Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!
Tror med att det hade varit fräckt med slöja till ditt hår!
Tror med att det hade varit fräckt med slöja till ditt hår!
Har det blivit mycket planering i helgen tjejer? Vår planering har varit ganska lugn denna helgen då vi haft en massa annat inplanerat. MEN vi har iaf fixat barnvakt till barnen efter vigseln som ska ta hem dem och va här hemma med dem. Det känns jätteskönt för det har varit lite av ett stressmoment för vår del. De som barnen brukar vara hos är ju med på bröllopsfesten. Men ungarna älskar våra nya grannar och de erbjöd sej själva att ta dem den dagen. I veckan ska vi skriva ut blanketten för hindersprövningen, byte av efternamn för mej och barnen och kolla på ring. Så det blir väl vårt stora för nästa vecka. Vi borde börja så smått på festhäftena med.
Vi har fått hem blanketten för hindersprövningen och blanketter till mej och barnen att byta efternamn. Vi kommer alla ta sambons efternamn. Nu heter vi helt blandat allihop . Sambon har sitt, stora tjejen och jag mitt och de 2 små heter sambons som mellannamn och mitt som efternamn. Vet att hindersprövningen ska skickas in tidigast 4 månader innan det är dags. Men jag hittar ingen info om när man ska skicka in namnändringen. Vill ju att det ska gå igenom lagom till bröllopet för alla
. Nån som vet? Vilket charmtroll din lilla myra är Linda! Syns i ögonen att det är ett riktigt bustroll. Vi har 3 kids och alla 3 har också helt olika personligheter. Speciellt är töserna väldigt olika!
Ååååå äntligen kom vi in till stan och kollade på vigselring!!! Vi gick nog och kollade i varenda guldaffär. Alla var väldigt tillmötesgående och personliga. Kul! Hittade till slut ringen med stort R för mej. Jag blev helt förälskad. Den gick lite i samma mönster som min förlovningsring. Valde den dock i vitguld för det bröt av så fint ihop tyckte jag. Här är länken till min ring, men tyvärr är den inte i vitguld på bilden. www.nordstansguld.se/product/schalins-ouvertyr-verdi-allians/
Hittade en bild på den i vitguld. www.algonet.se/~diamant-/07/sc/290_sv.jpg
Ja Linda, det blir fler och fler bockar i listan. Kul när man ser att det händer nåt . Det var en härlig känsla att få gå och pröva ringar idag, det blir väldigt verkligt med ens
Tack memme! Ja den brytningen blir verkligen underbar. Ska du med ha det så? Jag hade inte haft tanken på det bara förrän ett av biträdena i en av affärerna kom med den idén. Sen var jag helt såld efter att ha sett hur fint det blev
Riktigt dåligt rita. Förstår att du är irriterad! Det ska du vara, med all rätt. Är det långt dit? Annars hade jag kört dit och pratat med de personligen och inte gått därifrån förrän jag hade haft en tid inbokad. Dåligt när de inte värnar om sina kunder tycker jag!
Tack Erika! Kan inte se mej mätt på den . Så det känns bra att man hittade så rätt. Ska försöka börja lite på festhäftena i helgen. Lite mindre än 4 månader kvar nu till den stora dagen. Galet
Hahaha Linda, jag kan vara din planera-bröllop-coach sen när jag är klar, för annars kommer jag väl bli rastlös fram till juni då jag kan göra det som är kvar . Fast vi har en del kvar, bröllops-och vigselhäftena, kläder till sambon och sonen, underkläder till oss båda och sen beställa allt till dukningen och festen, bordsplaceringen, tysklandsresan mm. Ja listan är ff lång
. Blir det NY nu då som bröllopsresa Linda? Bara ni 2 eller barnen med? Hur länge? Jag är bara såååå avis!!! Vi ska åka till USA om några år när de små barnen är lite större, hela familjen. Längtar så galet mycket att få åka dit igen.