• Limba

Vad heter er kyrka?

Hejhej alla bröllopsplanerare!

I den här tråden tänkte jag att vi kan dela med oss av våra erfarenheter och val av KYRKA.

1:   Vilken kyrka ska ni gifa er i?

2:   Var i Sverige ligger den?

3:   Varför valde ni just denna?

Det vore väldigt trevligt om ni ville ge en beskrivning av kyrkan. 
    Lägg gärna upp bilder!

{#emotions_dlg.flower}
  • Svar på tråden Vad heter er kyrka?
  • stormhelen
    filibustern skrev 2013-01-12 15:51:07 följande:
    om det blir i kyrkan blir det i stensele kyrka, där får du oxå svaret på vart den ligger. det är visst en av sveriges största (om inte den största?? lite osäker) träkyrka. väldigt vacker!

Jätte fin kyrka, speciellt insidan var super mysig och fin. Det känns nästan lite "hemmigt" = mysfaktor!

Samtidigt känns det ljust och öppet. Lagom mycket utsmyckning tycker jag. =)

Riktigt fint att det är två våningar som man kan sitta på.

• filibustern
    snowstars skrev 2013-01-12 17:54:26 följande:
    Attans att jag inte vill gifta mig kyrkligt :P Den är ju så fruktansvärt vacker..
    du vill inte det? varför?  
    för mig spelar det ingen roll.. men vore trevligt.. just för att jag till viss del ändå tror på gud trots att jag inte lever som det. vill att vårt äktenskap ska välsignas. ungefär som en "turspark" :P
  • filibustern
    stormhelen skrev 2013-01-12 17:59:17 följande:

Jätte fin kyrka, speciellt insidan var super mysig och fin. Det känns nästan lite "hemmigt" = mysfaktor!

Samtidigt känns det ljust och öppet. Lagom mycket utsmyckning tycker jag. =)

Riktigt fint att det är två våningar som man kan sitta på.

vad kul att du gillar den! :D
  • suewy
    Kungsgårdens kyrka, Ovansjö församling.
    Gävleborgslän, ca 4 mil från Gävle.
    Min mamma, jag & mina syskon är döpta i denna kyrka, min mormor & morfar gifte sig i denna. Kyrkan ligger även nära många släkt och vänners hem, bra förbindelser till kyrkan med buss och bra med parkeringar.

Det är väldigt pirrigt nu, 139 dagar kvar! Kan säga att min blivande man är mer nervös än vad jag är faktiskt ;)
  • snowstars
    filibustern skrev 2013-01-12 18:35:21 följande:
    du vill inte det? varför?
    för mig spelar det ingen roll.. men vore trevligt.. just för att jag till viss del ändå tror på gud trots att jag inte lever som det. vill att vårt äktenskap ska välsignas. ungefär som en "turspark" :P
    Jag var på en vigsel där för några år sen och kände att det inte var något för mig, för mycket av det religiösa. Men det skulle ju lösa en del praktiskt problem att gifta sig i kyrkan då vigsellokaler känns något begränsat : P
  • filibustern
    snowstars skrev 2013-01-12 18:52:10 följande:
    Jag var på en vigsel där för några år sen och kände att det inte var något för mig, för mycket av det religiösa. Men det skulle ju lösa en del praktiskt problem att gifta sig i kyrkan då vigsellokaler känns något begränsat : P
    äsch vadå lokaler? ta vara på naturen!!  ;) fast det är klart.. regnar det eller är vinter och kallt kanske det inte är lika kul att vara ute. 
  • sommaren13

Vi gifter oss i Västerhaninge kyrka

Varför: Min sambo är inte särskilt kyrklig av sig, så han bryr sig inte vart vi har vigseln, så då blev det kyrkan där jag är både döpt och konfirmerad.

• kramen

Vår kyrka heter Karl-Gustavs kyrka, ligger i Hapranda :)

Svar på tråden Vad heter er kyrka?