• Limba

Vad heter er kyrka?

Hejhej alla bröllopsplanerare!

I den här tråden tänkte jag att vi kan dela med oss av våra erfarenheter och val av KYRKA.

1:   Vilken kyrka ska ni gifa er i?

2:   Var i Sverige ligger den?

3:   Varför valde ni just denna?

Det vore väldigt trevligt om ni ville ge en beskrivning av kyrkan. 
    Lägg gärna upp bilder!

{#emotions_dlg.flower}
  • Svar på tråden Vad heter er kyrka?
  • Limba
    majjja skrev 2013-01-24 21:57:55 följande:
    Limba: Gällersta forngård är jättefint, men ni måste boka i tid, de är rätt populära. www.gallerstaforngard.se/ Edsbergs bygdegård är en bit ut på landet, ljusblå väggar dock men billigt att hyra. Svarte örn ordern har lokaler mitt i stan, vet inte om de hyr ut till alla, men kolla! Lokalerna rymmer nog 50-60 personer edsbergsbygdegard.se/ Waldorfskolans fritids har jättefin lokal som de hyr ut till fester. Riktigt charmigt ställe med en mysig veranda som man kan öppna upp dörrara till om ni gifter er på sommaren. www.orebrowaldorfskola.se/bjorken.htm I brunnsparken finns en del festlokaler (i stan) Sommaro ligger precis vid ån och är jättefint Tybblelund ägs av örebro folkdansgille och är både billigt o hyfsat centralt.
    Men shit, tack så hemskt mkt! Söt du är. {#emotions_dlg.flower} Ska genast titta på dessa! Tacktack Skrattande
  • säker
    majjja skrev 2013-01-24 21:57:55 följande:
    Limba: Gällersta forngård är jättefint, men ni måste boka i tid, de är rätt populära. www.gallerstaforngard.se/ Edsbergs bygdegård är en bit ut på landet, ljusblå väggar dock men billigt att hyra. Svarte örn ordern har lokaler mitt i stan, vet inte om de hyr ut till alla, men kolla! Lokalerna rymmer nog 50-60 personer edsbergsbygdegard.se/ Waldorfskolans fritids har jättefin lokal som de hyr ut till fester. Riktigt charmigt ställe med en mysig veranda som man kan öppna upp dörrara till om ni gifter er på sommaren. www.orebrowaldorfskola.se/bjorken.htm I brunnsparken finns en del festlokaler (i stan) Sommaro ligger precis vid ån och är jättefint Tybblelund ägs av örebro folkdansgille och är både billigt o hyfsat centralt.
    Inte att glömma Naturens hus eller Café wadköping! :) Det är så fina omgivningar där! :) 
  • säker

Och annars har ju Olaus Petri ett eget församlingshus.. den är i gammal stil, ljust, takronor, högt i tak, precis brevid kyrkan, med en innergård. .. Värt att kolla upp :) 

• HubbaBubba

Bromma kyrka, sthlm.
    Hittade den här kyrkan när jag kollade bröllopsfoton på nätet, och när jag berättade det för sambon så visade det sig att hans mamma både döpts och konfimerat sig där, och det var även något mer inom familjen, så det skulle ju betyda mycket för dom. Samt att det är en av dom vackraste kyrkor jag sett Glad
  • Limba
    säker skrev 2013-01-30 00:11:16 följande:
    Och annars har ju Olaus Petri ett eget församlingshus.. den är i gammal stil, ljust, takronor, högt i tak, precis brevid kyrkan, med en innergård. .. Värt att kolla upp :) 
    Tack för tipsen!! Skrattande{#emotions_dlg.flower}
    eml33h skrev 2013-01-30 08:36:40 följande:

Margaretakyrkan.

Åh vilken charmig liten sak!! Härligt att det är vid vattnet! 
    HubbaBubba skrev 2013-01-30 09:55:20 följande:

Bromma kyrka, sthlm.
    Hittade den här kyrkan när jag kollade bröllopsfoton på nätet, och när jag berättade det för sambon så visade det sig att hans mamma både döpts och konfimerat sig där, och det var även något mer inom familjen, så det skulle ju betyda mycket för dom. Samt att det är en av dom vackraste kyrkor jag sett Glad
    Nej va häftigt! Det va meningen då alltså  Solig
    Den är jättefin, utvändigt och inne! Tror jag varit på bröllop där för typ 10 år sen haha. 

• HubbaBubba
    Limba skrev 2013-01-30 10:15:21 följande:
    HubbaBubba skrev 2013-01-30 09:55:20 följande:

Bromma kyrka, sthlm.
    Nej va häftigt! Det va meningen då alltså  Solig
    Den är jättefin, utvändigt och inne! Tror jag varit på bröllop där för typ 10 år sen haha. 
    Jaa det var nog det Skrattande
    Jaha Glad, själv har jag bara sett den på bild än så länge, men ska dit snart och kolla Glad
  • Limba
    HubbaBubba skrev 2013-01-30 10:20:56 följande:
    Jaha Glad, själv har jag bara sett den på bild än så länge, men ska dit snart och kolla Glad
    Spännande!! Hoppas det mäter sig med era förväntningar Solig Kommer ej ihåg nåt, va så länge sen. 
  • sommaren13
    HubbaBubba skrev 2013-01-30 10:20:56 följande:
    Åh vi ville ha bromma kyrka, men det fanns bara en ledig tid den 17/8 och det var kl 17, så vi tyckte att det blev för sent...men den är verkligen vacker!
  • HubbaBubba
    sommaren13 skrev 2013-01-30 12:17:36 följande:
    Åh vi ville ha bromma kyrka, men det fanns bara en ledig tid den 17/8 och det var kl 17, så vi tyckte att det blev för sent...men den är verkligen vacker!
    Vad synd Rynkar på näsan Ni kunde inte valt någon annan dag då?
    Vi har inte bokat än då man inte får göra det mer än ett år innan (gifter oss 5/7-2014), så får ringa första dagen i juli Glad
Svar på tråden Vad heter er kyrka?