Det ser lite konstigt ut som du säger. Vi är ju faktiskt redan förlovade eftersom vi har bestämt oss för att gifta oss, och för oss är egentligen . För oss har det blivit lite av ett skämt det här med frieriet. Det var nämligen så att han friade till mig när jag i stort sett hade somnat i sängen en kväll, och då med orden "Du jag tycker nog att vi gifter oss nästa sommar", alltså ingen fråga utan helt enkelt ett konstanterande.
Jag kan väl säga att jag vaknade till en aningen, men jag pikade då honom med att jag skulle ha ett riktigt frieri annars får det vara (grejen är den att han är fruktansvärt oromantisk och till viss del även jag, men han vill gärna gifta sig rent juridiskt eftersom vi väntar barn tillsammans men gärna är utan allt ståhej, medans jag är den som vill ha ett bröllop med allt som hör till).
Så för oss har det blivit ett internt skämt mellan oss två där vi båda måste göra saker som vi inte är vana vid. Dels att jag får vänta med att ta på mig den eftersom jag vill ha den NU och alltid haft världens sämsta tålamod med att vänta på saker och dels att han då "måste" genomföra ett romantiskt frieri....