• Limba

Vad heter er kyrka?

Hejhej alla bröllopsplanerare!

I den här tråden tänkte jag att vi kan dela med oss av våra erfarenheter och val av KYRKA.

1:   Vilken kyrka ska ni gifa er i?

2:   Var i Sverige ligger den?

3:   Varför valde ni just denna?

Det vore väldigt trevligt om ni ville ge en beskrivning av kyrkan. 
    Lägg gärna upp bilder!

{#emotions_dlg.flower}
  • Svar på tråden Vad heter er kyrka?
  • Fjärilen

Skulle vi gift oss i Sverige så hade jag velat gifta mig i Onsala kyrka. Tycker den är hur fin som helst. (Bilderna hittade med google)

• Grodprinsens brud
    Hällestads kyrka, Floby pastorat

På landet i Falköpings kommun

3: Varför valde ni just denna?

Av olika anledningar. Först ville jag inte gifta mig i någon kyrka alls men kom fram till att det är ganska praktiskt ändå. Kyrkor för mig har alltid varit stela, sterila, tråkiga, stenkyrkor. Kalla också för den delen.. Nej fy tyckte jag. Men så kollade vi upp träkyrkor i närheten och hittade då denna vackra kyrka om än i behov av ny färg men ändå charmig tycker jag. Den ligger så mysigt bland träden. Och på perfekt avstånd både från där vi bor och där festen är.

• Dalasmulan

Vi ska gifta oss i Sundborns kyrka utanför Falun nu i sommar den 8 juni. Det var ett lätt val eftersom vi bor i Sundborn så det är "vår" kyrka och båda våra söner är döpta där. Jag tycker att det är en jättefin kyrka som ligger vackert vid sjön och som är ljus och somrig med fina målningar av konstnären Carl Larsson som bodde i Sundborn. Här finns bilder och mer information om kyrkan: sundborn.mildmedia.se

• Limba
    Fjärilen skrev 2013-01-30 14:11:45 följande:
    Skulle vi gift oss i Sverige så hade jag velat gifta mig i Onsala kyrka. Tycker den är hur fin som helst. (Bilderna hittade med google)

Häftig kyrka, snyggt i taket!
  • Limba
    Grodprinsens brud skrev 2013-01-30 14:35:29 följande:
    Hällestads kyrka, Floby pastorat

På landet i Falköpings kommun

3: Varför valde ni just denna?
    Av olika anledningar. Först ville jag inte gifta mig i någon kyrka alls men kom fram till att det är ganska praktiskt ändå. Kyrkor för mig har alltid varit stela, sterila, tråkiga, stenkyrkor. Kalla också för den delen.. Nej fy tyckte jag. Men så kollade vi upp träkyrkor i närheten och hittade då denna vackra kyrka om än i behov av ny färg men ändå charmig tycker jag. Den ligger så mysigt bland träden. Och på perfekt avstånd både från där vi bor och där festen är.

Åh vilken charmig kyrka! 
  • Limba
    Dalasmulan skrev 2013-02-06 15:01:31 följande:
    Vi ska gifta oss i Sundborns kyrka utanför Falun nu i sommar den 8 juni. Det var ett lätt val eftersom vi bor i Sundborn så det är "vår" kyrka och båda våra söner är döpta där. Jag tycker att det är en jättefin kyrka som ligger vackert vid sjön och som är ljus och somrig med fina målningar av konstnären Carl Larsson som bodde i Sundborn. Här finns bilder och mer information om kyrkan: sundborn.mildmedia.se
    Jättefint inuti, ljust och vackert
  • Limba

Nån ny brud som vill visa "sin" kyrka? Solig

• Augusti13

Jag kan visa ;)

1. Hedvig Eleonora kyrka
    2. Ligger på Östermalmstorg i Stockholm.
    3. Vi gick runt och tittade på olika kyrkor i Stockholm som ligger hyfsat nära Djurgården där vi ska ha vår bröllopsfest, och blev blixtkära i just denna kyrka. Rätt så pampig, men väldigt romantisk och ett otroligt ljusinsläpp!

Svårt att hitta bra bilder, men här kommer tre:

Svar på tråden Vad heter er kyrka?