenar som vi skriver namn på som placeringskort, dekoration av murgröna och snäckor på bordet och ljusfat med blockljus och sand från stranden. Gåvan till gästerna kommer bli såna chokladsnäckor som vi ska lägga i askar. Vi ska även gå ner med gästerna på stranden vid skymningen och släppa upp rislykta.
Ja, vi fick ju snällt sälla oss till att ha psalmer vi . Men jag hittade 2 perfekta. Den ena heter Guds kärlek är som stranden, och det passar ju med vårt tema
. Den andra är samma melodi som Den blomstertid nu kommer men den är omskriven i nya upplagan av psalmboken för bröllop. m.svenskakyrkan.se/
Vår ingångslåt är inte heller jättelycklig precis . Men jag älskar den, så jag bara måste ha den! Hallelujah med Leonard Cohen.